/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
The Day After Tomorrow
Fra : David Rasmussen


Dato : 22-10-04 00:14

Fed film!

/David

 
 
Lampen (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Lampen


Dato : 22-10-04 00:27

David Rasmussen wrote:
> Fed film!
>
> /David
Nej, nok verdens dårligste film nogensinde overhovedet

Vadmand (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Vadmand


Dato : 22-10-04 09:38


"Lampen" <lampen68@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:EAXdd.59424$Vf.2807729@news000.worldonline.dk...
> David Rasmussen wrote:
> > Fed film!
> >
> > /David
> Nej, nok verdens dårligste film nogensinde overhovedet

En af den slags meningsudvekslinger, om af og til gør denne gruppe ulidelig.
Skriv dog HVORFOR I mener sådan, så det er muligt at forholde sig til det.

Per V.



Peter B. Juul (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 22-10-04 11:53

"Vadmand" <lisbet.vadm@post.tele.dk> writes:

> > Nej, nok verdens dårligste film nogensinde overhovedet
>
> En af den slags meningsudvekslinger, om af og til gør denne gruppe ulidelig.
> Skriv dog HVORFOR I mener sådan, så det er muligt at forholde sig til det.

Nok verdens dårligste forslag nogensinde overhovedet
--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm not ignoring any facts.
The RockBear. ((^)) I'm simply ignoring you.
I speak only 0}._.{0 Slight difference."
for myself. O/ \O -jms

Jim Andersen (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 22-10-04 12:47

Peter B. Juul wrote:
> "Vadmand" <lisbet.vadm@post.tele.dk> writes:
>
>>> Nej, nok verdens dårligste film nogensinde overhovedet
>>
>> En af den slags meningsudvekslinger, om af og til gør denne gruppe
>> ulidelig. Skriv dog HVORFOR I mener sådan, så det er muligt at
>> forholde sig til det.
>
> Nok verdens dårligste forslag nogensinde overhovedet

Nej. Et af de bedste nogensinde.

/jim



Peter B. Juul (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 22-10-04 13:07

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> writes:

> > Nok verdens dårligste forslag nogensinde overhovedet
>
> Nej. Et af de bedste nogensinde.

Nej, det er bare SÅ SINDSSYGT RINGE!
--
Peter B. Juul, o.-.o "Man skal ikke dø en lineær død."
The RockBear. ((^)) - Birksted
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O

Jim Andersen (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 22-10-04 15:10

Peter B. Juul wrote:
> "Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> writes:
>
>>> Nok verdens dårligste forslag nogensinde overhovedet
>>
>> Nej. Et af de bedste nogensinde.
>
> Nej, det er bare SÅ SINDSSYGT RINGE!

Ja... ved nærmere eftertanke... du har nok ret.

/jim



Peter B. Juul (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 22-10-04 18:23

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> writes:

> >>> Nok verdens dårligste forslag nogensinde overhovedet
> >> Nej. Et af de bedste nogensinde.
> > Nej, det er bare SÅ SINDSSYGT RINGE!
> Ja... ved nærmere eftertanke... du har nok ret.

Det var dog den åndsvageste kommentar jeg nogensinde har læst.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Sagt på godt dansk: Tak for henvendelsen,
The RockBear. ((^)) men luk venligst røven, hvis du ikke ved
I speak only 0}._.{0 hvad du taler om."
for myself. O/ \O -Lasse Rimmer.

Ronny Roy Nielsen (24-10-2004)
Kommentar
Fra : Ronny Roy Nielsen


Dato : 24-10-04 16:19


"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:m2wtxir7l1.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> "Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> writes:
>
>> >>> Nok verdens dårligste forslag nogensinde overhovedet
>> >> Nej. Et af de bedste nogensinde.
>> > Nej, det er bare SÅ SINDSSYGT RINGE!
>> Ja... ved nærmere eftertanke... du har nok ret.
>
> Det var dog den åndsvageste kommentar jeg nogensinde har læst.

En af den slags meningsudvekslinger, som af og til gør denne gruppe
ulidelig.
Skriv dog HVORFOR I mener sådan, så det er muligt at forholde sig til det.

Ronny R



Jonas Gaarde (24-10-2004)
Kommentar
Fra : Jonas Gaarde


Dato : 24-10-04 16:32

"Ronny Roy Nielsen" <nah@nah.org> skrev i en meddelelse
news:clgh0k$lps$1@news.net.uni-c.dk...
>
> "Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
> news:m2wtxir7l1.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
>> "Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> writes:
>>
>>> >>> Nok verdens dårligste forslag nogensinde overhovedet
>>> >> Nej. Et af de bedste nogensinde.
>>> > Nej, det er bare SÅ SINDSSYGT RINGE!
>>> Ja... ved nærmere eftertanke... du har nok ret.
>>
>> Det var dog den åndsvageste kommentar jeg nogensinde har læst.
>
> En af den slags meningsudvekslinger, som af og til gør denne gruppe
> ulidelig.
> Skriv dog HVORFOR I mener sådan, så det er muligt at forholde sig til det.



