Julia Roberts dropper karrieren
Fra : max

Dato : 21-10-04 21:16

Fra : Konrad

Dato : 21-10-04 20:50

"max" <max@mail.com> wrote in message
news:g46gn0p7tk8bf443d8vrt3g5hojpo2u09p@4ax.com...
> To film i vente
> http://www.imdb.com/name/nm0000210/

Så endte dagen godt alligevel

Fra : Peter B. Juul

Dato : 21-10-04 21:31

"Konrad" <david_konrad@hotmail.com> writes:

> Så endte dagen godt alligevel

Årh, hvaaad, sejt skrevet! Den kommer de andre nede på bodegaen til at
skrige af grin over, når du fortæller den.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Man skal ikke dø en lineær død."
The RockBear. ((^)) - Birksted

Fra : Jonny Jensen

Dato : 21-10-04 22:22

> Årh, hvaaad, sejt skrevet! Den kommer de andre nede på bodegaen til at
> skrige af grin over, når du fortæller den.

Han har jo ret?

Ellers bevis, at han tager fejl, ved at nævne bare en film, hvor Julia
Roberts' enorme skuespillertalent på nogen måder hæver filmens helhed?

Jonny.

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 22-10-04 00:03

"Jonny Jensen" <jonny_jensenNO_SP@Mmail.dk> skrev i en meddelelse

> Han har jo ret?
>
> Ellers bevis, at han tager fejl, ved at nævne bare en film, hvor Julia
> Roberts' enorme skuespillertalent på nogen måder hæver filmens helhed?

Jeg tager chancen og nævner Ocean's Eleven, men det kan selvfølgelig lige så
godt være fordi det er et supercast i forvejen og en fed heistflick, og hun
passer ind i sammenhængen alligevel. Ellers skulle der være Notting Hill,
Erin Brockovich og Pretty Woman, selv om de selvfølgelig alle er 100%
tøsefilm og har været vist på TV3 sytten gange for meget...hver.

Damens svaghed og styrke er den samme: I valg af målgruppe er hun en Ladies'
Lady.

Fra : Jonny Jensen

Dato : 22-10-04 09:33

> [...]
> Erin Brockovich og Pretty Woman, selv om de selvfølgelig alle er 100%
> tøsefilm og har været vist på TV3 sytten gange for meget...hver.

Ocean's Eleven er faktisk en rigtig god film, men det kan hurtigt fastslås
at hun ike bidrager med meget andet end et sødt ansigt, midt i alle fyrene i
den film.´Skuespillet og ikke mindst spillet imellem de indiviuelle i
gruppen og Clooney vs Garcia, samt det at det fungerer så godt i den film,
er i hvert fald ikke hendes fortjeneste.

> Damens svaghed og styrke er den samme: I valg af målgruppe er hun en
> Ladies'
> Lady.

Tjah, du har nok fat i noget der :)

Jonny.

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 22-10-04 14:42

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> wrote in message news:<4178400e$0$246$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

> [...]
> tøsefilm og har været vist på TV3 sytten gange for meget...hver.
>
> Damens svaghed og styrke er den samme: I valg af målgruppe er hun en Ladies'

Mona Lisa smile, hvis folk fatter den . Men Erin Brockovich er
hendes fuldt ud .

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 23-10-04 09:46

SNIP

SNIP

> Mona Lisa smile, hvis folk fatter den . Men Erin Brockovich er
> hendes fuldt ud .

Nej hvad... "Mona Lisa Smile" var da bare "Dead Poet's society" med et
kvindeligt cast. Uoriginal og ligegyldig. Du var da forhåbentlig ironisk?

Jeg er helt enig I at hun ikke bidrager med andet end et moderat godt
udseende i sine film. Og det er der flere andre skuespillerinder der også
kan + meget mere.

Hun bliver ikke specielt savnet af mig.

Anders Hyltoft

Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email.
Eller lad være, men så får jeg den ikke

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 23-10-04 23:03

"Anders B. Hyltoft" <anders1@FJERNDETTEhyltoft.dk> wrote in message news:<cld5o1$29bk$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
>
> Jeg er helt enig I at hun ikke bidrager med andet end et moderat godt
> udseende i sine film. Og det er der flere andre skuespillerinder der også

Jeg kender ikke DPS for jeg har aldrig givet den en chance, jeg har
hørt for mange gange at det var en skod film. Så jeg kan ikke
"tillade" mig at sammenligne de 2. Men på et punkt er Mona Lisa smile
speciel. Den er autentisk og som sagt, jeg aner intet om DPS. Men
faktum om MLS gør den mere end meget original og meget gyldig. Såh om
igen .
Og nej, jeg var/er ikke ironisk . Jeg kunne faktisk godt li' MLS.

Savnet og savnet, ved jeg ikke. Men i hollywood er der vist brug for
en(+) der kan løfte de dersens drama film, som i mange tilfælde ender
i en gang l<beeb>t. Og uanset hvad, med de indtægter de forskellige
film har, så kan Julia altså et eller andet .

