21 Grams
Fra : Morten Steen

Dato : 18-10-04 11:36

Så subj. i weekenden. Helt udmærket film... men altså... jeg er ikke sikker
på jeg synes fortællestilen gjorde den bedre eller "smartere". Efter min
mening kunne den historie være fortalt mindst lige så godt, eller måske
endda bedre, ved bare at være kørt kronologisk. Undrer mig over hvorfor
instruktøren valgte denne stil...
Anyway, OK film. Fremragende skuespil over hele linien. Men lidt skuffet var
jeg altså.

Morten

Fra : Taba

Dato : 18-10-04 16:45

> [...]
> instruktøren valgte denne stil...
> Anyway, OK film. Fremragende skuespil over hele linien. Men lidt skuffet

Med de præstationer der bliver leveret tror jeg også at filmen ville holde
hvis den blev fortalt på "traditionel vis", men måske var det fordi
historien ellers ville være ret tynd....? Men man får da nogle
aha-oplevelser igennem filmen og det havde jeg det fint med.... IMHO er
klipningen bare prikket over i'et i en ellers fremragende film!

/Taba

Fra : Peter Heide

Dato : 19-10-04 13:02

Ligger på min top3 liste over årets bedste film.

Fra : Morten Steen

Dato : 19-10-04 13:48

> Ligger på min top3 liste over årets bedste film.

Begrundelse?

Jeg vil påstå at udover skuespillet (og det rent tekniske) er den ikke noget
særligt. Forholdsvis banal historie, som bliver "kamoufleret" i den
indviklede fortællestil. Jeg mener simpelthen at den ville være FOR tynd,
hvis den blev fortalt kronologisk.
Nej, var ikke imponeret.

Morten

Fra : Anders Houmark

Dato : 19-10-04 14:30

Morten Steen wrote:

> Begrundelse?
[snip]
> Nej, var ikke imponeret.

Helt enig.. Jeg var også skuffet efter at have set filmen.. Den var så meget
"hype" omkring filmen, at jeg troede den ville være bedre..

Hvis nogle af gruppens oversættere ser denne post vil jeg gerne have
foreslået en oversættelse af ordet "hype" til noget dansk. Min ordbog siger
(blandt mange ting) at det betyder svindelnummer eller overdreven reklame..
Jeg hælder mest til den sidste i forbindelse med film, men jeg vil alligevel
gerne høre alternativer fordi min ordbog er over 10 år gammel og der måske
er kommet andre betydninger i brug...

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 19-10-04 16:52

Anders Houmark wrote:
> [...]
> film, men jeg vil alligevel gerne høre alternativer fordi min ordbog
> er over 10 år gammel og der måske er kommet andre betydninger i

Min ordborg siger bl.a. opgejle og opreklamere, hvilket i mine øjne ikke
lyder positivt.
hygge,
Nicolai

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 19-10-04 19:17

On Tue, 19 Oct 2004 14:48:24 +0200, "Morten Steen" <morten.x@film.dk>
wrote:
>Forholdsvis banal historie, som bliver "kamoufleret" i den
>indviklede fortællestil. Jeg mener simpelthen at den ville være FOR tynd,
>hvis den blev fortalt kronologisk.

Det lyder som Pulp Fiction.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Morten Steen

Dato : 19-10-04 22:34

> Det lyder som Pulp Fiction.

Men Pulp Fiction havde genial dialog, og fantastiske karakterer OG
fremragende skuespil.
21 Grams havde kun det sidste.

Morten

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 19-10-04 23:44

On Tue, 19 Oct 2004 23:33:49 +0200, "Morten Steen"
<morten.x@NOSPAMfilm.dk> wrote:

>Men Pulp Fiction havde genial dialog, og fantastiske karakterer OG
>fremragende skuespil.

Det har du jo lov til at mene. Jeg er absolut uenig. Den film er et
absolut makværk.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 20-10-04 16:38

> Jeg mener simpelthen at den ville være FOR tynd,
> hvis den blev fortalt kronologisk.
> Nej, var ikke imponeret.

Nu mod siger du da dig selv lidt, i forhold den første post.

Jeg mener også at historien i filmen ville være tynd og kedelig hvis den
bare blev fortalt kronologisk. Men den "rodede" fortællestil hæver IMO
filmen til en over gennemsnitlig god film.
Det jeg specielt godt kan lide ved filmen er at man får pointen før
forklaringen. Ca. halvejs inde i filmen ved man jo alle HVORDAN den slutter,
men man ved ikke HVORFOR. Det synes jeg gør filmen spændende.

-The Baptizer
www.moviescreenshot.com