TDC kort virker ikke i ny telefon (men i g~
Fra : Torben E

Dato : 02-11-04 19:08

Det drejer sig om et ret gammelt sim kort fra tdc, hvis jeg
sætter det i min nye 6230 skriver den bare indsæt sim- kort.

Jeg har prøvet med flere forskellige , telmore, sono, telia i
den nye, de virker alle, så er den da ikke sim låst ? eller hvad.

Prøver jeg det gamle tdc kort i en 6600 er det samme resultat,
indsæt sim-kort, men i min gamle 3310 kører det perfekt, ligesom
en erricson 3xx + 688.

Nogen ideer, kan et kort være så gammelt at det ikke kan bruges
med de nyere mobiler ?

Torben E

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 02-11-04 19:15

> Nogen ideer, kan et kort være så gammelt at det ikke kan bruges
> med de nyere mobiler ?

Gamle SIM-kort kan ikke bruges i nyere mobiltelefoner - præcist det du selv
er inde på. Henvend dig til TDCs kundeservice, og se, om ikke du kan få et
nyt SIM-kort tilsendt.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Torben E

Dato : 02-11-04 19:18

"Jeppe Vestergaard" <read@mysignature.com> skrev i en meddelelse
> Gamle SIM-kort kan ikke bruges i nyere mobiltelefoner - præcist det du
> selv
> er inde på. Henvend dig til TDCs kundeservice, og se, om ikke du kan få et
> nyt SIM-kort tilsendt.

Hæhæ, sikke noget gammelt skrammel

Mange tak for hjælpen, det prøver jeg i morgen.

Torben E

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 05-11-04 05:33

ti 02 nov 2004 07:17:35p satte Torben E sig på en taburet og skrev
følgende på et stykke vådt franskbrød:

> Hæhæ, sikke noget gammelt skrammel

Jeps

Problemet er at de gamle SIM-kort kørte med 5 volts forsyningsspænding men
da de fleste mobiltelefoner idag har en batterispænding der ligger under
dette er man gået over til 3 volts forsyningsspænding på de nye. De gamle
kort får altså ikke strøm nok i de nye telefoner.

Steven

Fra : Hauge

Dato : 02-11-04 19:17

Hejsa

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> wrote in message
> Det drejer sig om et ret gammelt sim kort fra tdc, hvis jeg
> sætter det i min nye 6230 skriver den bare indsæt sim- kort.

Det skal bare byttes, kender andre der havde samme problem ved overgang fra
6210 til 6230.
En tur omkring et TDC-mobil center eller telebutik.

Mvh Hauge

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 02-11-04 23:44

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote in message
> [...]
fra
> 6210 til 6230.
> En tur omkring et TDC-mobil center eller telebutik.

Du skal bare lige være opmærksom på, at en kortudskiftning koster 99,- i
gebyr. Men du kan jo spørge pænt om det ikke kan undgås - nogle gange virker
det ;)

*/Henrik Pedersen

Fra : Dorph

Dato : 03-11-04 00:42

> Du skal bare lige være opmærksom på, at en kortudskiftning koster 99,- i
> gebyr. Men du kan jo spørge pænt om det ikke kan undgås - nogle gange
> virker
> det ;)

Jeg havde nøjagtigt samme problem og bad om et nyt simkort det ville
de have 99,- for. Det ville jeg ikke betale da jeg mener at har man et
abonnement hos tdc skal de selvfølgelig udstyre dig med et simkort
der virker til din telefon. At der er lavet om på sim-kortene er sådan set
ikke din skyld. Det var en anden sag hvis man har ødelagt et kort eller
smidt det væk, så er 99,- vel ok. Jeg endte med ikke at skulle betale
for et nyt kort.
Husk nu at kopiere alle dine numre der er gemt på simkortet over på
telefonen ellers er de "lost" når det nye kort bliver aktiveret.