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 24-10-04 10:46

On 23 Oct 2004 15:02:56 -0700, klaro@mailcircuit.com (Klavs Rommedahl)
wrote:

>Jeg kender ikke DPS for jeg har aldrig givet den en chance, jeg har
>hørt for mange gange at det var en skod film.

Det er det ikke. Det er en fremragende film. Tro mig. Og jeg hører
bestemt ikke til dem, der tilbringer mine aftener i Grand eller Øst
for Paradis.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 24-10-04 11:22

> Jeg kender ikke DPS for jeg har aldrig givet den en chance, jeg har
> hørt for mange gange at det var en skod film.

Det er fantastisk film. Så nu har du hørt det et par gange, så få den set.

Mark

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 24-10-04 13:08

Jeg kan faktisk ikke huske om DPS er autentisk, men uanset om MLS er
autentisk eller ej, så bør man vurdere om denne historie er blevet fortalt
en gang før.

Det er godt nok et kvalitetskriterie som Hollywood ikke lever meget op til.
Vi har vel efterhånden mange gange set en pensioneret eller fyret person fra
CIA, FBI, NSA eller hvorsomhelst ellers som ufrivilligt bliver rodet ind i
en kriminel masterplan hvorefter han redder verden. Den historie kan
åbenbart fortælles mange gange

Spoiler follows...

Jeg synes bare ikke at MLS var original, og hvor den så bliver endnu mere
ulækker er i den kvalmende slutning hvor Julia Roberts bliver fyret men alle
hendes elever lige skal cykle op på siden af bilen for at lade hende vide at
hun "ihvertfald var alle tiders lærer".
Når film har slutninger som den, bør der følge en spand til vomitus med
dvd'en eller biografbilletten
"Pukebucket included"...

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 24-10-04 23:06

> [...]
> hun "ihvertfald var alle tiders lærer".
> Når film har slutninger som den, bør der følge en spand til vomitus med

CHEERS FOR THAT!!! Andre eksempler: Spiderman 1/2....

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 25-10-04 21:09

"Anders B. Hyltoft" <anders1@FJERNDETTEhyltoft.dk> wrote in message news:<clg5v4$2b2o$1@news.cybercity.dk>...

Hvorfor må et emne ikke vises flere gange ? når der nu i bund og grund
er tale om forskelligheder ?
> [...]
> CIA, FBI, NSA eller hvorsomhelst ellers som ufrivilligt bliver rodet ind i
> en kriminel masterplan hvorefter han redder verden. Den historie kan
Jeps, så ud med alle Jamse bånd filmene, på nær de 2 - 3 første .
Eller hur ? Bourne er så også bare noget bras, jeg kan godt følge dig.

> [...]
> hun "ihvertfald var alle tiders lærer".
> Når film har slutninger som den, bør der følge en spand til vomitus med
Så er det jeg må sige. enten har du slet ikke set MLS eller også har
du ikke fattet et eneste kuk af noget som helst. Hvis du nu ser bort
fra JR, så se lige den film igen, for du mangler en dyb forståelse af
hele filmen .

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 26-10-04 19:01

> Hvorfor må et emne ikke vises flere gange ? når der nu i bund og grund
> er tale om forskelligheder ?

Det må det da også godt, men et plagiat falder sjældent i min smag.

> Jeps, så ud med alle Jamse bånd filmene, på nær de 2 - 3 første .
> Eller hur ? Bourne er så også bare noget bras, jeg kan godt følge dig.

Det fremgik måske ikke tydeligt nok, men jeg er udmærket godt klar over at
jeg stillede et urealistisk krav op overfor Hollywood. Det var sådan set
underforstået at jeg også selv har set en del af de film. Rendyrket
underholdning på velkendt opskrift er ok, men hvis en film foregiver at være
dyb og meningsfyldt, så er det trist at det er et opkog af en anden historie
hvor karaktererne bare er udstyret med penisser

> [...]
> du ikke fattet et eneste kuk af noget som helst. Hvis du nu ser bort
> fra JR, så se lige den film igen, for du mangler en dyb forståelse af

Jeg har skam set den uden at falde i søvn eller lign. Jeg anser skam også
mig selv for at være et nogenlunde intelligent menneske. Du må derfor meget
gerne gøre rede for hvilke storslåede ting i filmen der har undgået mit
ellers trænede filmøje. Selvfølgelig kan man bare være uenig om smag, hvis
jeg ikke havde set DPS, så kan det da godt være at jeg ikke fandt MLS
triviel, men det kan vi jo aldrig få at vide...

Filmen belyser vel bare de problemer som en moderne kvindelig lærer kommer
ud for idet hun vil inspirere de kommende "husmoder" elever på kvindeskolen?
Hun vil uddanne og danne dem til andet og mere end de fastlåste kvinderoller
som var dominerende i datidens USA, og det falder ikke i god jord hos
skolens ledelse. Selvfølgelig krydres filmen med Kirsten Dunsts
judaskarakter, som først efter sit forræderi indser at hun har taget fejl.
Kirsten Dunsts figurs illusion om det perfekte ægteskab braser i takt med at
hendes virkelighedsopfattelse bliver forandret og hun slutter sig til den nu
afskedigede lærers discipelskare.

Hvad gik jeg ellers glip af? Nå ja der var lidt kunst osv...

Hvis du vil se en god film om de samme temaer, så er selvfølgelig "Dead
Poet's Society" oplagt, men også "Far from Heaven" er en glimrende film, der
tager hul på en del kontroversielle emner omkring 50'ernes USA.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 27-10-04 12:54

> Jeg kan faktisk ikke huske om DPS er autentisk, men uanset om MLS er
> autentisk eller ej, så bør man vurdere om denne historie er blevet
> fortalt en gang før.

Den falder ind i kategorien "Loosely based on ..." og skal forstås sådan.
Ikke at forveksle med "Based on a true story", selvom man opdager, at når
Hollywood skriver "Based on a true story", så mener de ofte "Loosely based
on ...".

> [...]
> fyret men alle hendes elever lige skal cykle op på siden af bilen for
> at lade hende vide at hun "ihvertfald var alle tiders lærer".

Mega monster spoiler. Kalvs bør ikke læse videre, hvis han skal se Dead Poet
Society.

..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..

Altså lidt lige som, når Ethan Hawke sidst i DPS gør XXXXXX og siger XXXXXX
til Robin Williams?

Sikkert ikke, men der er en hårfin grænse mellem noget, der fungerer og
noget, der er kvalmende.

Mark

Fra : David Rasmussen

Dato : 27-10-04 14:13

Klavs Rommedahl wrote:

> Mona Lisa smile, hvis folk fatter den . Men Erin Brockovich er
> hendes fuldt ud .

Jeg synes godt nok at MLS var en ligegyldig film. Det hele er gjort 1000
gange før, og bedre. Og den dér "I'm Malcolm X"-scene til sidst var
kvalmende.

/David

Fra : Maria de Francis

Dato : 23-10-04 12:36

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tøsefilm og har været vist på TV3 sytten gange for meget...hver.
> Damens svaghed og styrke er den samme: I valg af målgruppe er hun en

Der er ingeng tvivl om at Julia Roberts er en Ladies Lady, jeg tror de
fleste af de film, hun har været med i, er tøsefilm.
Personlig synes jeg nu hun er ganske troværdig i sit spil, uanset om det er
som "Erin Brockovich", luder i "Pretty Woman" eller fanget i et ægteskab i
"Sleeping with the Enemy". etc.....
Det er ikke altid hende, jeg lægger mest mærke til. F. eks i "Conspiracy
Theory", er det helt klart Mel Gibson, der styrer opmærksomheden, og det
gælder også mange af de andre film hun har være med i. Men det gælder da for
mange skuespillere, at de er gode til at spille de mindre og mere undseelige
roller også, og det gør dem ikke mindre troværdige i mine øjne.
Julia Roberts er til gengæld nok ikke den, jeg først kommer til at tænke på,
hvis jeg skal tænke på en stor karakterskuespiller.

Mvh
Maria

--
Let he who is without sin
try to survive

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 23-10-04 19:12

"Maria de Francis" <maria_de_francis@SLETwhite-magic.dk> skrev i en
meddelelse news:zmred.7441$uH.6600@news.get2net.dk...

*snip*

> Julia Roberts er til gengæld nok ikke den, jeg først kommer til at tænke
> på, hvis jeg skal tænke på en stor karakterskuespiller.

Jeg mener ikke hun når sin mindre kendte, men langt mere produktive, bror
Eric til sokkeholderne, hverken hvad angår skuespil-talent eller for den
sags skyld udseende. Han ligner en bokser der har fået for mange tæsk
(hvilket han da også er), mens hun ligner en under-ernæret hest, der har
fået for mange tæsk, hvilket hun da... øhh.... glem det.
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : Martin Sand.

Dato : 23-10-04 21:56

Jonas Gaarde wrote:
> [...]
> mange tæsk (hvilket han da også er), mens hun ligner en under-ernæret
> hest, der har fået for mange tæsk, hvilket hun da... øhh.... glem det.

Og hvad ligner du så??
En retarderet pikslikker der har kneppet sig selv i røven?
Hvis man ikke kan sige noget godt om folk, kan man jo altid svine dem til
(for nu at blive i jeres boldgade).
Utroligt....

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 23-10-04 23:49

On 23/10/04 22:56, in article 2tvurvF23p2j2U1@uni-berlin.de, "Martin Sand."
<invalid@invalid.invalid> wrote:

> [...]
> En retarderet pikslikker der har kneppet sig selv i røven?
> Hvis man ikke kan sige noget godt om folk, kan man jo altid svine dem til

hvad mener du ?

--
Venlig Hilsen
Kevin

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-10-04 02:42

"Martin Sand." <invalid@invalid.invalid> writes:

> En retarderet pikslikker der har kneppet sig selv i røven?

the mind boggles.

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 24-10-04 13:42

"Martin Sand." <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Og hvad ligner du så??
> En retarderet pikslikker der har kneppet sig selv i røven?

Hold da helt ferie! Jeg har mødt min overmand. Kun en moden, velbegavet,
højtuddannet mand kan udtrykke sig så smukt og poetisk! Og så den winkie til
sidst, så du altid kan sige "Årh hvad, det var sgu da bare for sjov, dér!"
Stort.
Jeg trøster mig med at du er ny her (og sikkert i *virkelig* mange af livets
andre sammenhænge), så i stedet: Velkommen til Usenet, ven.

> Hvis man ikke kan sige noget godt om folk, kan man jo altid svine dem til

Du kan godt høre dig selv, ikke?

> (for nu at blive i jeres boldgade).

"Jeres"? Hvem er "vi"?

> Utroligt....

Som talt ud af min mund.

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-10-04 14:36

Jonas Gaarde wrote:

> [...]
> Jeg trøster mig med at du er ny her (og sikkert i *virkelig* mange af livets
> andre sammenhænge), så i stedet: Velkommen til Usenet, ven.

Er du ikke lidt sølle nu? Du startede selv...

/David

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 24-10-04 14:52

> Er du ikke lidt sølle nu? Du startede selv...
>
> /David

Synes du virkelig det? Jeg synes da netop jeg tog det langt pænere end
fjolset kunne forvente. Og hvad angår at starte selv, så husker jeg ikke at
have kaldt hverken ham eller andre noget der bare minder om hvad han kaldte
mig. Jeg kunne forstå hvis Julia Roberts selv blev lidt mopset over at blive
sammenlignet med en hest, men selv hvis det havde været Martin Sands mor,
jeg havde beskrevet med de ord, så synes jeg ærlig talt ikke det er på sin
plads at kalde mig en "en retarderet pikslikker der har kneppet sig selv i
røven".
Gør du?

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-10-04 15:01

Jonas Gaarde wrote:

> [...]
> plads at kalde mig en "en retarderet pikslikker der har kneppet sig selv i

Det kaldte han dig jo heller ikke.

> Gør du?

Du fik igen af din egen medicin. Sådan er usenet.

/David

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 24-10-04 15:25

> Det kaldte han dig jo heller ikke.

Arh, hold nu op din ordkløver! Læs tilbage i tråden. For hvis skyld skrev
han hvad han skrev? Og hvorfor? Jeg havde sgu da ikke gjort ham noget som
helst. Det kan du vel ikke være uenig i.

> Du fik igen af din egen medicin. Sådan er usenet.

Det forstår jeg udmærket. Jeg fik bare ikke igen af min egen medicin,
eftersom jeg ikke havde delt nogen form for medicin ud til andre end Julia
Roberts, og det var endda en ret lille stikpille. Martin Sand's reaktion var
totalt uberettiget og uden for enhver proportion, uanset hvad du siger,
hvilket andre end jeg da også reagerede på.

Jeg har i øvrigt svært ved at tro at du selv havde reageret ret meget
anderledes end jeg gjorde.

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-10-04 15:42

Jonas Gaarde wrote:

> Arh, hold nu op din ordkløver! Læs tilbage i tråden. For hvis skyld skrev
> han hvad han skrev? Og hvorfor? Jeg havde sgu da ikke gjort ham noget som
> helst. Det kan du vel ikke være uenig i.

Jeg tror ærligt talt at hans hensigt var at sætte din egen udtalelse på
spidsen. Men jeg ved det ikke.

> [...]
> totalt uberettiget og uden for enhver proportion, uanset hvad du siger,
> hvilket andre end jeg da også reagerede på.

Jeg tror som sagt at hensigten var ovenstående.

> Jeg har i øvrigt svært ved at tro at du selv havde reageret ret meget
> anderledes end jeg gjorde.

Måske ikke, afhængigt af mit humør :)

/David

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 24-10-04 15:51

> [...]
> spidsen. Men jeg ved det ikke.

> Jeg tror som sagt at hensigten var ovenstående.

Fair enough
Jeg syntes overhovedet ikke om fyrens tone og kunne da også sagtens have
faldet for fristelsen til at åbne en dåse whoop-ass på ham, langt mere end
jeg gjorde. Bare ærgerligt at han ikke selv gad forklare / forsvare sig.
Måske næste gang...

EOD for min part.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 24-10-04 13:54

On Sat, 23 Oct 2004 22:56:26 +0200, "Martin Sand."
> [...]

>En retarderet pikslikker der har kneppet sig selv i røven?
>Hvis man ikke kan sige noget godt om folk, kan man jo altid svine dem til

Jeg forstår din harme, men nøjes i det stille med at undre mig over,
at der er mænd, som ikke synes, JR er en lækker sild. Men okay - jo
flere bøsser der er, des flere piger er der til os andre, så fred med
det.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 24-10-04 14:22

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at der er mænd, som ikke synes, JR er en lækker sild. Men okay - jo
> flere bøsser der er, des flere piger er der til os andre, så fred med

Hmm... vi plejer da ellers at være ret enige om hvilke kvinder der er smukke
og / eller sexede. Jeg ved sørme ikke hvad der er sket med dig.
Jeg synes nu ikke ligefrem Julia Roberts er grim, som f.eks. Uma Thurman er,
men smuk eller endda lækker, det er hun nu heller ikke IMHO. Nærmere
"interessant".