Kom så, Peter B. Juul. Én gang til kunne være sjovt
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde



Peter B. Juul (24-10-2004)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 24-10-04 17:28

"Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> writes:

> >>> >>> Nok verdens dårligste forslag nogensinde overhovedet
> >>> >> Nej. Et af de bedste nogensinde.
> >>> > Nej, det er bare SÅ SINDSSYGT RINGE!
> >>> Ja... ved nærmere eftertanke... du har nok ret.
> >> Det var dog den åndsvageste kommentar jeg nogensinde har læst.
> > En af den slags meningsudvekslinger, som af og til gør denne gruppe
> > ulidelig.
> > Skriv dog HVORFOR I mener sådan, så det er muligt at forholde sig til det.
> Kom så, Peter B. Juul. Én gang til kunne være sjovt

Idiot.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.
I speak only 0}._.{0 Thi visseligen, ting tager tid,
for myself. O/ \O men ævl tager evigheder" -Piet Hein

Jonas Gaarde (24-10-2004)
Kommentar
Fra : Jonas Gaarde


Dato : 24-10-04 18:11

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:m2y8hwm66x.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> "Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> writes:
>
>> >>> >>> Nok verdens dårligste forslag nogensinde overhovedet
>> >>> >> Nej. Et af de bedste nogensinde.
>> >>> > Nej, det er bare SÅ SINDSSYGT RINGE!
>> >>> Ja... ved nærmere eftertanke... du har nok ret.
>> >> Det var dog den åndsvageste kommentar jeg nogensinde har læst.
>> > En af den slags meningsudvekslinger, som af og til gør denne gruppe
>> > ulidelig.
>> > Skriv dog HVORFOR I mener sådan, så det er muligt at forholde sig til
>> > det.
>> Kom så, Peter B. Juul. Én gang til kunne være sjovt
>
> Idiot.



Bukker og takker
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde



Lars Hoffmann (24-10-2004)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 24-10-04 21:13

Jonas Gaarde wrote:

> Kom så, Peter B. Juul. Én gang til kunne være sjovt

Det holdt op med at vñre sjovt for adskillige indlæg siden!

Jacob Andersen (25-10-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Andersen


Dato : 25-10-04 00:48

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> wrote in message
news:4178f453$1$77016$14726298@news.sunsite.dk...
> Peter B. Juul wrote:
>> "Vadmand" <lisbet.vadm@post.tele.dk> writes:
>>
>>>> Nej, nok verdens dårligste film nogensinde overhovedet
>>>
>>> En af den slags meningsudvekslinger, om af og til gør denne gruppe
>>> ulidelig. Skriv dog HVORFOR I mener sådan, så det er muligt at
>>> forholde sig til det.
>>
>> Nok verdens dårligste forslag nogensinde overhovedet
>
> Nej. Et af de bedste nogensinde.

Enig, det styrer.

/Jacob



David Rasmussen (22-10-2004)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 22-10-04 22:44

Lampen wrote:
> David Rasmussen wrote:
>
>> Fed film!
>>
>> /David
>
> Nej, nok verdens dårligste film nogensinde overhovedet

Nej, du tænker på Troy.

/David

Jacob Andersen (25-10-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Andersen


Dato : 25-10-04 00:50

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message
news:41797f20$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Lampen wrote:
>> David Rasmussen wrote:
>>
>>> Fed film!
>>>
>>> /David
>>
>> Nej, nok verdens dårligste film nogensinde overhovedet
>
> Nej, du tænker på Troy.

Vrøvl.
Selvom der ikke er vampyrer med i Troy er der stadig mange sværd hvilket gør
den ret god.

/Jacob



Peter B. Juul (25-10-2004)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 25-10-04 01:52

"Jacob Andersen" <duk@glem.det> writes:

> Selvom der ikke er vampyrer med i Troy er der stadig mange sværd hvilket gør
> den ret god.

Det, der gjorde roman-oplægget til Troy godt, var guderne, der
blandede sig. Derfor fjernede man det fra filmen, så den kunne være
rigtig dårlig.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Yes," said Winnie-the-Pooh.
The RockBear. ((^)) "I see now," said Winnie-the-Pooh.
I speak only 0}._.{0 "I have been Foolish and Deluded," said he,
for myself. O/ \O "and I am a Bear of no Brain at All."

David Rasmussen (25-10-2004)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 25-10-04 10:41

Peter B. Juul wrote:
>
> Det, der gjorde roman-oplægget til Troy godt, var guderne, der
> blandede sig. Derfor fjernede man det fra filmen, så den kunne være
> rigtig dårlig.

Hmm. Jeg er jo af den holdning at jeg er fuldstændig ligeglad hvordan
man voldtager et oplæg, så længe man laver en god film. Selv hvis der
var guder med i Troy havde den stadig været en af dårligste film jeg
længe har set.

/David

Niels Søndergaard (25-10-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 25-10-04 12:29

On Mon, 25 Oct 2004 11:40:36 +0200, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Peter B. Juul wrote:
>>
>> Det, der gjorde roman-oplægget til Troy godt, var guderne, der
>> blandede sig. Derfor fjernede man det fra filmen, så den kunne være
>> rigtig dårlig.
>
>Hmm. Jeg er jo af den holdning at jeg er fuldstændig ligeglad hvordan
>man voldtager et oplæg, så længe man laver en god film. Selv hvis der
>var guder med i Troy havde den stadig været en af dårligste film jeg
>længe har set.

