***Lidt OT*** Boxsæt i DVD profiler
Fra : Morten DH

Dato : 07-10-04 16:18

Så har jeg endelig taget mig sammen og er begyndt at taste alle mine film
ind i DVD Profiler; men er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre med hensyn til
boxsæt.

Selve boxsættet har jo typisk en EAN kode og de enkelte film i sættet har en
anden - så taster jeg boxsættet ind får jeg ikke de enkelte film og omvendt
taster jeg de enkelte kan man ikke se jeg har boxen... og det er jo lidt
snyd at taste begge dele ind synes jeg

Så hvad gør i andre?

--
Egen butik på internettet? Det er billigere end du tror - jeg kan tilbyde
komplette løsninger fra 49 euro/år.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 07-10-04 17:26

> [...]
> omvendt taster jeg de enkelte kan man ikke se jeg har boxen... og det er
> jo lidt snyd at taste begge dele ind synes jeg

jeg taster ind for boxen - altså eksempelvis er indiana jones oprettet
engang og der er billede af boxen - så kan jeg ikke huske om alle 3 film er
nævnt i beskrivelsen, men det mener jeg - desuden har jeg slettet samtlige
coverscans der er i gratis udgaven og derefter downloaded fra axelmusic og
laserdisken coverscans i høj opløsning og det ser ret godt ud - nærigt? -
måske, men jeg gider ikek købe programmet når der er en gratis version der
kan det samme. Jeg har uploaded profil for terkel i knibe, men den dukker
ikke op - måske de skal opdatere eller noget . det kunne da være meget sjovt
om i andre kan se den
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Mikl

Dato : 07-10-04 21:32

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> knibe, men den dukker ikke op - måske de skal opdatere eller noget . det
> kunne da være meget sjovt om i andre kan se den

Det er lidt OT, ja, så jeg vil henvise til det ganske glimrende forum på
www.intervocative.com hvor venlige sjæle besvarer alle den slags spørgsmål.
Mht. box sets kommer det lidt an på hvordan det er sammensat (i bund og
grund kan du jo gøre hvad du vil). Normen er vist, at i et tilfælde som
Indiana Jones og Star Wars Trilogy, indsætter man typisk hver film for sig.
Hvis der ikke er selvstændig stregkode, kan de identificeres på deres disc
id hvis du sætter dem i et DVD-drev. De har jo også seperate covers, så de
er lige til at scanne ind. Du sætter dem sammen i et box set ved at
højreklikke på en af filmene i sættet, vælge edit og derefter kan du trykke
på box set knappen og vælge de øvrige film i sættet. I fremtidige versioner
af DVDP bliver boxset funktionaliteten vist udvidet.

For box set som fx. Alien Quadrilogy og Back To the Future Trilogien plører
man typisk hele boxsettet ind som én film på stregkoden, da der ikke er
covers til hver enkelt film, men det er naturligvis også lidt kedeligt da
systemet egentlig ikke lægger op til det. Det er vist også noget de arbejder
på at tage højde for fremover. Men altså, i bund og grund kan du gøre hvad
du vil, pas dog på med at indsende (contribute) løsninger der er lidt for
hjemmestrikkede. DVD-spil, VHS-film og kopierede DVDer er big no no at
indsende.

Til Sniper: Profilerne bliver opdateret én gang om måneden, tjek Online ->
Refresh Updated Profiles from IVS... eller vent til starten af næste måned.

Igen kan jeg henvise til det glimrende forum på IVS' site hvor denne slags
diskussioner vist hører hjemme

/Mikkel

Fra : sniper_Nolight

Dato : 08-10-04 16:03

> Til Sniper: Profilerne bliver opdateret én gang om måneden, tjek Online ->
> Refresh Updated Profiles from IVS... eller vent til starten af næste
> måned.

tak for info

> Igen kan jeg henvise til det glimrende forum på IVS' site hvor denne slags
> diskussioner vist hører hjemme

det vil jeg kigge på

Fra : Peter Rongsted

Dato : 08-10-04 14:22

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> wrote:

> [...]
>taster jeg de enkelte kan man ikke se jeg har boxen... og det er jo lidt

Jeg kan ikke se hvorfor det er snyd. Hvis du tænker på, at man skal
kunne se hvor mange film man har, kan man bare give boksen og den første
film det samme nummer i samlingen - DVD profiler er ligeglad.

Jeg gør det normalt selv på den måde. For Star Wars trilogien betyder
det ikke så meget, de står alligevel sammen i den alfabetiske liste. Men
jeg har også en Marx Brothers boks - og der skal de enkelte film da
fremgå hver for sig.

Peter