Dankortkøb på internettet. Transaktion gen~
Fra : Kenneth Oestergaard

Dato : 20-09-04 23:50

Hej NG

Jeg håber i vil hjælpe mig med disse forhåbentlige simple spørgsmål.

D. 14/9-04 bestiller jeg en vare på nettet og betaler med Dankort. Jeg får
samme dag en ordrebekræftelse på email.
D. 15/9-04 er pengene hævet på min konto, men varen er ej afsendt. Jeg
afventer.
D. 17/9-04 kontakter jeg sælger mhp. at få oplyst hvordan
leveringssituationen ser ud.
D. 20/9-04 har sælger endnu ikke svaret. Derfor har jeg nu igen d.d.,
skrevet en email, hvori jeg beder sælger vende tilbage pr. mail med
leveringssituationen senest kl. 12:00 tirsdag d. 21/9-04.

Hvordan står jeg?
Kan jeg kontakte mit pengeinstitut og bede dem tilbageføre transaktionen
(hvis det har nogen betydning, kan det oplyses at købets beløb lyder på
1938,00 dkr)?
Er der noget, jeg bør være særlig opmærksom på?

Jeg ser meget frem til lidt assistance og takker på forhånd for ethvert
sagligt indlæg!

Kenneth Østergaard

Ved direkte svar fjernes ns fra mailadressen

Fra : Klaus

Dato : 21-09-04 00:25

"Kenneth Oestergaard" <keonsdk@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Er der noget, jeg bør være særlig opmærksom på?
>
> Jeg ser meget frem til lidt assistance og takker på forhånd for

Sælger må ikke hæve beløbet før varen er afsendt.
Gå til din bank og kræv beløbet tilbageført eller endnu bedre, henvend
dig til PBS og klag over sælger.

Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-04 07:18

"Kenneth Oestergaard" <keonsdk@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> samme dag en ordrebekræftelse på email.
> D. 15/9-04 er pengene hævet på min konto, men varen er ej afsendt. Jeg

Hvordan ved du, at varen ikke et afsendt? Den kan jo stadig være under
vej?

Hilsen
Uffe

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 21-09-04 07:28

"Uffe Kousgaard" <look_at_www.routeware.dk> skrev:

> Hvordan ved du, at varen ikke et afsendt? Den kan jo stadig være
> under vej?

Der er dag til dag levering i Danmark. Hvis en forsendelse ikke er
fremme efter maksimalt 2-3 dage så er der noget galt.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Carsten Holck

Dato : 21-09-04 08:31

Morten Bjergstrøm wrote:

> [...]
>
> Der er dag til dag levering i Danmark. Hvis en forsendelse ikke er
> fremme efter maksimalt 2-3 dage så er der noget galt.

Jeg ville skrive ca. sådan:

-----
Da jeg ikke endnu har modtaget xxxx bestilt d.x/x-xx, og ikke fra dem har
modtaget bekræftelse på afsendelse (samt evt. tracking nr) , som anmodet i
mail af d. xx/x-xx ( samt x/x-xx) antager jeg af varene ikke endnu er
afsendt. Betaling, kr. xxxx.xx er dog trukket d. x/x-xx via dankort. Dette
er i modstrid med PBS regler og jeg vil derfor dd anmode min bank om at
tilbageføre beløbet.
-----

imo er det mest suspekte at han ikke svarer, det er også dumt, der kan
sagtens være en fornuftig forklaring - så mange dage er det jo heller ikke

--
/carsten

Fra : Kenneth Oestergaard

Dato : 21-09-04 11:31

Carsten Holck wrote:
> imo er det mest suspekte at han ikke svarer, det er også dumt, der kan
> sagtens være en fornuftig forklaring - så mange dage er det jo heller
> ikke

Nej, det er ikke fordi der er gået for lang tid fra ordreafgivelse til
afsendelse. Men grundet manglende svar fra sælger, ønskede jeg at vide,
hvordan jeg kunne imødekomme en evt. uheldig handel.

Sælgeren har i skrivende stund svaret og beklaget, at det er en fejl at
ordren er faktureret men ikke afsendt. Varen skulle blive sendt idag. Jeg
krydser fingre og takker alle for jeres hjælp og oplysninger!

Tak igen.
Kenneth Østergaard

Fra : Kenneth Oestergaard

Dato : 21-09-04 11:23

Uffe Kousgaard wrote:
> Hvordan ved du, at varen ikke et afsendt? Den kan jo stadig være under
> vej?

Sælger informerede i sine leveringsbetingelse, at køber ville modtage en
mail indeholdende et Post Danmark Track&Trace-nummer når ordren var afsendt.
Denne mail var endnu ikke modtaget mandag d. 20/9-04, 6 dage efter ordren
var faktureret.

Jeg formoder varen efter afsendelse vil være 1-2 dage undervejs.

Kenneth Østergaard