Et lille hjertesuk til PS: Jeg er ikke sikker på hvorfor, men det er vist
almindeligt kendt at det ikke er specielt høfligt at kalde andre mennesker
for "bøsse". En mand som dig burde i hvert fald vide den slags.

Fra : -V-

Dato : 24-10-04 16:01

Jonas Gaarde wrote:
> Et lille hjertesuk til PS: Jeg er ikke sikker på hvorfor, men det er
> vist almindeligt kendt at det ikke er specielt høfligt at kalde andre
> mennesker for "bøsse".

Huh?
Hvor har du det fra?

-V-

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 24-10-04 16:06

On Sun, 24 Oct 2004 15:22:04 +0200, "Jonas Gaarde"
<albuerumminusspam@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Jeg synes nu ikke ligefrem Julia Roberts er grim, som f.eks. Uma Thurman er,
>men smuk eller endda lækker, det er hun nu heller ikke IMHO. Nærmere

I hvert fald interessant nok til at komme en tur i høet med mig. Ja,
ja... in my dreams. Jeg ved det.

>Et lille hjertesuk til PS: Jeg er ikke sikker på hvorfor, men det er vist
>almindeligt kendt at det ikke er specielt høfligt at kalde andre mennesker
>for "bøsse". En mand som dig burde i hvert fald vide den slags.

Jeg mente ikke noget diskriminerende med det, blot at bøsser ifølge
sagens natur ikke er interesserede i smukke kvinder som Julia. Det
tjener dig bestemt ikke til ære, at du automatisk opfatter "bøsse" som
et skældsord.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 24-10-04 16:21

> I hvert fald interessant nok til at komme en tur i høet med mig. Ja,
> ja... in my dreams. Jeg ved det.

Du må gerne få hende for mig. Jeg ønsker dig al mulig held og lykke med
forsøget! Hø kan dog frarådes.

> [...]
> sagens natur ikke er interesserede i smukke kvinder som Julia. Det
> tjener dig bestemt ikke til ære, at du automatisk opfatter "bøsse" som

Jeg er til dagligt overordentligt interesseret i smukke kvinder, så det
eneste der får kæden til at hoppe af, er altså min bizzare opfattelse af Fr.
Roberts' skønhed eller mangel på samme.

Med hensyn til hvorvidt jeg opfatter ordet bøsse som et skældsord, så er
svaret: Næ, ikke mere end "venstrehåndet", "socialdemokrat" - av, den sved
vist eller "rødhåret".
Det er der dog mange andre der gør, derfor mit lille PS, som du måske skulle
læse igen...

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 24-10-04 16:57

On Sun, 24 Oct 2004 17:21:14 +0200, "Jonas Gaarde"
> [...]

>vist eller "rødhåret".
>Det er der dog mange andre der gør, derfor mit lille PS, som du måske skulle

Folk, der diskriminerer bøsser, er nogle forpulede bæskubbere!

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 24-10-04 17:14

> Folk, der diskriminerer bøsser, er nogle forpulede bæskubbere!

Hørt! Og alle nazister skulle stuves sammen i nogle lejre og gasses!

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 25-10-04 21:26

"Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> wrote in message news:<clga9s$2fgr$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> almindeligt kendt at det ikke er specielt høfligt at kalde andre mennesker
> for "bøsse". En mand som dig burde i hvert fald vide den slags.

Jeg synes begge de piger er specielle. Forstået sådan, at de er for
kønne til at være grimme og for grimme til at være smukke. De kan
begge ligne noget man samler op på en losseplads og begge være meget
meget attraktive. Og jeg tror faktisk det er det, der er deres styrke.
Mange andre er bare nipsedukker eller skrald. Og så er det vel også
sådan lidt, at hvis man ikke synes om dem, så skal man måske ikke se
en film med dem, for de er gode til at tage blikfanget væk fra de
andre .

Fra : Jim Andersen

Dato : 25-10-04 12:07

Niels Søndergaard wrote:
> [...]
> at der er mænd, som ikke synes, JR er en lækker sild. Men okay - jo
> flere bøsser der er, des flere piger er der til os andre, så fred med

Sjovt nok sad jeg lige og proppede JR i samme kasse som Barbara Streisand
(jeg har skrevet Ydrk! på den kasse). Så det er da spøjst at du lige skulle
drage bøsser ind i den sammenligning, for BS er da vist guf for bøsser ?

/jim

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 25-10-04 15:46

On Mon, 25 Oct 2004 13:06:34 +0200, "Jim Andersen"
<jimVÆÆK@officeconsult.dk> wrote:

> [...]
>drage bøsser ind i den sammenligning, for BS er da vist guf for bøsser ?

