Straf hvis borgerligt ombud
Fra : Charly

Dato : 29-09-04 05:44

Jeg læste lige om en konkret situation:
Et skolebestyrelsesmedlem fra Vordingborg som, efter voldsomme
omstrukreringer i kommunens skolestruktur, ikke længere vil tage medansvar
for situationen, vil ud af skolebestyrelsen:
http://www.kommunen.vordingborg.dk/info.asp?rootId=1240281&infoId=1311500
Medlemskab af en skolebestyrelse er borgerligt ombud, så man kan ikke selv
vælge at træde ud. Kommunalbestyrelsen skal give lov til dette.

I denne sag var afgørelsen:
"Anmodning om udtræden af skolebestyrelsen kan ikke imødekommes på det
foreliggende grundlag."

Hvad sker der hvis personen alligevel bliver væk og nægter at deltage i
arbejdet?
Hvordan- og hvor meget kan personen straffes?

- Charly.

Fra : Peder Porse

Dato : 29-09-04 16:37

Vender tilbage senere i dag...mener lige nu at kunne huske at
varetagelse af borgerligt ombud kan gennemtvinges med dagbøder.
pp

Fra : Charly

Dato : 30-09-04 05:36

> Vender tilbage senere i dag...mener lige nu at kunne huske at varetagelse
> af borgerligt ombud kan gennemtvinges med dagbøder.

OK, men hvem og hvordan fastsættes disse dagbøder?

- Charly