godkendelse til udlejning
Fra : Bjarne B

Dato : 22-09-04 20:27

Jeg bor i et hus med 177 kvm i stueplan og 113 kvm i kælder plan. Jeg
har i den anledning tænkt mig at bygge kælderen om så jeg kan udleje
den. er der nogen lovmæssige krav som egentligt skal overholdes for at
man kan bruge det til udlejning.

Fra : anders majland

Dato : 22-09-04 21:07

> [...]
> har i den anledning tænkt mig at bygge kælderen om så jeg kan udleje
> den. er der nogen lovmæssige krav som egentligt skal overholdes for at

Det skal leve op til kravene til beboelse. For en kælder er det nok
primært loftshøjde og flugtveje du skal have styr på (Og så er det nok
også en god ide at anmelde byggearbejdet til kommunen og få det rigtige
antal m2 registreret som beboelse til BBR)

www.rockwool.dk ligger bygningsreglementerne til download. Ellers er
den officielle version på www.retsinfo.dk men den er uden illustationer.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk