Kongekabale (mikro-spoiler - ikke ødelægge~
Fra : Morten Steen

Dato : 20-10-04 14:54

Er der slet ikke nogen der har set subj.? Jeg så den i fredags, og synes den
var rigtig god. Spændende, sjov, og DANSK (på den fede måde!).
Gode og troværdige præstationer over hele linien. Hr. Pilmark må
fremhæves... ja, og Hr. Pilgaard, for den sags skyld. Men alle roller var
perfekt besat.
Det ENESTE lille minus... som måske ikke engang er et minus... er til sidst,
hvor man hører nyhedslæserne der overlapper hinanden, og ligesom "forærer"
lidt for meget væk, hvis I forstår hvad jeg mere. Måske det havde været
ENDNU mere effektfuldt at bare lade den hænge, så man forlod salen med lidt
tvivl om udfaldet i baghovedet?
Anyway, bare en tanke... rigtig fed film, som jeg bestemt kan anbefale! Den
bedste danske film jeg har set længe. (Og jeg så faktisk Elsker Dig For
Evigt for første gang forleden... su-ve-ræn!)

Morten

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 20-10-04 16:09

Morten Steen's utterance expressed in

> Er der slet ikke nogen der har set subj.? Jeg så den i fredags, og
> synes den var rigtig god. Spændende, sjov, og DANSK (på den fede
> måde!).

En god film ja - men alt for forudsigelig - både historie
og personer er alt for lige til. Der er ikke nogen ting
der overrasker - og det ville have klædt sådan en film.

> Gode og troværdige præstationer over hele linien. Hr. Pilmark
> må fremhæves... ja, og Hr. Pilgaard, for den sags skyld. Men alle
> roller var perfekt besat.

Pilgaard er _altid_ god (næsten). Vi havde det lidt svært med
Pilmark. Jeg har altid syntes at han var hamrende dygtig, men
de sidste par film jeg har set ham i er altså blevet ødelagt. Og
det skyldes ene og alene frygten for at et lille klamt lilla dyr
pludselig springer op og kalder ham Bahnsen :( Og det skal lige
siges at jeg ikke engang har fjernsyn - denne aversion mod disse
grumme reklamer stammer kun fra de få gange de har været i
biografen :(

Anders WB er også rigtig god i sin rolle - han passer super godt
til den type roller. Jeg synes dog han har en tendens til at se
ud som om han er lige ved at begynde at grine når han skal se
rigtig bekymret ud - driller teknikerne eller kameramanden ham?

Men som med så mange andre danske film savner jeg nogen flere
nye ansigter - hvorfor skal der trampes rundt i den samme suppe
af skuespillere som har medvirket i alt fra Matador, taxa og
rejseholdet? Jeg er sikker på at der på fx Aalborg teater eller
sønder væmmelse lilleskole findes nogle store talenter som kan
give en film det der pift med et ansigt som man ikke forbinder
med noget andet - og som derfor virker mere troværdigt. Jf. fx
debatten om "Brødre" - kan Niels Olsen overhovedet se alvorlig
ud eller venter man bare på den næste joke?

> Det ENESTE lille minus... som måske ikke engang er et minus... er til
> sidst, hvor man hører nyhedslæserne der overlapper hinanden, og
> ligesom "forærer" lidt for meget væk, hvis I forstår hvad jeg mere.

Jo det må man sige - den med europaparlamentet var lidt tam. Så
kan man lige så godt vælge at kalde partiet for socialdemokratiet
og køre den realistiske linie. Det med at hoppe frem og tilbage
mellem fiktion og virkelighed er lidt irriterende. Fiktive aviser
men rigtige hospitaler. tjaa

> Måske det havde været ENDNU mere effektfuldt at bare lade den hænge,
> så man forlod salen med lidt tvivl om udfaldet i baghovedet?

enig :)

> Anyway, bare en tanke... rigtig fed film, som jeg bestemt kan
> anbefale! Den bedste danske film jeg har set længe. (Og jeg så faktisk
> Elsker Dig For Evigt for første gang forleden... su-ve-ræn!)

hmm jeg synes nu ikke den var så god igen - virkede på mig
som et forlænget afsnit af rejseholdet eller forsvarerne.
Jeg synes "Brødre" var meget bedre. Hvis jeg havde givet fuld
pris (jeg brugte biografklubben) var jeg sq blevet skuffet.
Til 65 kroner for to billetter var det fin underholdning en
eftermiddag ;)

/hilsner

--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-10-04 16:37

"Lars Gjerløw Jørgensen" <lgjPURGE@jyde.dk> writes:

> [...]
> siges at jeg ikke engang har fjernsyn - denne aversion mod disse
> grumme reklamer stammer kun fra de få gange de har været i

Suk. Nævn en skuespiller du _ikke_ har det sådan med, så skal jeg
øjeblikkeligt ødelægge det for dig.

> [...]
> nye ansigter - hvorfor skal der trampes rundt i den samme suppe
> af skuespillere som har medvirket i alt fra Matador, taxa og

Nåeh, Matador ligefrem? Der var vist ikke så mange...