BS er godt nok styg at se på, men at hun ligefrem skulle have
bøssetække...? Jeg synes ikke, hun er videre maskulin, bare grim som
arvesynden.

Men at sammenligne den smukke JR med hende er intet mindre end bizart.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : David Rasmussen

Dato : 25-10-04 15:50

Niels Søndergaard wrote:

> BS er godt nok styg at se på, men at hun ligefrem skulle have
> bøssetække...? Jeg synes ikke, hun er videre maskulin, bare grim som
> arvesynden.

Det er sådan en myte fra Hollywood: Bøsser kan lide Barbara Streisand,
musicals og Abba.

/David

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 25-10-04 16:25

> Det er sådan en myte fra Hollywood: Bøsser kan lide Barbara Streisand,
> musicals og Abba.
>
> /David

Tja, ikke at det er verdens største grundlag at bygge en konklusion på, men
here goes:
Den mest bøssede af de mange bøsser jeg har kendt, Johnny, mente at den gode
Barbra var intet mindre end den mest fantastiske nulevende kunstner. Jeg har
utallige gange set ham kysse hendes pladecovers imens lykkens tårer trillede
ned ad hans kinder!

Måske var han syg

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 26-10-04 01:43

On Mon, 25 Oct 2004 17:25:24 +0200, "Jonas Gaarde"
> [...]

>utallige gange set ham kysse hendes pladecovers imens lykkens tårer trillede

Det tror jeg ikke. Han er vel bare vild med hende som kunstner, og hun
har da også en fantastisk stemme, men hun skulle holde sig fra at
spille kvindelige romantiske hovedroller. Det er ufordøjeligt et
postulat, at nogen mand skulle kunne forelske sig i en kvinde med det
fjæs.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Vadmand

Dato : 26-10-04 09:34

> [...]
> spille kvindelige romantiske hovedroller. Det er ufordøjeligt et
> postulat, at nogen mand skulle kunne forelske sig i en kvinde med det

Endnu en gang må jeg undres over den glansbilledagtige og stereotype
kvindesmag i denne gruppe.

Per V.

Fra : David Rasmussen

Dato : 26-10-04 10:15

Vadmand wrote:

> Endnu en gang må jeg undres over den glansbilledagtige og stereotype
> kvindesmag i denne gruppe.

Som du ser hvor?

/David

Fra : Vadmand

Dato : 26-10-04 11:55

> Som du ser hvor?

Hver gang skuespillerinder, der ikke ligner barbiedukker beskrives.

Per V.

Fra : David Rasmussen

Dato : 26-10-04 12:38

Vadmand wrote:

> Hver gang skuespillerinder, der ikke ligner barbiedukker beskrives.

Hmm.

/David

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 26-10-04 20:51

On Tue, 26 Oct 2004 12:55:13 +0200, "Vadmand"
<lisbet.vadm@post.tele.dk> wrote:

>"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> skrev i en meddelelse

>Hver gang skuespillerinder, der ikke ligner barbiedukker beskrives.

Det er jo ikke rigtigt. Jeg har netop lige i en anden tråd kritiseret
Troys castere for at vælge en barbiedukke til rollen som verdens
smukkeste kvinde, og jeg fremhæver jævnligt Ellen Barkin som et godt
eksempel på en tudegrim kvinde, der går lige i blyanten.

Men Barbra Streisand appellerer ikke til andet end mine ører. Sådan er
det altså bare.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 26-10-04 10:52

On 26/10/04 10:34, in article
417e1017$1$87012$edfadb0f@dread16.news.tele.dk, "Vadmand"
> [...]

> "Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

> Endnu en gang må jeg undres over den glansbilledagtige og stereotype

Det har jo intet med smag at gøre, det handler om et helt bestemt
menneksesyn, som jeg håber kun er delt af meget få neathertalere.

Fra : Konrad

Dato : 26-10-04 11:33

"Vadmand" <lisbet.vadm@post.tele.dk> wrote in message

> "Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

> Endnu en gang må jeg undres over den glansbilledagtige og stereotype
> kvindesmag i denne gruppe.

Den med Omar Sharif - "En stjerne fødes" [????] er da en rigtig god film,
som sagtens kan tåle adskillige gensyn (med års mellemrum). Og så har hun
udgivet en af de bedste postdisco-plader, for ikke at sige den bedste -
nemlig "Guilty" - imho et overset mesterværk

Fra : Jim Andersen

Dato : 26-10-04 10:10

Niels Søndergaard wrote:

[Barbara Streisand]

> hun skulle holde sig fra at
> spille kvindelige romantiske hovedroller. Det er ufordøjeligt et
> postulat, at nogen mand skulle kunne forelske sig i en kvinde med det
> fjæs.

Og det synes jeg så også om JR. Er du slet ikke bange for at blive suget ind
i hendes kæmpe frø-mund hvis hun skulle få lyst til at kysse dig ? Kim
Larsen er vel én af de få der rent faktisk har en chance for at spille lige
op med hende på det felt....

