Film
#NavnPoint
IceCap 9240
ThomasCSR 2881
Fra : Holst

Dato : 19-10-04 21:29

I mine teenageår midt i 80'erne fulgte jeg med stor interesse tv-serien
V på svensk tv, og det var derfor med stor glæde, at jeg for nylig
opdagede den selvsamme serie på amazon.co.uk, så jeg bestilte dem straks.

"V: The Original Mini Series" indeholder to afsnit hver af cirka
halvanden times varighed.

"V: The Final Battle", som jeg endnu ikke har fået set, indeholder
umiddelbart tre afsnit hver også af cirka halvanden times varighed.

Det er i øvrigt første gang, jeg er stødt på dobbeltsidede DVD'er. Anede
ikke, at sådanne fandtes.

Jeg erindrer dog ikke V som en serie i fem afsnit af halvanden times
varighed. Derimod erindrer jeg den som langt flere afsnit af kortere
varighed.

Er der nogen, der kan fortælle nærmere om dette?

På amazon.com fandt jeg her til aften en side med V:

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/stores/series/-/865/dvd/ref=pd_serl_dvd/002-5987466-9844009

der anfører de ovenfor to udgivelser foruden "V: The Complete Series".
Sidstnævnte virker til at være 19 afsnit af gennemsnitlig cirka 50
minutters varighed. Den falder umiddelbart mere i hak med min erindring.

Er "V: The Original Mini Series" og "V: The Final Battle" så senere en
"filmudgave" i fem afsnit af de 19 afsnit fra tv-serien? De er da også i
et widescreenformat og ikke det normal tv-format ...?

Jeg fandt ikke lige "V: The Complete Series" som region 2. Nogen der
ved, om den fås som sådan? Jeg er ret ny i DVD-verdenen, så måske kan
mit DVD-drev i min bærbare afspille en region 1 DVD?

Og endelig ser jeg på imdb.com en mulig ny efterfølger, nemlig "V: The
Second Generation" ...

Håber nogen ved mere end jeg :)

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 19-10-04 22:18

Nogenlunde samme spørgsmål blev stillet i denne tråd
http://shorterlink.com/?CW1SC8 i august.

Jeg kigger lige lidt nærmere på det med The Complete Series på reg2.

Og ja, der er en ny efterfølger på vej - og Marc Singer er med igen

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
- Ophørsudsalg i butikken

Fra : Mads

Dato : 20-10-04 00:21

On Tue, 19 Oct 2004 23:18:19 +0200, "Tina Susanne Johansson"
<tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> wrote:

>Og ja, der er en ny efterfølger på vej - og Marc Singer er med igen

Nogen der kan uddybe dette ?

Jeg var nemlig også en stor V fan engang for mange herrens år siden.

mvh Mads

Fra : Holst

Dato : 20-10-04 08:52

Mads wrote:

> Nogen der kan uddybe dette ?
>
> Jeg var nemlig også en stor V fan engang for mange herrens år siden.

Jeg fandt det her: http://www.imdb.com/title/tt0366112/ men læs også i
hvert fald det første indlæg i 'Message Boards' et stykke nede på siden.

Fra : Holst

Dato : 20-10-04 08:58

Tina Susanne Johansson wrote:

> Nogenlunde samme spørgsmål blev stillet i denne tråd
> http://shorterlink.com/?CW1SC8 i august.

Tak for det link.

> Jeg kigger lige lidt nærmere på det med The Complete Series på reg2.

Hvad blev i sin tid vist på svensk tv?

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 20-10-04 10:32

"Holst" skrev i en meddelelse...

>Hvad blev i sin tid vist på svensk tv?

Godt spørgsmål. Jeg ved i hvert fald at jeg har optaget alt hvad der er
lavet af V, både miniserien, Final Battle og serien, fra tv i sin tid, men
jeg har altså ikke styr på på hvilke kanaler (det er længe siden jeg har
haft videobåndene fremme - tænk nu hvis de gik i stykker

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
- Ophørsudsalg i butikken

Fra : Holst

Dato : 25-10-04 21:09

Tina Susanne Johansson wrote:

> Jeg kigger lige lidt nærmere på det med The Complete Series på reg2.

Sig endelig til, hvis du finder ud af noget.

Og også, hvis du finder ud af, hvordan man får "V: The Final Battle",
der har alle tre episoder. Jeg oplevede desværre i går aftes, da jeg
satte DVD nr. 2 på, at den indeholdt episode 1 og ikke episode 3, som
den burde indeholder. Amazon.co.uk gjorde desværre ikke andet end at
give mig pengene retur, for hele deres ladning af DVD'ere har vist det
problem. Irriterende. Her har man siddet og set de to episoder i "V: The
Mini Series" og de to første episoder i "V: The Final Battle", og så kan
man ikke se tredje og sidste episode. Surt.

Fra : TrustNo1/hk72

Dato : 20-10-04 12:55

On Tue, 19 Oct 2004 22:28:47 +0200, Holst <newsoct04@shelter.dk>
wrote:

>I mine teenageår midt i 80'erne fulgte jeg med stor interesse tv-serien
>V på svensk tv, og det var derfor med stor glæde, at jeg for nylig
>opdagede den selvsamme serie på amazon.co.uk, så jeg bestilte dem straks.
... klip

>Jeg erindrer dog ikke V som en serie i fem afsnit af halvanden times
>varighed. Derimod erindrer jeg den som langt flere afsnit af kortere
>varighed.

Den første miniserie blev oprindelig vist som miniserie også på svensk
tv, og var endda skudt i widescreen med henblik på visning i biografen
på det non-amerikanske marked.

Da svensk tv sendte miniserierne første gang var de alle af 1½ times
længde.

Da V blev genudset, var det kun den første miniserie, der var komplet
i 1½ times længde. Den anden var klippet til 6x45 minutter. Jeg optog
den på video dengang.

Da TV-serien startede genudsendtes begge miniserierne; men denne gang
var de klippet til 45 minutters afsnit og det var også tilfældet da
danske tv2 viste den, hvor jeg ville optage forfra på bånd, men valgte
at beholde den første miniserie sin 2x1½ times længde, fordi jeg ikke
gad intro og resume for 45 minutter.

mht. afsnittenes længde og resume kan du evt. checke
http://www.tvtome.com/tvtome/servlet/EpisodeGuideSummary/showid-398/V/

bemærk at tiderne her er inkl. reklamer.

>Og endelig ser jeg på imdb.com en mulig ny efterfølger, nemlig "V: The
>Second Generation" ...

Det er meget muligt men Kenneth Johnson, skaberen af V har fået lov
til at lave 2x4 timers mini-serie, se evt. her for mere...

http://www.tvtome.com/tvtome/servlet/ShowMainServlet/showid-398/V/

Det er jo lidt interessant, fordi rygterne vil vide at det bliver
hvordan han gerne ville have at serien skulle fortsætte, han blev
nemlig hægtet af på den anden miniserie af studiet og blev
akkrediteret under pseudonym, og nej ikke Alan Smithee ...

:)

Henrik