Brødre [Oplæg til MEGA SPOILER]
Fra : Kevin Edelvang

Dato : 09-10-04 15:31

Oplæg til MEGA SPOILER!

..

Jeg var inde for at se Brødre, men da tempoet ikke lige var det højeste, og
jeg desuden var meget træt, faldt jeg i søvn. Jeg missede ikke så meget, til
gengæld var det rimelig vigtigt:

Jeg kunne senere regne ud, at Thomsen har set sin kollega dø, alternativt
selv slået ham ihjel (?), men hvad er de præcise omstændigheder?

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Peter B. Juul

Dato : 09-10-04 15:51

"Kevin Edelvang" <e@e.invalid> writes:

> Oplæg til MEGA SPOILER!

MEGA-spoiler følger...

> [...]
> jeg desuden var meget træt, faldt jeg i søvn. Jeg missede ikke så meget, til

Åh ja.

> Jeg kunne senere regne ud, at Thomsen har set sin kollega dø, alternativt
> selv slået ham ihjel (?), men hvad er de præcise omstændigheder?

Kollegaen bliver beordret til at fortække araberne, hvordan et
raketstyr virker. Det aner han ikke. Thomsen viser det i stedet og de
sendes tilbage til kælderen. Her lover Thomsen kollegaen, at han
SELVFØLGELIG vil overleve og komme hjem og se sit barn og sin kone
igen.

Nu ved vi så, at hvis Bier følger klicheerne, vil kollegaen
dø. Alternativt vil han overleve - dette er trods alt en MEGET slidt
kliche.

Personligt følte jeg mig mentalt sparket i klodserne, da Thomsen
af araberne bliver tvunget til at slå kollegaen ihjel ved gentagne
slag med et jernrør. Det så jeg ikke komme.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Vreden gudinde besyng,
The RockBear. ((^)) som greb Montaquiden Romeo."

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 09-10-04 16:39

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev

> Personligt følte jeg mig mentalt sparket i klodserne,
> da Thomsen af araberne bliver tvunget til at slå
> kollegaen ihjel ved gentagne
> slag med et jernrør. Det så jeg ikke komme.

Tak for forklaring. Hvorledes bliver han tvunget? Ikke
at jeg mener, det nødvendigvis er urealistisk, men intet
kunne tvinge mig til at slå en ven ihjel. Ikke noget, jeg
lige kan komme i tanker om i hvert fald.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 09-10-04 17:02

Kevin Edelvang wrote:
> [...]
> kunne tvinge mig til at slå en ven ihjel. Ikke noget, jeg
> lige kan komme i tanker om i hvert fald.

Han nægter først, men de truer med at skyde dem begge, hvis han ikke gør
det.

Jacob
--
http://www.imdb.com/name/nm1507094/

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 09-10-04 17:01

"Jacob Skaaning" <jskaaning@tiscali.invalid> skrev

> Han nægter først, men de truer med at skyde dem
> begge, hvis han ikke gør det.

Hejsa Jacob, længe siden

Jeg synes nu stadigvæk, det er en dårlig grund. Det
ville en i øvrigt god og rar soldat aldrig gøre....

Men tak for svaret.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Peter B. Juul

Dato : 09-10-04 17:08

"Kevin Edelvang" <e@e.invalid> writes:

> Jeg synes nu stadigvæk, det er en dårlig grund. Det
> ville en i øvrigt god og rar soldat aldrig gøre....

Jeg synes scenen er lavet, så det virker troværdigt. Vi reagerer alle
forskelligt under stress og han bliver stresset hårdt og inderligt af
araberne.

Vi ved - det ser vi jo tydeligt senere - at han reagerer meget
kraftigt på stress.

Fra : kai sølvgaard hansen

Dato : 13-10-04 20:56

> Jeg synes nu stadigvæk, det er en dårlig grund. Det
> ville en i øvrigt god og rar soldat aldrig gøre....

Du har vist aldrig været i krig, hva?