Men det skal der, fordi den talentmasse, der faktisk er blevet opdaget
er ret lille. Dem, der ikke er opdaget endnu må simpelthen være mere
på dupperne.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))

Fra : David Rasmussen

Dato : 20-10-04 16:45

Peter B. Juul wrote:

> Men det skal der, fordi den talentmasse, der faktisk er blevet opdaget
> er ret lille. Dem, der ikke er opdaget endnu må simpelthen være mere
> på dupperne.

Eller dem der opdager dem...

/David

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-10-04 16:52

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> writes:

> Eller dem der opdager dem...

Hvorfor skulle de?

"Jeg kender Anders Bertelsen. Han er også fin til den her rolle. Så
hyrer vi ham i stedet for at slide os gennem en tung casting-proces."

--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,

Fra : David Rasmussen

Dato : 20-10-04 19:29

Peter B. Juul wrote:

> Hvorfor skulle de?

For at opdage talenter?

> "Jeg kender Anders Bertelsen. Han er også fin til den her rolle. Så
> hyrer vi ham i stedet for at slide os gennem en tung casting-proces."

Jeg har ikke sagt at det er nemmere eller billigere. Jeg bare ikke
nødvendigvis man får det bedste materiale ved at bruge ihærdighed som
sorteringsparameter.

/David

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-10-04 22:13

> [...]

> Jeg har ikke sagt at det er nemmere eller billigere. Jeg bare ikke
> nødvendigvis man får det bedste materiale ved at bruge ihærdighed som

Jeg tror, at det er ligesom ovre "hos mig" i IT-branchen. Kan man
finde en, der kender tovene, så bruger man ham. Det er en dårlig ide
på sigt, for så bliver der ikke lært nye op i faget, men det har de
færreste rigtig overskud til at tage sig af.

--
Peter B. Juul, o.-.o "[Tor Nørretranders] er feteret i medierne
The RockBear. ((^)) som 'videnskabsjournalist' og ofte også

Fra : David Rasmussen

Dato : 20-10-04 23:16

Peter B. Juul wrote:

> [...]
> på sigt, for så bliver der ikke lært nye op i faget, men det har de
> færreste rigtig overskud til at tage sig af.

Klart. Det er i øvrigt også ovre "hos mig" :)

Men i alle brancher bliver den slags tit til at selv folk med talent har
svært ved at komme til. I IT-branchen ønsker man ofte folk som har
mindst 5 års erfaring med lige præcis det konkrete setup eller system
som man bruger i firmaet, samtidigt med at man helst skal være meget
ung, og have en lang uddannelse. Det hænger ikke rigtigt sammen.

/David

Fra : Per

Dato : 20-10-04 22:25

"Morten Steen" <morten.x@film.dk> wrote in message
> [...]
> Den bedste danske film jeg har set længe. (Og jeg så faktisk Elsker Dig
> For Evigt for første gang forleden... su-ve-ræn!)

Sammen med "Brødre" er det en af årets bedste film... både danske og
udenlandske. Dog undrede jeg mig over hvorfor i alverden de havde gemt de
afslørende dokumenter som Dreiers sekratær udlverer til sidst i filmen.
Hvorfor har de ikke bare destrueret dokumenterne?

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-10-04 22:32

"Per" <no@tak.dk> writes:

> [...]
> afslørende dokumenter som Dreiers sekratær udlverer til sidst i filmen.
> Hvorfor har de ikke bare destrueret dokumenterne?

Tjah. Det kunne hænde at ham narkomanen fik et anfald af
samvittighed. Så er dokumentation en god ting.

--
Peter B. Juul, o.-.o "We haven't lost and we never will
The RockBear. ((^)) Today you came into our grasp

Fra : Per

Dato : 21-10-04 09:19

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message

> Tjah. Det kunne hænde at ham narkomanen fik et anfald af
> samvittighed. Så er dokumentation en god ting.

Narkomanen?

Fra : Peter B. Juul

Dato : 21-10-04 11:20

"Per" <no@tak.dk> writes:

> Narkomanen?

Robert Hansens rolle.

Fra : Maria de Francis

Dato : 22-10-04 18:41

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Robert Hansens rolle.

Øh.... hvor fremgik det at han var narkoman?
Den fik jeg ikke helt fat i.

Mvh
Maria

--
Magna et spatiosa res est sapientia
Seneca

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-10-04 19:01

"Maria de Francis" <maria_de_francis@SLETwhite-magic.dk> writes:

[Robert Hansen]
> Øh.... hvor fremgik det at han var narkoman?
> Den fik jeg ikke helt fat i.

det gjorde det ikke.

Men jeg bemærkede, at folk i biografen lo, da han tonede frem på
skærmen - sandsynligvis fordi folk har svært ved at tage ham særlig
seriøst efter adskillige narkodomme.

Fra : Vadmand

Dato : 22-10-04 22:39

> [...]
>
> Men jeg bemærkede, at folk i biografen lo, da han tonede frem på
> skærmen - sandsynligvis fordi folk har svært ved at tage ham særlig
Lad nu være med det hemmelighedskræmmeri - hvem taler du om (af hensyn til
os, der ikke læser smuds- eller ugeblade)?