/jim

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 26-10-04 20:53

On Tue, 26 Oct 2004 11:09:50 +0200, "Jim Andersen"
> [...]

>Og det synes jeg så også om JR. Er du slet ikke bange for at blive suget ind
>i hendes kæmpe frø-mund hvis hun skulle få lyst til at kysse dig ?

Det ville jeg lynhurtigt lære at leve med.

>Kim Larsen er vel én af de få der rent faktisk har en chance for at spille lige op med hende på det felt....

Gyselig tanke! Tænk, hvis de fik børn!

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : David Rasmussen

Dato : 27-10-04 09:33

Niels Søndergaard wrote:

> Gyselig tanke! Tænk, hvis de fik børn!

Jeg syntes engang at det var sjovt hvis nu Mick Jagger spillede koncert
inde i Steven Tylers mund, samtidigt med at Steven Tyler spillede
koncert inde i Kim Larsens mund. Men jeg var nu lidt i tvivl om
rækkefølgen. Jeg ved ikke hvem af dem der har den største mund.

/David

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 27-10-04 09:57

On Wed, 27 Oct 2004 10:33:24 +0200, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

> [...]
>koncert inde i Kim Larsens mund. Men jeg var nu lidt i tvivl om
>rækkefølgen. Jeg ved ikke hvem af dem der har den største mund.

Heller ikke jeg. Men jeg er da glad for, at Liv fik sin mors gener,
hvad udseendet angår.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : David Rasmussen

Dato : 27-10-04 10:21

Niels Søndergaard wrote:

> Heller ikke jeg. Men jeg er da glad for, at Liv fik sin mors gener,
> hvad udseendet angår.

Hun har Stevens lidt lange ansigt, meeeen... hun er da ikke specielt grim...

/David

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 27-10-04 13:10

> [...]
> koncert inde i Kim Larsens mund. Men jeg var nu lidt i tvivl om
> rækkefølgen. Jeg ved ikke hvem af dem der har den største mund.

Hvad kan man sige andet end: Don't do drugs.

Mark

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 27-10-04 16:15

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message

SNIP

spille lige op med hende på det felt....

> Gyselig tanke! Tænk, hvis de fik børn!

Afkommet ville vel ligne "brøleren" fra Råd og Dåd reklamerne

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 27-10-04 13:08

> [...]
> kysse dig ? Kim Larsen er vel én af de få der rent faktisk har en
> chance for at spille lige op med hende på det felt....

Nævn ikke hendes mund. Kommer til at tænke på Madeleine Stowes lipjob
*yikes*.

Mark

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 27-10-04 21:35

On Wed, 27 Oct 2004 14:08:26 +0200, "Mark Thomas Gazel"
<markgazel@hotmail.com> wrote:

>Nævn ikke hendes mund. Kommer til at tænke på Madeleine Stowes lipjob
>*yikes*.

Eller Melanie Griffiths! Yrk! Hvorfor gør det det?!

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Morbid Angel

Dato : 22-10-04 00:46

On Thu, 21 Oct 2004 23:21:47 +0200, "Jonny Jensen"
<jonny_jensenNO_SP@Mmail.dk> wrote:

>Han har jo ret?
>
>Ellers bevis, at han tager fejl, ved at nævne bare en film, hvor Julia
>Roberts' enorme skuespillertalent på nogen måder hæver filmens helhed?
>
>Jonny.

Jeg er enig den eneste film hendes skuespillertalent rigtig er godt er
i den koreanske "Oldboy" fordi der er hun slet ikke med =)~

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 22-10-04 01:38

"Jonny Jensen" <jonny_jensenNO_SP@Mmail.dk> skrev i en meddelelse news:41782871$0$146$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Han har jo ret?
>
> Ellers bevis, at han tager fejl, ved at nævne bare en film, hvor Julia
> Roberts' enorme skuespillertalent på nogen måder hæver filmens helhed?

Hmm, enormt skuespillertalent er måske så meget sagt, men jeg synes da "the Pelikan Brief" er en udmærket film. Om det så er hendes skyld, er en anden sag.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Konrad

Dato : 22-10-04 12:25

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> wrote in message

> [...]

Pelikan Brief" er en udmærket film. Om det så er hendes skyld, er en anden
------------
Uha nej. Den er imho ikke værd at se mere end én gang. Synes den springer
for meget i handlingen og thrillermomentet er jo aldeles ikkeeksisterende.
Kun én scene hæver sig op over et middelmådigt niveau, og det er
kameraføringen efter ham-der-i-ved-nok er blevet skudt, og kameraet bevæger
sig op i fuglepespektiv medens man ser folkemængden spredes. Erindrer i
øvrigt hvordan de umotiveret pludselig begynder at tale om det såkaldte
"pelikannotat" helt ud af den blå luft, uden at det fortælles *hvordan*
eller hvornår "man" er begyndt at omtale det som sådan - lige pludselig
hedder det bare sådan uden yderligere forklaring (ved godt hvorfor, men lige
pludselig hedder det bare sådan, og det virker en kende springende)

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 22-10-04 13:20

Konrad wrote:

> [...]
> sådan uden yderligere forklaring (ved godt hvorfor, men lige
> pludselig hedder det bare sådan, og det virker en kende springende)

Jeg mener, at man ser det chartek hendes analyse ligger i, hvor der står
"the pelcan brief" på.