Fra : N_B_DK

Dato : 03-11-04 02:36

Dorph wrote:

> Husk nu at kopiere alle dine numre der er gemt på simkortet over på
> telefonen ellers er de "lost" når det nye kort bliver aktiveret.

Nej der er fuld adgang til dem alligevel, kortet kan bare ikke registreres
på GSM nettet.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Jochke

Dato : 03-11-04 09:26

Dorph wrote:

> At der er lavet om på sim-kortene er sådan set
> ikke din skyld.

Nej du kan jo også vende den om og sige det ikke er telefonselskabernes
skyld, men producenternes. :)

> Husk nu at kopiere alle dine numre der er gemt på simkortet over på
> telefonen ellers er de "lost" når det nye kort bliver aktiveret.

Hvis du spørger pænt ved jeg nogle TDC Butikker kan kopiere dine
beskeder og numre fra det gamle kort over til det nye.

--
Venlig hilsen
Jochke

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 05-11-04 05:36

on 03 nov 2004 12:41:51a satte Dorph sig på en taburet og skrev følgende
> [...]

> de have 99,- for. Det ville jeg ikke betale da jeg mener at har man et
> abonnement hos tdc skal de selvfølgelig udstyre dig med et simkort

Det gjorde de vel også i og med at du fik et SIM-kort leveret med din
telefon: Du har så senere valgt at skifte telefon hvilket vel ikke kan være
TDCs skyld.

Steven

Fra : Hauge

Dato : 03-11-04 06:00

Hejsa

"Henrik Pedersen" <hp@beone.dk> wrote in message
> Du skal bare lige være opmærksom på, at en kortudskiftning koster 99,- i
> gebyr. Men du kan jo spørge pænt om det ikke kan undgås - nogle gange
> virker
> det ;)

Det koster ikke penge, hvis et funktionelt kort ikke virker i en ny telefon,
det er jo ikke kundens skyld.

/Hauge

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 03-11-04 09:16

> Det koster ikke penge, hvis et funktionelt kort ikke virker i en ny
telefon,
> det er jo ikke kundens skyld.

Sådan har jeg det også, men mange selskaber kræver alligevel 99 kr. for det.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-11-04 11:01

"Jeppe Vestergaard" <read@mysignature.com> wrote in message
> telefon,
>
> Sådan har jeg det også, men mange selskaber kræver alligevel 99 kr. for
> det.

Tjaa mener CBB kræver 199 kroner.. Derfor porterede jeg også nummeret
istedet da jeg fik stjålet min mobil!

Fra : Hauge

Dato : 03-11-04 17:12

Hejsa

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message
> Tjaa mener CBB kræver 199 kroner.. Derfor porterede jeg også nummeret
> istedet da jeg fik stjålet min mobil!

Du fik den vel ikke stjålet uden sim-kort?!
Altså skulle du vel have et nyt kort, og ikke en ombytter ifm. at det gamle
kort ikke virkede..

/Hauge

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 05-11-04 05:41

on 03 nov 2004 06:00:20a satte Hauge sig på en taburet og skrev følgende
på et stykke vådt franskbrød:

> Det koster ikke penge, hvis et funktionelt kort ikke virker i en ny
> telefon, det er jo ikke kundens skyld.

Jo det er jo lige præcist hvad det er.. Du har fået et SIM-kort med
telefonen som skal virke ved modtagelsen, at du så skifter telefonen ud
til een der ikke kører med de gamle 5-volts SIM-kort kan aldrig blive
telefonselskabets skyld. Man må sætte sig ind i tingene før man render ud
og køber nyt.

Det svarer i min verden til at man køber en ny bil og så forlanger
pengene tilbage for den, når det viser sig at den ikke kørte på diesel
ligesom den gamle gjorde. Det er kundens ansvar alene at undersøge sådan
noget INDEN køb.

Fint nok at teleselskaberne er venlige og skifter kortet ud uden
beregning men dybest set mener jeg ikke man kan klantre teleselskabet for
at man selv har valgt at skifte sin telefon ud med een der ikke kan tage
de gamle kort.

