The Day After Tomorrow
Fra : Brian P

Dato : 16-10-04 20:42

Hvor er det mærkeligt at se en film, hvor..... hov....

*

*

*

*

SPOILER!!!

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

.....præsidenten dør sådan nærmest som en sidebemærkning og halvdelen af
jordens befolkning fryser ihjel, alt imens man skal sidde og føle spænding
ved at nogle drenge er ved at blive angrebet af løsslupne ulve fra zoologisk
have og der er ved at gå koldbrand i et sår. For slet ikke at nævne, at de
eneste tv-nyheder der kan modtages i den film er fra Fox-kanaler.

Fra : Brian P

Dato : 16-10-04 21:01

"Brian P"
> *
>
> *
>
> *
>
> *
>
> SPOILER!!!
>
> *
>
> *
>
> *
>
> *
>
> *
>
> *
>
> *
>
> *
>
> *
>
> *

Oven i købet er det ingen ringere end pyromanen Donnie Darko, der flygter
fra istiden.... Hold kæft hvor var det sjawt ("more books, more books..."),
og flg. replikskifte er mindst fjorten iscylindere værd:

- What do you think's gonna happen to os?

- What do you mean?

- I mean us. Civilization. Everybody.

- Mankind survived the last Ice Age. We're certainly capable of surviving
this one. All depends on whether or not we're able to learn form our
mistakes.

Den sjoveste film....

Fra : Morten DH

Dato : 16-10-04 21:52

"Brian P" <kanal@klog.dk> skrev i en meddelelse
> Den sjoveste film....

Jeg synes især slutningen var kvalmende - ID4 gange 10

men effekterne er sgu imponerende i flere scener

Fra : Brian P

Dato : 17-10-04 07:52

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes især slutningen var kvalmende - ID4 gange 10
>
> men effekterne er sgu imponerende i flere scener

Ja, slutningen var herlig. Det med at USA - og resten af verdens
overlevende - havde fået indrejsetilladelse til Mexico - og de øvrige
tredjeverdenslande - mod eftergivelse af deres gæld, var simpelthen
kosteligt. Det mindede mig lidt om de fiktive nyheder i Goodbye Lenin, hvor
vesttyskerne oversvømmer DDR. Den må Roland Emmerich have set, for han er
sgudda tysker....

Effekterne imponerede mig nu ikke, men de var også ganske morsomme. Dem i
starten på Antarktis virkede slet ikke overbevisende, selvom der var langt
ned. Og oversvømmelsen af NY og cyklonerne lignede noget der var, well,
skabt på en computer. Og hvorfor er det lige, at alle de dramatiske
bølgeskvulp og vindstorme skal ligne noget, der sker i slo-mo? Den snigende
tilisning som noget der sneg sig ind på vores hovedpersoners tilholdssteder
var ekstremt lattervækkende.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 17-10-04 09:07

"Brian P" <kanal@klog.dk> wrote:

> [...]
>tilisning som noget der sneg sig ind på vores hovedpersoners tilholdssteder

Jeg kan godt lide effektfilm. Ikke så meget fordi de skal være
realistiske men fordi de er flotte (og lyder godt). Det er derfor jeg
holder af film som Armageddon, ID4 og såmænd også Day after tomorrow.
Det er meget tydeligt at der er et slægtsskab til ID4 og historien er
da både forudsigelig, fyldt med klichéer og komplet latterlig til
tider.

Effekterne er udmærkede men det er også tydeligt at de er
computergenererede. Det gjorde mig ikke det store, bortset fra ulvene,
der ca. var lige så imponerende som rabies-hundene i Resident Evil.

Den eneste måde man kan holde ud at se filmen på er ved at koble
hjernen komplet af og blot nyde de flotte billeder og lyden. Så er det
en udmærket måde at bruge 2 timer på - hvis man ikke kan abstrahere
fra historien eller forventer noget realistisk så bør man undgå
filmen.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 17-10-04 10:40

> [...]
> snigende
> tilisning som noget der sneg sig ind på vores hovedpersoners

Ja, jeg morede mig i hvert fald kosteligt! Magen til schludder skal man
dæleme lede længe efter, men det er selvfølgelig også en Emmerich-film, så
overraskelsen er ikke stor.
Dette link fortæller detaljeret om hvorfor fysikken i filmen slet, slet ikke
holder:
http://www.intuitor.com/moviephysics/
Klik på "movie reviews" ude til venstre.

