Gebyr på lukning af fjernvarme?
Fra : Anders Christensen

Dato : 21-09-04 12:40

Hejsa NG
Jeg står med et dødsbo som netop er blevet solgt (andelsbolig)
Der er så idag kommet en efterregning fra fjernvarmselskabet.

Der figurerer et flyttegebyr på 200 kroner.

Dette undrer jeg mig så lidt over da der jo netop er tale om en lukning
(eller overflytning i nyt navn? (købers))
Jeg ved at andelsforeningen har indsendt et flyttekort til
fjernvarmeselskabet for at oplyse målerstatus.

Jeg kontanktede selskabet og fik den forklaring at det var et
flyttegebyr, og at det bare skulle betales.

Kan man så dermed bare kalde gebyrer hvad man vil?
Er der nogen regler for sådan nogen?
Er der nogen regler for størrelsen på sådanne gebyrer?
Jeg går ud fra at jeg bare skal acceptere det og betale?

--
Mvh Anders Christensen
P.S. 200 kroner er ikke mange penge, men det er nu mere princippet i at

Fra : Per Christoffersen

Dato : 21-09-04 13:41

"Anders Christensen" <vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> skrev i en meddelelse

> Kan man så dermed bare kalde gebyrer hvad man vil?
> Er der nogen regler for sådan nogen?
> Er der nogen regler for størrelsen på sådanne gebyrer?
> Jeg går ud fra at jeg bare skal acceptere det og betale?

Du må kigge i leveringsbetingelserne for varmeværket.

Gebyrerne kan selvfølgelig blive så store, at det er ud over al rimelighed,
og derfor kan fraviges efter aftaleloven, men det er der ikke tale om her.

/Per