Steven.

Fra : Hauge

Dato : 05-11-04 14:52

Hejsa

"Steven Nybo Andersen" <ingen@mail.tak> wrote in message
> .. Man må sætte sig ind i tingene før man render ud
> og køber nyt.

Ok, jeg syntes ikke lige at jeg kan se i min manual, eller i speci. over min
6230, at den er 3 volt, i forhold til at min tidligeree 6210 var 5 volt.

> [...]
> pengene tilbage for den, når det viser sig at den ikke kørte på diesel
> ligesom den gamle gjorde. Det er kundens ansvar alene at undersøge sådan

Fordelen er jo bare, at det ret ofte er gratis at oprette et nyt abo., dvs.
man opsiger det gamle, og nummerporterer det gamle nummer til det nya abo.,
selvom det er samme selskab...! Altså intet at undersøge for kunden, men en
større udgift for selskabet.

> [...]
> at man selv har valgt at skifte sin telefon ud med een der ikke kan tage

Hvem klantrer nogen her? Jeg skrev at i hvert fald TDC ombytter kortet
gratis, men ok, det er jo også det eneste seriøse selskab.
Forøvrigt er de jo nok også glade for at give et nyt sim-kort, da det har en
del flere funktioner der koster penge.

/Hauge

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 06-11-04 07:20

fr 05 nov 2004 02:51:59p satte Hauge sig på en taburet og skrev følgende
på et stykke vådt franskbrød:

> Ok, jeg syntes ikke lige at jeg kan se i min manual, eller i speci.
> over min 6230, at den er 3 volt, i forhold til at min tidligeree 6210
> var 5 volt.

Det er jo tilladt at spørge

> [...]
> nya abo., selvom det er samme selskab...! Altså intet at undersøge for
> kunden, men en større udgift for selskabet.

Ja det er selvfølgelig også en mulighed.

> Hvem klantrer nogen her? Jeg skrev at i hvert fald TDC ombytter kortet
> gratis, men ok, det er jo også det eneste seriøse selskab.

Sammen med Telmore ja, men det er jo selvfølgelig næsten det samme.

> Forøvrigt er de jo nok også glade for at give et nyt sim-kort, da det
> har en del flere funktioner der koster penge.

Tilsyneladende ja men ikke alle bruger de funktioner. Jeg ved ikke om de
tjener noget når det regnskab skal gøres op til sidst men noget må de jo
tjene.

Steven

Fra : Torben E

Dato : 06-11-04 12:22

"Steven Nybo Andersen" <ingen@mail.tak> skrev i en meddelelse

> Tilsyneladende ja men ikke alle bruger de funktioner. Jeg ved ikke om de
> tjener noget når det regnskab skal gøres op til sidst men noget må de jo
> tjene.
>
> Steven

Jeg kan så afslutte med, at jeg idag har modtaget et nyt sim,
som jeg bestilte på kundeservice på internet. Det var gratis.

Det sørgelige er så at jeg har kørt min 6230 over med bilen,
så nu skal den lige reppes :-/

Torben E

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 06-11-04 14:34

lø 06 nov 2004 12:22:28p satte Torben E sig på en taburet og skrev følgende
på et stykke vådt franskbrød:

> Jeg kan så afslutte med, at jeg idag har modtaget et nyt sim,
> som jeg bestilte på kundeservice på internet. Det var gratis.

Dejligt

> Det sørgelige er så at jeg har kørt min 6230 over med bilen,

LOL det skal man ikke gøre. Den slags går de altså i stykker af

> så nu skal den lige reppes :-/

Håber ikke det bliver for dyrt for dig da *s*

Steven

Fra : Torben E

Dato : 06-11-04 19:01

> Håber ikke det bliver for dyrt for dig da *s*
>
> Steven

ca. 800, så det er ikke så galt

Torben E