Jeg blev, ligesom med ID4, irriteret over at det lykkes Emmerich og Devlin
at få os til at mene at det er en sejr at en lille håndfuld folk pga. rent
held overlever, når nu hovedparten af planetens befolkning er udryddet.

Men gode effekter, det var der da...
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : Jesper B. Nielsen

Dato : 17-10-04 12:18

On Sun, 17 Oct 2004 11:39:58 +0200, "Jonas Gaarde"
<albuerumminusspam@hotmail.com> wrote:
> [...]
>held overlever, når nu hovedparten af planetens befolkning er udryddet.

Det bedste var nu at mens halvdelen af jordens befolkning er ved at dø
skal vi absolut følge en lille kræftsyg drengs skæbne.

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 17-10-04 12:31

"Jesper B. Nielsen" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Det bedste var nu at mens halvdelen af jordens befolkning er ved at dø
> skal vi absolut følge en lille kræftsyg drengs skæbne.

Hold kæft ja, hvor var den scene tyk! Og så får vi lige smidt den kvindelige
læges selvopofrelse oveni ("Jeg bliver hos drengen, selv om det er den visse
død, for han har brug for at få læst godnathistorier"), sammen med de
heroiske ambulancefolk, der *selvfølgelig* henter knægten, for det har de jo
sagt at de ville, og man kan da stole på Nationenes Helte! Øøøørl!

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 18-10-04 13:23

"Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> sammen med de heroiske ambulancefolk, der *selvfølgelig* henter knægten,
> for det har de jo sagt at de ville, og man kan da stole på Nationenes

Brandmænd.
To tårne.
11. september.

(Dog uden at sammenligne)

/ Susaavej 5, DK-4700 | you're doing, you're | ^ ^ \
\ Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : sniper_Nolight

Dato : 17-10-04 12:55

> http://www.intuitor.com/moviephysics/
> Klik på "movie reviews" ude til venstre.

meget underholdende læsning - heldigvis trasher de min yndlingshadefilm -
ID4 - den film er skrald!
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 17-10-04 14:36

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> meget underholdende læsning - heldigvis trasher de min yndlingshadefilm -
> ID4 - den film er skrald!
> --
> sniper_Nolight

Hørt! En dybt, dybt ussel film!
Til gengæld er den - ligesom "Godzilla" og "The Day After Tomorrow" i
øvrigt - enormt underholdende. Man skal bare huske at hænge sin hjerne i
garderoben inden man går ind til filmen. Glemmer man det, risikerer man (med
ca. 100% sandsynlighed) at blive voldsomt irriteret, talt ned til og
generelt fornærmet på sin intelligens.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 17-10-04 20:48

> [...]
> garderoben inden man går ind til filmen. Glemmer man det, risikerer man
> (med ca. 100% sandsynlighed) at blive voldsomt irriteret, talt ned til og

jeg er helt enig med day after tomorrow og godzilla har jeg aldrig haft
voldsomme problemer med, men id4 kan jeg simpelthen ikke tåle - uanset hvor
meget jeg kobler fra bliver jeg lige irriteret hver gang - jeg har set den
nogle få gange efter den havde premiere, men jeg tror den er rullet over min
nethinde for sidste gang... (og det takker jeg skaberen for)

Fra : Morten DH

Dato : 17-10-04 13:45

> [...]
> hvor
> vesttyskerne oversvømmer DDR. Den må Roland Emmerich have set, for han er

Det var nu mest den bemærkning om at jorden aldrig havde set så klar ud ude
fra rummet, som var dråben der fik bægeret til at flyde over... men selvom
den film er en stor kliche, så var jeg da udmærket underholdt i et par timer
og er det ikke det det hele handler om når alt kommer til alt?

Den fik mine tanker hen på det kvarters miljøforedrag Steven Segal holder i
slutningen af På Farlig Grund