Forældelse på tilbagebetaling af depositum~
Fra : DaneX

Dato : 22-09-04 17:09

Jeg fraflyttede en lejlighed den 1. marts 2000 og ville gerne have mit
depositum tilbage.
Men desværre kunne jeg ikke finde kvitteringen fra indbetalingen dengang jeg
flyttede ind.

Den har jeg så nu fundet i en gammel flyttekasse og jeg tænkte på om det
stadig kan lade sig gøre for mig at gøre krav på det depositum eller om det
er forældet?

Håber der er en venlig sjæl, der kan være behjælpelig i denne situation.

/Martin

Fra : Peter

Dato : 22-09-04 17:18

"DaneX" <filahanFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den har jeg så nu fundet i en gammel flyttekasse og jeg tænkte på om det
> stadig kan lade sig gøre for mig at gøre krav på det depositum eller om

Det er ikke forældet. Fremgår det af din lejekontrakt burde det være nok.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 23-09-04 19:43

Kravet forældes 5 år efter din fraflytning.-det fremgår af lov om forældelse
fra 1908. Lejekontrakten er ikke et særligt retsgrundlag,som giver 20 års
forældelse.
Dvs evt sag om dit krav skal være rejst ved retten senest 5 år efter ,at
kravet opstod-dvs ved fraflytningen +- nogle dage til kravet s opgørelse i
sin tid

Fra : DaneX

Dato : 24-09-04 04:01

> [...]
> kravet opstod-dvs ved fraflytningen +- nogle dage til kravet s opgørelse i

Tak for svarene :)

I øvrigt - har det nogen betydning at min udlejer døde?
Det er vel hendes datter, som jeg skal søge kravet hos så, da det var hende,
som opsagde mig i lejligheden og senere solgte villaen lejligheden var i.

/Martin

Fra : Henning Makholm

Dato : 24-09-04 17:27

Scripsit "DaneX" <filahanFJERNDETTE@hotmail.com>

> I øvrigt - har det nogen betydning at min udlejer døde?
> Det er vel hendes datter, som jeg skal søge kravet hos så, da det var hende,
> som opsagde mig i lejligheden og senere solgte villaen lejligheden var i.

Det kan meget vel tænkes at have betydning. Hvis ikke du kan få dine
penge uden at trække paragraffer frem, bliver du nødt til at søge
flere oplysninger: Var datteren bare bestyrer for dødsboet, eller
arvede hun ejendommen med lejemål og det hele, og solgte den siden som
privatperson? I første tilfælde: Hvorledes blev boet behandlet? Blev
der indrykket proklama?

I givet fald kan det nok betale sig enten at trække på skuldrene eller
at involvere en advokat.

--
Henning Makholm "Al lykken er i ét ord: Overvægtig!"

Fra : DaneX

Dato : 24-09-04 20:44

> [...]
> arvede hun ejendommen med lejemål og det hele, og solgte den siden som
> privatperson? I første tilfælde: Hvorledes blev boet behandlet? Blev

Hun var enebarn, så jeg vil næsten tro, at hun arvede huset.
Og hun solgte det så.

Det er alt jeg ved.