Den havde været dårligere med guderne, som ingen kan tage alvorligt nu
om dage. Se bare Clash of the Titans, som havde været bedre uden
guder, selv om man brugte nogle af verdens bedste skuespillere til
dem. At Iliaden kan laves okay (næsten) uden guder, er TV-miniserien
Helen of Troy et bevis på. Deres Helena er også betydelig mere sexet
end den kedelige tyske barbiedukke, de brugte i Troy. Til gengæld er
deres René Dif-klon af en Akilles endnu dårligere end Pitt. Men Rufus
Sewell er et rigtig, rigtig dumt svin af bedste skuffe som Agamemnon.
Alt i alt er den efter min mening meget, meget bedre end Troy, og den
kommer også i dybden og har både Theseus og Kassandra med.

http://www.imdb.com/title/tt0340477/



Mvh
Niels Søndergaard

David Rasmussen (25-10-2004)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 25-10-04 12:45

Niels Søndergaard wrote:
>
> http://www.imdb.com/title/tt0340477/
>

Men hvor kan jeg se den henne... :(

/David

Niels Søndergaard (25-10-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 25-10-04 15:43

On Mon, 25 Oct 2004 13:45:02 +0200, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Niels Søndergaard wrote:
>>
>> http://www.imdb.com/title/tt0340477/
>>
>
>Men hvor kan jeg se den henne... :(

Her fx:
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B00005JMH8/ref=ase_internetmoviedat/102-3889425-9571319?v=glance&s=dvd


Mvh
Niels Søndergaard

David Rasmussen (25-10-2004)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 25-10-04 15:52

Niels Søndergaard wrote:
>>>
>>
>>Men hvor kan jeg se den henne... :(
>
> Her fx:
> http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B00005JMH8/ref=ase_internetmoviedat/102-3889425-9571319?v=glance&s=dvd
>

Hmm. Jeg kan kun se noget med at jeg kan bestille en dvd-film. Der er
ingen live-streams... :)

/David

David Rasmussen (25-10-2004)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 25-10-04 16:38

Niels Søndergaard wrote:
>
> Her fx:
> http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B00005JMH8/ref=ase_internetmoviedat/102-3889425-9571319?v=glance&s=dvd
>

Jeg har nu bestilt den til £7 hos play.com.
Den kan muligvis fås billigere endnu hvis man gider finde en voucher.

Den fås i 2-disc-version med DTS hos Axelmusic for kr. 120,-

/David

Niels Søndergaard (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 26-10-04 01:14

On Mon, 25 Oct 2004 17:37:33 +0200, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Niels Søndergaard wrote:
>>
>> Her fx:
>> http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B00005JMH8/ref=ase_internetmoviedat/102-3889425-9571319?v=glance&s=dvd
>>
>
>Jeg har nu bestilt den til £7 hos play.com.
>Den kan muligvis fås billigere endnu hvis man gider finde en voucher.
>
>Den fås i 2-disc-version med DTS hos Axelmusic for kr. 120,-

God fornøjelse. Jeg er spændt på at høre, hvad du synes om den.

http://www.imdb.com/name/nm0347149/
Sienna Guillory er *hot*.

Mvh
Niels Søndergaard

David Rasmussen (26-10-2004)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 26-10-04 10:21

Niels Søndergaard wrote:
>
> http://www.imdb.com/name/nm0347149/
> Sienna Guillory er *hot*.
>

Ja, hun er smuk.

/David

Niels Søndergaard (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 26-10-04 20:36

On Tue, 26 Oct 2004 11:21:26 +0200, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Niels Søndergaard wrote:
>>
>> http://www.imdb.com/name/nm0347149/
>> Sienna Guillory er *hot*.
>>
>
>Ja, hun er smuk.

Skønhed er en mærkelig ting. Sienna er ikke klassisk smuk, men
betydelig mere fascinerende og karismatisk end hende tyskeren fra
Troy, som givetvis er smuk efter gængse normer, men lige så
interessant som en leverpostejmad.


Mvh
Niels Søndergaard

David Rasmussen (27-10-2004)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 27-10-04 09:34

Niels Søndergaard wrote:
>
> Skønhed er en mærkelig ting. Sienna er ikke klassisk smuk, men
> betydelig mere fascinerende og karismatisk end hende tyskeren fra
> Troy, som givetvis er smuk efter gængse normer, men lige så
> interessant som en leverpostejmad.
>

Hov hov! En leverpostejmad kan være overordentligt interessant!

/David

Niels Søndergaard (27-10-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 27-10-04 21:43

On Tue, 26 Oct 2004 02:13:54 +0200, Niels Søndergaard
<ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

>On Mon, 25 Oct 2004 17:37:33 +0200, David Rasmussen
><david.rasmussen@gmx.net> wrote:
>
>>Niels Søndergaard wrote:
>>>
>>> Her fx:
>>> http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B00005JMH8/ref=ase_internetmoviedat/102-3889425-9571319?v=glance&s=dvd
>>>
>>
>>Jeg har nu bestilt den til £7 hos play.com.
>>Den kan muligvis fås billigere endnu hvis man gider finde en voucher.
>>
>>Den fås i 2-disc-version med DTS hos Axelmusic for kr. 120,-

I dag så jeg, at den fås i TP med danske undertekster for en hund. Det
er et godt køb. Vi taler om 175 minutters trestjernet underholdning.



Mvh
Niels Søndergaard

Peter B. Juul (25-10-2004)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 25-10-04 13:21

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:

> Den havde været dårligere med guderne, som ingen kan tage alvorligt nu
> om dage.