Per V.

Fra : -V-

Dato : 22-10-04 23:43

Vadmand wrote:
> Lad nu være med det hemmelighedskræmmeri - hvem taler du om (af
> hensyn til os, der ikke læser smuds- eller ugeblade)?

Prøv at læse tråden igen og læg én og én sammen (for sværere er det
vitterligt ikke).

-V-

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-10-04 00:00

"Vadmand" <lisbet.vadm@post.tele.dk> writes:

> Lad nu være med det hemmelighedskræmmeri - hvem taler du om (af hensyn til
> os, der ikke læser smuds- eller ugeblade)?

Undskyld, det tænkte jeg ikke over.

Robert Hansen, der spillede afdødes søn, er blevet taget adskillige
gange med hårde stoffer. Da hans karrieremuligheder efter et par "Anja
& Viktor"-film primært lå i børne- og ungdomsgenren, har han sikkert
ikke den karriere i dag, som han _kunne_ have haft.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Kritikken af dine indlæg skyldes alene det
The RockBear. ((^)) faktum, at du er en idiot."

Fra : Brian P

Dato : 23-10-04 07:34

> [...]
> & Viktor"-film primært lå i børne- og ungdomsgenren, har han sikkert
> ikke den karriere i dag, som han _kunne_ have haft.

Øh, han har da en stor rolle i Familien Gregersen. Mon ikke de irriterende
elementer snarere grinte, fordi de er vant til at se ham i noget andet end
fordi pga. kærlighed ved første snif-hetzen? Lidt lissom når folk grinte af
Nikolaj Lie Kaas i Brødre (selvom hans præstation vitterlig ikke var bedre
værd...)

Fra : Brian P

Dato : 23-10-04 07:35

"Brian P" <kanal@klog.dk> skrev i en meddelelse

(selvom hans præstation vitterlig ikke var bedre værd...)

Nikolaj Lie Kaas', that is. Robert H var ok..

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-10-04 11:02

"Brian P" <kanal@klog.dk> writes:

> Øh, han har da en stor rolle i Familien Gregersen. Mon ikke de irriterende
> elementer snarere grinte, fordi de er vant til at se ham i noget andet end
> fordi pga. kærlighed ved første snif-hetzen?

Svært at sige. Det var i hvert fald ret spontant, det grineri og det
meste af salen var med. Det virkede endda ikke som et særlig bio-vant
publikum.

> Lidt lissom når folk grinte af
> Nikolaj Lie Kaas i Brødre

Det har jeg så ikke oplevet.

>(selvom hans præstation vitterlig ikke var bedre
> værd...)

Det oplevede jeg så ikke.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Vreden gudinde besyng,
The RockBear. ((^)) som greb Montaquiden Romeo."

Fra : Per

Dato : 22-10-04 23:40

> Men jeg bemærkede, at folk i biografen lo, da han tonede frem på
> skærmen - sandsynligvis fordi folk har svært ved at tage ham særlig
> seriøst efter adskillige narkodomme.
> --

Hvis det var årsagen til at de grinede, så må de da grine af alle hollywood
film også?

Fra : Maria de Francis

Dato : 23-10-04 12:04

> [...]
>
> Men jeg bemærkede, at folk i biografen lo, da han tonede frem på
> skærmen - sandsynligvis fordi folk har svært ved at tage ham særlig

Ok, så forstår jeg bedre....at jeg ikke forstår

Denne publikumslarm var vi heldigvis forskånet for.
Der var kun en håndfuld pensionister, der larmede under reklamerne, men de
holdt (klogeligt) mund, da filmen begyndte. Og faktisk var disse
pensionister lidt sjove, da de bla a sad og kommenterede at lyden i
reklamerne var ret høj. Ikke desto mindre lykkedes det dem nemlig at
overdøve lyden med deres ævlen.

Det er altid lidt spændende, om folk kan finde ud af at holde kæft, når
filmen starter. Jeg går ikke af vejen for højlydt at bede folk om enten at
holde kæft, eller gå udenfor og snakke færdig. Og tro mig, de holder kæft.

Mvh
Maria

Fra : Maria de Francis

Dato : 22-10-04 18:58

"Morten Steen" <morten.x@film.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Snip....

> [...]
> havde været ENDNU mere effektfuldt at bare lade den hænge, så man forlod
> salen med lidt tvivl om udfaldet i baghovedet?

Jeg forstår godt hvad du mener, men havde det alligevel sådan, at filmen
føltes mere afsluttet på den måde, den nu endte.
Men iøvrigt en fed idé, at bruge rigtige nyhedsoplæsere. De er så
skærmvante, at de fremtræder mere overbevisende. Og så er der nok
genkendelsens effekt også.

> Anyway, bare en tanke... rigtig fed film, som jeg bestemt kan anbefale!
> Den bedste danske film jeg har set længe.

Ditto, .....sammen med brødre. Men lad os nu se når Pusher II kommer til
jul.

Mvh
Maria