latin
Fra : Max Nielsen

Dato : 03-11-04 09:23

Christen Jensen Møborg Han er født ca. 1648 , Han var præst i Tim og
Madum kirke, han var en brav mand og havde en god forstand ( det sjove ved
ham er at han hørte til ÆTAS Barbata ( han ragede ikke sit skæg) .

er der nogle der kan fortælle mig hvad det latinske ord Ætas Barbata er .

hilsen Max Nielsen

Fra : Kaj Ahlburg

Dato : 03-11-04 15:12

On Wed, 3 Nov 2004 09:23:10 +0100, "Max Nielsen" <mmmm@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>ham er at han hørte til ÆTAS Barbata ( han ragede ikke sit skæg) .
>
> er der nogle der kan fortælle mig hvad det latinske ord Ætas Barbata er .

Jeg forstår ikke helt, hvad det er du vil vide (eftersom du selv
oversætter), men
ætas = alter
barbatus -a i hunkøn = skægget

Kom igen, hvis jeg har misforstået noget.

Hilsen Kaj Ahlburg i Ry.

Fra : Hedvig Pitzner-Jørge~

Dato : 03-11-04 20:16

On Wed, 03 Nov 2004 15:12:04 +0100, Kaj Ahlburg
<kahlburg@post5.tele.dk> wrote:

> [...]
>ætas = alter
>barbatus -a i hunkøn = skægget
>
>Kom igen, hvis jeg har misforstået noget.

Ætas betyder alder, ikke alter
ordet er femininum, derfor barbata, med skæg

Det skal vel oversættes, gammel mand med skæg

Venlig hilsen

Hedvig

Fra : Kaj Ahlburg

Dato : 03-11-04 22:09

On Wed, 03 Nov 2004 20:16:01 +0100, Hedvig Pitzner-Jørgensen
<hedvig.pitzner1@city.dk> wrote:

>Ætas betyder alder, ikke alter

Hvilket viser, at man altid skal tjekke sine mails for slagfejl, inden
man trykker på sendeknappen.
Det var jo lidt mærkeligt med etskægget alter

Hilsen Kaj Ahlburg i Ry.