Sjovt så stor succes en fyr som Neil Gaiman så har med sine skriverier
"The Sandman" og "American Gods", der i allerhøjeste grad tager guder
seriøst.

Der er heller ingen, der protesterer over film om halvguder som
Spider-Man og Hulk.

Selvfølgelig kan man fortælle en god historie om Zeus og alle de andre
rødder, der blander sig i en krig. Det kan dårligt blive kedligere end
det vi sp.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Da vi formoder, at det netop er forkyndelses-
The RockBear. ((^)) muligheden, der ligger Grosbøll og støtter på
I speak only 0}._.{0 sinde, og ikke pastorens adgang til skatteyder-
for myself. O/ \O betalt præstegård og livstidsstilling, så er en
frimenighed altså løsningen." - Berlingeren

Mark Thomas Gazel (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Mark Thomas Gazel


Dato : 26-10-04 09:43

Niels Søndergaard wrote:

> Den havde været dårligere med guderne, som ingen kan tage alvorligt nu
> om dage. Se bare Clash of the Titans, som havde været bedre uden
> guder, selv om man brugte nogle af verdens bedste skuespillere til
> dem. At Iliaden kan laves okay (næsten) uden guder, er TV-miniserien
> Helen of Troy et bevis på. Deres Helena er også betydelig mere sexet
> end den kedelige tyske barbiedukke, de brugte i Troy. Til gengæld er
> deres René Dif-klon af en Akilles endnu dårligere end Pitt. Men Rufus
> Sewell er et rigtig, rigtig dumt svin af bedste skuffe som Agamemnon.
> Alt i alt er den efter min mening meget, meget bedre end Troy, og den
> kommer også i dybden og har både Theseus og Kassandra med.

Den må de da godt vise på fjerneren snart. Ham Rufus er jo rigtig god til at
være dumt svin, og du har ret i at Kassandra mangler i Troy.

Ang. Clash of ... tiden har ikke været nådig ved den.


--
Med venlig hilsen

Mark


Niels Søndergaard (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 26-10-04 20:46

On Tue, 26 Oct 2004 10:42:49 +0200, "Mark Thomas Gazel"
<markgazel@hotmail.com> wrote:

>Niels Søndergaard wrote:
>
>> Den havde været dårligere med guderne, som ingen kan tage alvorligt nu
>> om dage. Se bare Clash of the Titans, som havde været bedre uden
>> guder, selv om man brugte nogle af verdens bedste skuespillere til
>> dem. At Iliaden kan laves okay (næsten) uden guder, er TV-miniserien
>> Helen of Troy et bevis på. Deres Helena er også betydelig mere sexet
>> end den kedelige tyske barbiedukke, de brugte i Troy. Til gengæld er
>> deres René Dif-klon af en Akilles endnu dårligere end Pitt. Men Rufus
>> Sewell er et rigtig, rigtig dumt svin af bedste skuffe som Agamemnon.
>> Alt i alt er den efter min mening meget, meget bedre end Troy, og den
>> kommer også i dybden og har både Theseus og Kassandra med.
>
>Den må de da godt vise på fjerneren snart. Ham Rufus er jo rigtig god til at
>være dumt svin, og du har ret i at Kassandra mangler i Troy.

Jeg vil ikke sige, Rufus er bedre end Brian Cox (det er der ingen, der
er!), men hans Agamemnon er mindst lige så god - på en anden og
betydelig mere intens måde. Og man får i øvrigt også hele Ifigenia- og
Klytaimnestra-subplottet med i TV-miniserien. En af seriens
akilleshæle er... surprise... Akilles, der ligner René Dif på
rygeheroin og opfører sig derefter. Men efter min mening er Troys
Akilles i skikkelse af Brad Pitt også en grum fejlcasting. Brad Pitt
er en fremragende skuespiller, men lige i den rolle ville Arnold
Schwarzenegger have været et langt bedre valg.


Mvh
Niels Søndergaard

Jacob Andersen (28-10-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Andersen


Dato : 28-10-04 08:18

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message
news:8p9tn0tbk5auh5jap5j7jgp39tbbdntd4v@4ax.com...
> On Tue, 26 Oct 2004 10:42:49 +0200, "Mark Thomas Gazel"
> <markgazel@hotmail.com> wrote:
>
>>Niels Søndergaard wrote:
>>
>>> Den havde været dårligere med guderne, som ingen kan tage alvorligt nu
>>> om dage. Se bare Clash of the Titans, som havde været bedre uden
>>> guder, selv om man brugte nogle af verdens bedste skuespillere til
>>> dem. At Iliaden kan laves okay (næsten) uden guder, er TV-miniserien
>>> Helen of Troy et bevis på. Deres Helena er også betydelig mere sexet
>>> end den kedelige tyske barbiedukke, de brugte i Troy. Til gengæld er
>>> deres René Dif-klon af en Akilles endnu dårligere end Pitt. Men Rufus
>>> Sewell er et rigtig, rigtig dumt svin af bedste skuffe som Agamemnon.
>>> Alt i alt er den efter min mening meget, meget bedre end Troy, og den
>>> kommer også i dybden og har både Theseus og Kassandra med.
>>
>>Den må de da godt vise på fjerneren snart. Ham Rufus er jo rigtig god til
>>at
>>være dumt svin, og du har ret i at Kassandra mangler i Troy.
>
> Jeg vil ikke sige, Rufus er bedre end Brian Cox (det er der ingen, der
> er!), men hans Agamemnon er mindst lige så god - på en anden og
> betydelig mere intens måde. Og man får i øvrigt også hele Ifigenia- og
> Klytaimnestra-subplottet med i TV-miniserien. En af seriens
> akilleshæle er... surprise... Akilles, der ligner René Dif på
> rygeheroin og opfører sig derefter. Men efter min mening er Troys
> Akilles i skikkelse af Brad Pitt også en grum fejlcasting. Brad Pitt
> er en fremragende skuespiller, men lige i den rolle ville Arnold
> Schwarzenegger have været et langt bedre valg.

