ip telefoni og webspeed
Fra : Jens

Dato : 02-11-04 10:20

Hej

Er der nogle der har erfaring med ip telefoni og tdc webspeed?
Eks hvordan en adapter tilmelds webspeed osv.?

Jens

Fra : Jens G

Dato : 02-11-04 17:40

On Tue, 02 Nov 2004 10:19:35 +0100, Jens
<jens.cortsenremovethiis@tiscali.dk> wrote:

>Hej
>
>Er der nogle der har erfaring med ip telefoni og tdc webspeed?
>Eks hvordan en adapter tilmelds webspeed osv.?

Prøv at se på

https://musimi.dk/index.php/forum2/forum/?event=search&q=webspeed

hvor der er en del spørgsmål og svar angående Webspeed og de problemer
folk er løbet ind i.

--
Hilsen/Best Regards
Jens G

Fra : TC

Dato : 04-11-04 13:02

"Jens" <jens.cortsenremovethiis@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er der nogle der har erfaring med ip telefoni og tdc webspeed?
> Eks hvordan en adapter tilmelds webspeed osv.?
>
> Jens

Hej Jens

Jeg bruger Webspeed til mit IP-telefoni, og det funker bare 10-4.

Du skal dog lige have fat i en router, før det virker. Men så kan du også nøjes
med en IP adresse hos TDC, og du får indbygget en firewall i prisen, ca. kr.3 -
400,-

Når du bruger router er det kun den, der er på nettet, og skal oprettes hos
Webspeed, alt hvad du der efter kobler på, af PC´er og IP-telefon adaptere,
betragter routeren som ting på det lokale netværk, og den styrer så forbindelsen
til omverdenen.

--
Mvh.
Tommy C

Fra : Jens

Dato : 04-11-04 14:53

TC wrote:

> [...]
> hos Webspeed, alt hvad du der efter kobler på, af PC´er og IP-telefon
> adaptere, betragter routeren som ting på det lokale netværk, og den styrer

Det betyder, at adapteren ikke kan sættes direkte til modemet og dermed
modtager sin egne ip-adresse fordi TDC ikke kan registre denne?
Jeg vil undgå at have en router mellem adapteren og modemet for at spare
strøm.

Jens

Fra : Jens

Dato : 04-11-04 15:05

Jens wrote:

> [...]
> modtager sin egne ip-adresse fordi TDC ikke kan registre denne?
> Jeg vil undgå at have en router mellem adapteren og modemet for at spare

Hej

Har lige snakket med TDC. De kan godt aktivere en ip-adapter, hvis man bare
oplyser hvilken MAC adresse den har.

jens

Fra : TC

Dato : 07-11-04 10:37

> Hej
>
> Har lige snakket med TDC. De kan godt aktivere en ip-adapter, hvis man bare
> oplyser hvilken MAC adresse den har.
>
> jens

Hvis du ikke har en router, en switch, eller en HUB, kan du vel ikke forbinde
mere end en ting ad gangen til dit modem?
Routeren erstatter switch eller HUB, så du kommer ikke til, at bruge mere strøm
end ellers.

--
Mvh.
Tommy C

Fra : Jens

Dato : 08-11-04 20:27

TC wrote:

> [...]
> forbinde mere end en ting ad gangen til dit modem?
> Routeren erstatter switch eller HUB, så du kommer ikke til, at bruge mere

Et webspeed modem har 2 porte, så man kan bruge to pc eller lignede, men
nummer 2 koster 10 om måneden.

jens

Fra : TC

Dato : 08-11-04 22:58

">SNIP >
> Et webspeed modem har 2 porte, så man kan bruge to pc eller lignede, men
> nummer 2 koster 10 om måneden.
>
> jens

Hmmm underligt! Mit har kun en port??? Nu føler jeg mig da lidt snydt!

Ok kr.10,- om måneden for, at spare den ekstra strøm, som en router bruger?????

Strømforsyningen til den er på ca.10W = 0,01KW = 3KWh pr. måned, med en KWh pris
på ca. kr.1,50 giver det kr.4,50 pr måned eller ca. ½ pris. Men det styrer du jo
selv

--
Mvh.
Tommy C

Fra : Christian R.

Dato : 19-11-04 11:42

On Mon, 8 Nov 2004 22:58:08 +0100, "TC" <sgtommyc@fjernyahoo.dk>
wrote:

> [...]
>på ca. kr.1,50 giver det kr.4,50 pr måned eller ca. ½ pris. Men det styrer du jo

En router er heller ikke gratis.

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 19-11-04 12:18

wrote:

>">SNIP >

>Hmmm underligt! Mit har kun en port??? Nu føler jeg mig da lidt snydt!

Er der ikke både en USB-port og en LAN-port?

Fra : TC

Dato : 20-11-04 18:11

<> skrev i en meddelelse news:dflrp012jrt74rbsvte9h179pptft7kt7j@4ax.com...

> Er der ikke både en USB-port og en LAN-port?

Nåååh jo da

Men kan den klare, at bruge dem begge samtidigt???
--
Mvh.
Tommy C

Fra : Ulrich Bergmann