Mark

Fra : Konrad

Dato : 22-10-04 13:55

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> wrote in message

> Jeg mener, at man ser det chartek hendes analyse ligger i, hvor der står
> "the pelcan brief" på.

Rigtigt, men svjh ser man selve begrebet første gang hvor hun spørger en
eller anden embedsmand omkring hans viden ang filmens omdrejningspunkt, hvor
hun spørger noget i retning af "as you propably know as the pelicanbrief" -
og så er det man er paf, for på intet tidspunkt tidligere har det været
omtalt som "the pelican brief" - men pludselig kender alle det
tilsyneladende som sådan - hvordan kan hun vide, at andre omtaler det som
"the pelicanbrief"? Det har ikke været nævnt tidligere.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 24-10-04 12:58

> [...]
> brief" - men pludselig kender alle det tilsyneladende som sådan -
> hvordan kan hun vide, at andre omtaler det som "the pelicanbrief"?

Det er sikkert rigtigt.

Mark

Fra : Jacob Andersen

Dato : 25-10-04 00:15

"Jonny Jensen" <jonny_jensenNO_SP@Mmail.dk> wrote in message

> Han har jo ret?
>
> Ellers bevis, at han tager fejl, ved at nævne bare en film, hvor Julia
> Roberts' enorme skuespillertalent på nogen måder hæver filmens helhed?

Hun var perfekt i Confessions of a Dangerous Mind

/Jacob

Fra : Konrad

Dato : 22-10-04 12:20

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message

> Årh, hvaaad, sejt skrevet! Den kommer de andre nede på bodegaen til at
> skrige af grin over, når du fortæller den.

Ja, det var sejt skrevet. Om de grinte nede på den lokale er jeg nødt til at
spørge dig om.

Fra : Martin Sand.

Dato : 22-10-04 17:53

Konrad wrote:
> Så endte dagen godt alligevel

Vil sige det samme, den dag DU dropper karrieren. Can't wait!

Fra : Konrad

Dato : 26-10-04 07:16

"Martin Sand." <invalid@invalid.invalid> wrote in message

> Vil sige det samme, den dag DU dropper karrieren. Can't wait!

I det mindste udgiver jeg mig ikke for at kunne spille skuespil

Fra : Maria de Francis

Dato : 23-10-04 13:00

"Konrad" <david_konrad@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "max" <max@mail.com> wrote in message

> Så endte dagen godt alligevel

Fordi du fik læst Ekstrabladet eller fandt imdb?
Hvad mener du? Dit udsagn kan jo tolkes på flere måder.

Mvh
Maria

--
Magna et spatiosa res est sapientia
Seneca

Fra : Konrad

Dato : 26-10-04 07:17

"Maria de Francis" <maria_de_francis@SLETwhite-magic.dk> wrote in message

> Fordi du fik læst Ekstrabladet eller fandt imdb?
> Hvad mener du? Dit udsagn kan jo tolkes på flere måder.

Jeg kan bare ikke fordrage Julia Roberts film. Hun er næsten værre end Meryl
Streep.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 26-10-04 08:41

On Tue, 26 Oct 2004 08:16:44 +0200, "Konrad"
<david_konrad@hotmail.com> wrote:

>"Maria de Francis" <maria_de_francis@SLETwhite-magic.dk> wrote in message

>Jeg kan bare ikke fordrage Julia Roberts film. Hun er næsten værre end Meryl
>Streep.

Her er vi enige, men Meryl Streep er faktisk en rigtig, rigtig god
skuespiller. Det er hendes grimme skæve næse, jeg står af på.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Konrad

Dato : 26-10-04 11:41

Meryl

> Her er vi enige, men Meryl Streep er faktisk en rigtig, rigtig god
> skuespiller. Det er hendes grimme skæve næse, jeg står af på.

Jeg har mere et problem med hendes nu-bryder-jeg-snart-ud-i-krampegråd look.
Hun ligner altså én der konstant er på randen af et følelsesmæssigt kollaps

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 22-10-04 20:50

max wrote:

> To film i vente
> http://www.imdb.com/name/nm0000210/

Nu ved jeg ikke hvor meget man skal lægge i EBs skrivelse. man kan f.eks på
samme side læse:

"Julia Roberts venter tvillinger"

og en 14 dage ældre artikel skriver i linien nedenunder:
"Julia Roberts opgiver håbet"

Derudover har jeg intet imod Julia Roberts, hun er da yndig at se på, men jeg
har stadig til gode at sen en af hendes film interessere mig.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Per

Dato : 22-10-04 23:38