Som rapfoden Achilleus? Det synes jeg nu alligevel ikke.

/Jacob



Niels Søndergaard (28-10-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 28-10-04 11:04

On Thu, 28 Oct 2004 09:17:43 +0200, "Jacob Andersen" <duk@glem.det>
wrote:
>> Akilles i skikkelse af Brad Pitt også en grum fejlcasting. Brad Pitt
>> er en fremragende skuespiller, men lige i den rolle ville Arnold
>> Schwarzenegger have været et langt bedre valg.
>
>Som rapfoden Achilleus? Det synes jeg nu alligevel ikke.

Til rollen som muskelbøf i Troy havde han været perfekt. Figuren er jo
skildret som selvtægts-superhelt.


Mvh
Niels Søndergaard

Jacob Andersen (28-10-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Andersen


Dato : 28-10-04 12:46

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message
news:0ug1o09r30uimh1t77sp42n1m22i3rg5f3@4ax.com...
> On Thu, 28 Oct 2004 09:17:43 +0200, "Jacob Andersen" <duk@glem.det>
> wrote:
>>> Akilles i skikkelse af Brad Pitt også en grum fejlcasting. Brad Pitt
>>> er en fremragende skuespiller, men lige i den rolle ville Arnold
>>> Schwarzenegger have været et langt bedre valg.
>>
>>Som rapfoden Achilleus? Det synes jeg nu alligevel ikke.
>
> Til rollen som muskelbøf i Troy havde han været perfekt. Figuren er jo
> skildret som selvtægts-superhelt.

Achilleus er MINDST ligeså barsk og hævngerrig i Illiaden, men jeg mener
ikke at han skulle være specielt stor.

/Jacob



Mark Thomas Gazel (28-10-2004)
Kommentar
Fra : Mark Thomas Gazel


Dato : 28-10-04 12:49

> Som rapfoden Achilleus? Det synes jeg nu alligevel ikke.

Jeg synes det samme, men ser, at jeg sendte det til Niels og ikke til
gruppen, men jeg sagde:

The Terminator som Akilles den rapfodede? Der er jeg ikke enig.

Men spørgsmålet er om en Rene Dif type på ryge heroin er helt ved siden af.
Akilles var jo mere halvgal end sej.

Mark


Jim Andersen (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 26-10-04 12:53

Niels Søndergaard wrote:
> At Iliaden kan laves okay (næsten) uden guder, er TV-miniserien
> Helen of Troy et bevis på.

> Men Rufus
> Sewell er et rigtig, rigtig dumt svin af bedste skuffe som Agamemnon.

Enig. Men ikke totalt skrupelløs, hvilket gør ham blot endnu bedre.
v
v
v
spoilerspace
v
v
v
v
v
I Troy mangler man virkelig en scene som dén i H_of_T hvor han ofrer sin
datter. Den er hele filmen værd.

/jim



Niels Søndergaard (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 26-10-04 20:56

On Tue, 26 Oct 2004 13:53:21 +0200, "Jim Andersen"
<jimVÆÆK@officeconsult.dk> wrote:

>I Troy mangler man virkelig en scene som dén i H_of_T hvor han ofrer sin
>datter. Den er hele filmen værd.

Enig.


Mvh
Niels Søndergaard

Jacob Andersen (28-10-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Andersen


Dato : 28-10-04 08:10

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message
news:417cca14$0$179$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Peter B. Juul wrote:
>>
>> Det, der gjorde roman-oplægget til Troy godt, var guderne, der
>> blandede sig. Derfor fjernede man det fra filmen, så den kunne være
>> rigtig dårlig.
>
> Hmm. Jeg er jo af den holdning at jeg er fuldstændig ligeglad hvordan man
> voldtager et oplæg, så længe man laver en god film. Selv hvis der var
> guder med i Troy havde den stadig været en af dårligste film jeg længe har
> set.

Lagde du mærke til alle sværdene?

/Jacob



David Rasmussen (28-10-2004)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 28-10-04 14:15

Jacob Andersen wrote:
>
> Lagde du mærke til alle sværdene?
>

Heheh, ja. Det hjalp ikke.

/David

Jacob Andersen (30-10-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Andersen


Dato : 30-10-04 21:05

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message
news:4180f0e0$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jacob Andersen wrote:
>>
>> Lagde du mærke til alle sværdene?
>
> Heheh, ja. Det hjalp ikke.

Hvis du ikke mener de gjorde det kan jeg godt se hvordan filmen måske ikke
ville fremstå som specielt god.

