Hvor kommer replikken fra ?
Fra : Jim Andersen

Dato : 02-11-04 16:21

Mener den siges med mexicansk accent. Og at den er brugt i mange flere
sammenhænge hvor det første ord bliver skiftet ud efter behag:

"XX ?!?, We don't need no stinking XX!"

/jim

Fra : Rune Jensen

Dato : 02-11-04 16:38

Jim Andersen wrote:
> Mener den siges med mexicansk accent. Og at den er brugt i mange flere
> sammenhænge hvor det første ord bliver skiftet ud efter behag:
>
> "XX ?!?, We don't need no stinking XX!"
>
> /jim

Det er fra filmen Blazing Saddles hvor en Mexicaner siger "Badges? we
don't need no stinking badges"

Wierd Al lavede den lidt om i filmen UHF hvor der bliver "Badgers? we
don't need no stinking badgers" :)

link til Blazing Saddles: http://www.imdb.com/title/tt0071230/maindetails

-Rune Jensen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-11-04 16:54

Rune Jensen <rune@FJERNmcdaddy.dk> writes:

> Det er fra filmen Blazing Saddles hvor en Mexicaner siger "Badges? we
> don't need no stinking badges"

Blazing Saddles refererer nu selv til endnu ældre kilder.

Sætningen er oprindeligt lidt anderledes, men kilden er nu nok "The
Treasure of the Sierra Madre" - bogen fra 1935 el. filmen fra 1948.

Filmens sætning er: "Badges? We ain't got no badges. We don't need no
badges. I don't have to show you any stinking badges!"

Videoklip her:
http://www.darryl.com/badges/mov.php?mov=sierramadre.mov

Den "kendte" formulering er ifølge "Stinking Badges Home Page" fra et
afsnit af "The Monkees" fra 1967:
http://www.darryl.com/badges/mov.php?mov=monkees.mov.

Nå. Der er noget mere snask her: http://www.darryl.com/badges/

--
Peter B. Juul, o.-.o "Første bind i Sandman-serien er noget af det
The RockBear. ((^)) bedste der er udgivet i tegneseriemediet

Fra : Mads TJ

Dato : 02-11-04 19:27

> [...]
> http://www.darryl.com/badges/mov.php?mov=sierramadre.mov
>
> Den "kendte" formulering er ifølge "Stinking Badges Home Page" fra et

og for at underbygge det helt, så:
http://www.imdb.com/Find?select=Quotes&for=we+don%27t+need+no+stinking&Go.x=14&Go.y=15

Mvh
Mads TJ

Fra : Jim Andersen

Dato : 03-11-04 11:10

Det er ud til jeg ikke er den eneste der har lagt mærke til replikken

Tak gutter,

/jim

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 03-11-04 13:08

> Det er ud til jeg ikke er den eneste der har lagt mærke til replikken

Vi burde starte en sjoveste, sejeste etc. replik på film tråd. Bare for
sjov.

Mark