Redspot og StofaNet
Fra : Affrinard

Dato : 02-11-04 23:23

Overvejer at skifte Tele2+ Fritid til 170 kr. / md. ud med Redspot til 89
kr. / md.

Jeg har allerede en router, så hvis jeg har forstået opsætningen rigtigt,
kan der tilsluttes en adapter til denne, hvorefter den almindelige telefon
(ikke-IP) kan tilsluttes adaptoren.

Sig endelig frem hvis der findes en billigere løsning.

Min største bekymring er dog nok den mængde trafik det vil tage da mit
abonnement hos StofaNet er Flexrate 1mbit - 5000 MB trafik pr. md. til 300
kr.

Er der nogle, som har erfaringer med den mængde trafik, IP-telefoni bruger
om måneden, hvis man har et "gennemsnitsforbrug" eller lidt derunder? Som
det står nu, bruger jeg næsten al trafik, jeg kan komme til hos StofaNet -
dvs. forbruget ligger over 4000 MB.

Fra : Affrinard

Dato : 03-11-04 11:57

Måske burde jeg lige tilføje, at mit kabelmodem og to PC'ere befinder sig på
første sal, men der skal helst kunne ringes fra stueetagen.

Ville en trådløs IP-telefon være en bedre løsning? Der skal helst være to
telefoner i stueetagen.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-11-04 19:24

In article <4188b991$0$23063$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>, Affrinard wrote:
> [...]
> første sal, men der skal helst kunne ringes fra stueetagen.
>
> Ville en trådløs IP-telefon være en bedre løsning? Der skal helst være to

Køb en adapter + 1 DECT telefon. Langt billigere.