/Jacob



Jacob Andersen (28-10-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Andersen


Dato : 28-10-04 08:10

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
news:m2ekjnmxfb.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> "Jacob Andersen" <duk@glem.det> writes:
>
>> Selvom der ikke er vampyrer med i Troy er der stadig mange sværd hvilket
>> gør
>> den ret god.
>
> Det, der gjorde roman-oplægget til Troy godt, var guderne, der
> blandede sig. Derfor fjernede man det fra filmen, så den kunne være
> rigtig dårlig.

Ja, man må sige at "frit efter Illiaden" ville være en udmærket betegnelse.
Ufattelig frit.
Sjovt som de der tror på de gamle guders tegn nærmest latterliggøres i
filmen.

Jeg mener ikke man på nogen fornuftig måde kan sige at Troy er en
filmatisering af Illiaden.

/Jacob



Niels Søndergaard (28-10-2004)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 28-10-04 08:21

On Thu, 28 Oct 2004 09:09:51 +0200, "Jacob Andersen" <duk@glem.det>
wrote:

>"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
>news:m2ekjnmxfb.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
>> "Jacob Andersen" <duk@glem.det> writes:
>>
>>> Selvom der ikke er vampyrer med i Troy er der stadig mange sværd hvilket
>>> gør
>>> den ret god.
>>
>> Det, der gjorde roman-oplægget til Troy godt, var guderne, der
>> blandede sig. Derfor fjernede man det fra filmen, så den kunne være
>> rigtig dårlig.
>
>Ja, man må sige at "frit efter Illiaden" ville være en udmærket betegnelse.
>Ufattelig frit.
>Sjovt som de der tror på de gamle guders tegn nærmest latterliggøres i
>filmen.
>
>Jeg mener ikke man på nogen fornuftig måde kan sige at Troy er en
>filmatisering af Illiaden.

Det er den altså ikke desto mindre. At du (og jeg) ikke kan lide den,
er så en anden sag.



Mvh
Niels Søndergaard

Jacob Andersen (28-10-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Andersen


Dato : 28-10-04 12:47

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message
news:md71o0lfk0l7lm1tmn8kcdiljebil8j7dh@4ax.com...
> On Thu, 28 Oct 2004 09:09:51 +0200, "Jacob Andersen" <duk@glem.det>
> wrote:
>
>>"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
>>news:m2ekjnmxfb.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
>>> "Jacob Andersen" <duk@glem.det> writes:
>>>
>>>> Selvom der ikke er vampyrer med i Troy er der stadig mange sværd
>>>> hvilket
>>>> gør
>>>> den ret god.
>>>
>>> Det, der gjorde roman-oplægget til Troy godt, var guderne, der
>>> blandede sig. Derfor fjernede man det fra filmen, så den kunne være
>>> rigtig dårlig.
>>
>>Ja, man må sige at "frit efter Illiaden" ville være en udmærket
>>betegnelse.
>>Ufattelig frit.
>>Sjovt som de der tror på de gamle guders tegn nærmest latterliggøres i
>>filmen.
>>
>>Jeg mener ikke man på nogen fornuftig måde kan sige at Troy er en
>>filmatisering af Illiaden.
>
> Det er den altså ikke desto mindre. At du (og jeg) ikke kan lide den,
> er så en anden sag.

Den er en filmatisering af Illiaden på samme måde som Matador er en
filmatisering af Drengene fra Skt. Petri

/Jacob



Morbid Angel (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Morbid Angel


Dato : 22-10-04 00:46

On Fri, 22 Oct 2004 01:14:29 +0200, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Fed film!
>
>/David

Det må vi håbe jeg har nemlig ikke set den endnu, men de fleste jeg
kender siger den er middel eller under middel.

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Peter Heide (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Peter Heide


Dato : 22-10-04 02:59

Fik et par fribilleter hér i sommers til en nordisk-bif. Havde
"fornøjelsen" af TDAT . Kan kun sige at jeg var glad for at det
var fri-billeter... for sikke omgang lort. Den er ekstremt tumpet.
Kun en idiot kan sige "Fed film!" om den film.

"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:fjhgn01oh6a1u8avfnfd4qnlsmoptkr12b@4ax.com...
> On Fri, 22 Oct 2004 01:14:29 +0200, David Rasmussen
> <david.rasmussen@gmx.net> wrote:
>
> >Fed film!
> >
> >/David
>
> Det må vi håbe jeg har nemlig ikke set den endnu, men de fleste jeg
> kender siger den er middel eller under middel.
>
> Mvh
>
> MA
>
> ///
> My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel



Peter Larsen (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Peter Larsen


Dato : 22-10-04 04:18


"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> wrote in message
news:4178690a$0$227$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Fik et par fribilleter hér i sommers til en nordisk-bif. Havde
> "fornøjelsen" af TDAT . Kan kun sige at jeg var glad for at det
> var fri-billeter... for sikke omgang lort. Den er ekstremt tumpet.
> Kun en idiot kan sige "Fed film!" om den film.
>
> "Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:fjhgn01oh6a1u8avfnfd4qnlsmoptkr12b@4ax.com...
> > On Fri, 22 Oct 2004 01:14:29 +0200, David Rasmussen
> > <david.rasmussen@gmx.net> wrote:
> >
> > >Fed film!
> > >
> > >/David
> >
> > Det må vi håbe jeg har nemlig ikke set den endnu, men de fleste jeg
> > kender siger den er middel eller under middel.
> >

Så er jeg idiot. Det er ikke noget mesterværk, men jeg var godt underholdt
og brølede af grin flere gange. Jeg bilder mig ind at Emmerich udemærket
er klar over det er noget værre vrøvl han laver, men samtidig er der jo
noget
der skal fylde ud mellem effekterne.

