ulovlig zonetilladelse
Fra : hansi

Dato : 19-09-04 10:15

I vores kommune har vi et byrådsmedlem der også er forstander for en mini
skole.
Da skolen ligger i landzone har HUR besluttet at der kun må være
undervisning der releterer til miljø landbrug og miljø.
Dette blæser byrådsmedlemmet/forstanderen højt og flot på, og laver de
undervisningslinier han kan skaffe elever til. eksempelvis. drama musik etc.
HUR har i år 2002 flyttet ansvaret ud til kommunerne

Jeg har forespurgt Miljø og teknik afdelingen i kommunen om skolen har en
zonetilladelse til disse undervisningslinier, hvilket jeg har fået brev om
at det har kommunen givet tilladelse til.
Jeg har dog ikke trods gentagne forespørgelser kunne få oplyst hvornår
kommunen har givet tilladelsen.

Jeg er 100 % overbevist om at der ikke ligger nogen zonetilladelse.
Men at byrådsmedlemmet/forstanderen udøver magtmisbrug som byrådsmedlem. og
magtelite i byen.
Byrådsmedlemmet sidder med i flertallet i kommunen, og har dermed vennerne
samlet om sig.

Hvor kan man henvende sig, og klage over at en person der blæser på
lovgivningen. Udover kommunen

..

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-09-04 10:17

hansi skrev:

>Da skolen ligger i landzone har HUR besluttet at der kun må være
>undervisning der releterer til miljø landbrug og miljø.

Hvad er HUR?

Det er første gang jeg hører noget om at en skoles placering
skulle have betydning for hvad der må undervises i. Hvilken
hjemmel er der for den begrænsning?

--
Bertel

Fra : hansi

Dato : 19-09-04 10:32

HUR = Hovedstadens Udviklings råd

Fra : HKJ

Dato : 19-09-04 10:30

"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> wrote in message

> Hvad er HUR?

Mon ikke det er: Hovedstadens UdviklingsRåd

http://www.hur.dk/

Fra : alexbo

Dato : 19-09-04 11:00

"hansi" <dsl780@vip.cybercity.dk> skrev

> [...]
> undervisning der releterer til miljø landbrug og miljø.
> Hvor kan man henvende sig, og klage over at en person der blæser på

HUR
Hvis det er korrekt at HUR har sat en begrænsning i brugen af skolen, så må
det også være dem der har påtaleretten.

mvh
Alex Christensen

Fra : hansi

Dato : 19-09-04 11:09

Fra : alexbo

Dato : 19-09-04 11:50

"hansi" skrev

> HUR har i år 2002 flyttet ansvaret ud til kommunerne

Det skrev du jo også, det overså jeg.

mvh
Alex Christensen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 19-09-04 11:09

"hansi" <dsl780@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
musik etc.
> HUR har i år 2002 flyttet ansvaret ud til kommunerne

Det lyder mystisk. HUR kan ikke bestemme indholdet i en skoles
undervisning. Det alene påhviler det kommunale system, der kan bestemme
om man kan lave undervisning i bestemte bygninger, idet disse skal
overholde nogle bestemte krav til miljø og lovgivning omkring indretning
af sådanne bygninger.
Enhver skole er underkastet lovgivningen. Hvis der er tale om en skole
for børn (folkeskole) skal indholdet leve op til de krav, der normalt
stilles til elever i folkeskolen, og undervisningsindholdet er
underkastet tilsyn fra det kommunale system og evt.
undervisningsministeriet, der kan fratage en skole nogle tilskud som vi
har set det tidligere mod nogle muslimske skoler og en kristen skole.

Men udover dette har HUR INTET at skulle have sagt omkring indholdet i
undervisningen.

> [...]
> at det har kommunen givet tilladelse til.
> Jeg har dog ikke trods gentagne forespørgelser kunne få oplyst hvornår

Kommunen kan give tilladelse til undervisningsvirksomhed, men ikke til
indholdet. Til gengæld har kommunen pligt til at etablere tilsyn med
privatskoler for unge under 18 år.
Du må altså have misforstået noget.

> [...]
byrådsmedlem. og
> magtelite i byen.
> Byrådsmedlemmet sidder med i flertallet i kommunen, og har dermed

Det er det politiske systems vilkår.

> Hvor kan man henvende sig, og klage over at en person der blæser på
> lovgivningen. Udover kommunen

Tilsynsrådet.

--
ahw

Fra : hansi

Dato : 19-09-04 13:31

> mini
> musik etc.
>
> Det lyder mystisk. HUR kan ikke bestemme indholdet i en skoles
> undervisning.

SKOLEN LIGGER I LANDZONE OG DET ER EN PRODUKTIONSSKOLE

> Men udover dette har HUR INTET at skulle have sagt omkring indholdet i
> undervisningen.

DER TAGER DU FEJL ?

HER ER UDDRAG FRA HUR UDTAGELSE OM SKOLEN FRA 2002
Produktionsskolen er siden år 2001 blevet pålagt af HUR Hovedstadens
udviklingsråd og Københavns Amt. Kun at have undervisning i fag der relatere
til landbrug, natur og miljø.

Idet produktionsskolen ligger i landbrugszone.

Fra : Carsten Riis

Dato : 19-09-04 13:32

hansi wrote:

> DER TAGER DU FEJL ?

Den der råber taber.

mvh

Carsten Riis

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 19-09-04 17:40

On Sun, 19 Sep 2004 14:30:41 +0200, "hansi" <dsl780@vip.cybercity.dk>
wrote:

--------------klip-------------->

>SKOLEN LIGGER I LANDZONE OG DET ER EN PRODUKTIONSSKOLE
(At skrive alt med store bogstaver betragtes som at råbe, det har
endnu ikke fremmet nogen sager at råbe, ej heller at stampe i jorden
eller "at blive rød i hoved").

> [...]
>til landbrug, natur og miljø.
>Idet produktionsskolen ligger i landbrugszone.
I hvilken forbindelse er denne udtagelse kommet ?
Har du evt. kopier af de pålæg skolen har fået fra HUR/Københavns Amt
?
Du husker vel at spørge kommune/amt/HUR/"skolen" skriftligt, når du
har spørgsmål til dem ? Lad dig ikke spise af med et svar a la "Ring
til os, og vi vil forklare dig sagen"

Et lille hint: send dine spørgsmål anbefalet, skriv pænt, Start altid
med små spørgsmål som ikke bringer nogen i "fedtefadet" i de første
breve, derefter når der er kommet lidt "kød" på sagen kan man spørge
mere konkret.
Klodt vand i blodet, og masser af tålmodighed bringer dig længst.

Hvad har skolen gjort dig ? Forstyrrer dens aktiviteter dig ? Har du
evt. børn der er elever på skolen ? Eller er det skolelederen du har
set dig sur på, og hvorfor ?

/Hans

Fra : hansi

Dato : 19-09-04 18:27

Klodt vand i blodet

læs selv hele historien på www.trutmund.dk

Fra : Søren

Dato : 20-09-04 09:39

"hansi" <dsl780@vip.cybercity.dk> wrote in message
< Klip en masse råberi >

Du forventer da ikke at nogle vil hjælpe dig når du fører dig frem på dem
måde vel ?

--
Søren

Fra : hansi

Dato : 20-09-04 10:58

Det var nu ikke for at råbe, men for at skille min besvarelse ud fra
spørgeren.