For pokker hvor jeg elsker sekvensen hvor vores kære smukke teenage helte
bliver jagtet af frost.



David Rasmussen (22-10-2004)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 22-10-04 22:53

Peter Larsen wrote:
>
> Så er jeg idiot. Det er ikke noget mesterværk, men jeg var godt underholdt
> og brølede af grin flere gange. Jeg bilder mig ind at Emmerich udemærket
> er klar over det er noget værre vrøvl han laver, men samtidig er der jo
> noget
> der skal fylde ud mellem effekterne.
>
> For pokker hvor jeg elsker sekvensen hvor vores kære smukke teenage helte
> bliver jagtet af frost.
>

Den er fyldt med umuligheder og usandsynligheder der fornærmer folks
intelligens, men det er ikke vigtigt. Den er for det første stærkt
underholdende. For det andet er den vellavet. Det slog mig mens jeg så
den, at mens jeg godt ved at den ikke er noget mesterværk, så er den
håndværksmæssigt helt i orden. Jeg kom til at tænke på en mand som
George Lucas. SW 1+2 er uendeligt meget dårligere film end TDAT, på
næsten alle punkter. Banaliteter som skuespil der ikke er så dårligt at
det ødelægger filmen, men bare "er" der, flot kameraarbejde, flotte
billeder, god pacing, replikker der ikke lyder som om de er taget fra et
Dr. Frank-blad osv. kan SW 1+2 ikke klare. Det har TDAT. Alligevel har
SW 1+2 fået et helt IMDB-point mere end TDAT. Men det er jo også moderne
at hade Emmerich og hans film (jeg har selv ikke brudt mig om noget fra
hans hånd før denne film). Det er som om at almindelige dumme mennesker
føler sig kloge når de hyler med i koret.

/David

Peter B. Juul (23-10-2004)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 23-10-04 00:04

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> writes:

> Den er fyldt med umuligheder og usandsynligheder der fornærmer folks
> intelligens, men det er ikke vigtigt.

Nej. Det problematiske var reklamekampagnen, hvor man tillod sig at
slå på folks frygt for at sådanne katastrofer er mulige (hvad de
simpelthen ikke er på en planet af Jordens størrelse) og på en eller
anden måde formåede at få blandet meteorologer ind i diskussionen.

filmen var flot, men tåbelig. Reklamekampagnen var imponerende, men
stærkt uetisk.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Kritikken af dine indlæg skyldes alene det
The RockBear. ((^)) faktum, at du er en idiot."
I speak only 0}._.{0 -Stefan Holm
for myself. O/ \O

David Rasmussen (23-10-2004)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 23-10-04 11:07

Peter B. Juul wrote:
>
> Nej. Det problematiske var reklamekampagnen, hvor man tillod sig at
> slå på folks frygt for at sådanne katastrofer er mulige (hvad de
> simpelthen ikke er på en planet af Jordens størrelse) og på en eller
> anden måde formåede at få blandet meteorologer ind i diskussionen.
>

Det er jeg sådan set ligeglad med, der kom en underholdende film ud af
det. Og hvis det kan få de dumme amerikanere til at tænke lidt mere over
deres energiforbrug og deres CO-udledning så har filmen gjort mere end
100 kedelige intellektuelle film med de rette meninger.

> filmen var flot, men tåbelig. Reklamekampagnen var imponerende, men
> stærkt uetisk.
>

Vel var den tåbelig, men den var stadig glimrende.

/David

Peter B. Juul (23-10-2004)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 23-10-04 11:11

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> writes:

> Det er jeg sådan set ligeglad med, der kom en underholdende film ud af
> det. Og hvis det kan få de dumme amerikanere til at tænke lidt mere
> over deres energiforbrug og deres CO-udledning så har filmen gjort
> mere end 100 kedelige intellektuelle film med de rette meninger.

Amerikanere? Jeg har sandelig hørt våset på adskillige danske
radiokanaler.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Sagt på godt dansk: Tak for henvendelsen,
The RockBear. ((^)) men luk venligst røven, hvis du ikke ved
I speak only 0}._.{0 hvad du taler om."
for myself. O/ \O -Lasse Rimmer.

David Rasmussen (23-10-2004)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 23-10-04 11:24

Peter B. Juul wrote:
> David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> writes:
>
>
>>Det er jeg sådan set ligeglad med, der kom en underholdende film ud af
>>det. Og hvis det kan få de dumme amerikanere til at tænke lidt mere
>>over deres energiforbrug og deres CO-udledning så har filmen gjort
>>mere end 100 kedelige intellektuelle film med de rette meninger.
>
> Amerikanere? Jeg har sandelig hørt våset på adskillige danske
> radiokanaler.
>

Det er også fint, af samme grund.

/David

David Rasmussen (22-10-2004)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 22-10-04 22:45

Peter Heide wrote:
> Fik et par fribilleter hér i sommers til en nordisk-bif. Havde
> "fornøjelsen" af TDAT . Kan kun sige at jeg var glad for at det
> var fri-billeter... for sikke omgang lort. Den er ekstremt tumpet.
> Kun en idiot kan sige "Fed film!" om den film.
>

Nu er jeg også idiot? Wow.

/David

PerX ... (25-10-2004)
Kommentar
Fra : PerX ...


Dato : 25-10-04 01:30

In article <4178690a$0$227$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
pheide@ofir.dk says...
> Fik et par fribilleter hér i sommers til en nordisk-bif. Havde
> "fornøjelsen" af TDAT . Kan kun sige at jeg var glad for at det
> var fri-billeter... for sikke omgang lort. Den er ekstremt tumpet.
> Kun en idiot kan sige "Fed film!" om den film.

Lær lige at citere ordentlig lille ven.


David Rasmussen (22-10-2004)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 22-10-04 22:44

Morbid Angel wrote:
>
> Det må vi håbe jeg har nemlig ikke set den endnu, men de fleste jeg
> kender siger den er middel eller under middel.
>

Det gør de fleste jeg kender også.

/David

Jesper (23-10-2004)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 23-10-04 10:41

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> wrote:

> Fed film!
>
> /David

For tåbelig til at være rigtig god. Effekterne er godt nok flotte, men
som god popkornskatastofeunderholdning jeg vil foretrække The Core.
--
There is no place like 127.0.0.1

Ukendt (24-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-10-04 14:03

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i en meddelelse
news:1gm32db.vzxpsm1gtpnllN%spambuster@users.toughguy.net...
> David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> wrote:
>
>> Fed film!
>>
>> /David
>
> For tåbelig til at være rigtig god. Effekterne er godt nok flotte, men
> som god popkornskatastofeunderholdning jeg vil foretrække The Core.

Se DEN film, DET er verdens dårligste film!

> --
> There is no place like 127.0.0.1

Lars B....



Lampen (24-10-2004)
Kommentar
Fra : Lampen


Dato : 24-10-04 14:08

> Se DEN film, DET er verdens dårligste film!

Den er så dårlig, at det er sjovt. I det mindste kan den film finde ud
af at tage pis på sig selv :)

Jesper (07-11-2004)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 07-11-04 22:31

"Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> wrote:

> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i en meddelelse
> news:1gm32db.vzxpsm1gtpnllN%spambuster@users.toughguy.net...
> > David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> wrote:
> >
> >> Fed film!
> >>
> >> /David
> >
> > For tåbelig til at være rigtig god. Effekterne er godt nok flotte, men
> > som god popkornskatastofeunderholdning jeg vil foretrække The Core.
>
> Se DEN film, DET er verdens dårligste film!
>
Den prætendere ikke at være noget den ikke er og den er en glimrende
eventyrfilm i stil med "Journey To the Center of the Earth" og "At the
Earth's Core".
--
There is no place like 127.0.0.1

Konrad (02-11-2004)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 02-11-04 13:33

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message
news:417842d5$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Fed film!

Til en tømmermændsdomineret lørdag eftermiddag hvor regnen siler ned
udenfor, det er sidst på måneden og man bare ikke kan overskue tanken om at
se en god, udfordrende film.

Effekterne er da godt lavet, men hold kæft hvor blev jeg skuffet. Emmerich
ville angiveligt have den vestlige verden til at reflektere over
klimaforandringerne - i stedet fik han os til at væmmes over den sædvanlige
Hollywoodsødsuppe, som det papirstynde klimaspørgsmål fungerer som
indpakning for.



David Rasmussen (02-11-2004)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 02-11-04 13:54

Konrad wrote:
>
> Emmerich
> ville angiveligt have den vestlige verden til at reflektere over
> klimaforandringerne

Nej, han vil underholde!

> - i stedet fik han os til at væmmes over den sædvanlige
> Hollywoodsødsuppe, som det papirstynde klimaspørgsmål fungerer som
> indpakning for.
>

Nej, han underholder.

/David

Konrad (02-11-2004)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 02-11-04 14:04

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message
news:4187834d$0$223$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Konrad wrote:
> >
> > Emmerich
> > ville angiveligt have den vestlige verden til at reflektere over
> > klimaforandringerne
>
> Nej, han vil underholde!

Det var ellers ift min hukommelse det han forsvarede sig med op til
premieren, hvor filmen jo allerede inden premieren vakte furore i den
amerikanske kongres, og såmænd også hos det danske "Miljøinstitut" hvor
selveste Lomborg "advarede" os om at tro for meget på hændelsesforløbet.
Emmerich replicerede med noget i retning af, at han ikke havde været ude
efter at lave en realistisk film, men en film der skulle rejse en debat om
klimaspørgsmålet. At han også vil underholde, og nok mere vil underholde end
noget andet, det tror jeg skam på - det ville ærlig talt også næsten have
været en overraskelse hvis han havde gjort op med Godzilla-ID4 konceptet -
det har jo givet kroner ikassen, må man sige. Bed mærke i at han selv har
produceret Day after Tomorrow.

> - i stedet fik han os til at væmmes over den sædvanlige
> > Hollywoodsødsuppe, som det papirstynde klimaspørgsmål fungerer som
> > indpakning for.
> >
>
> Nej, han underholder.

Ja - underholdende er det da, men det er der så meget der er - også ting der
koster mindre end 199,-...



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste