R.I.P. Rodney Dangerfield
Fra : Ronny Roy Nielsen

Dato : 06-10-04 21:34

http://www.foxnews.com/story/0,2933,134575,00.html

En af de bedste komikere ever! Sørgeligt :(

Fra : Mikl

Dato : 07-10-04 07:04

"Ronny Roy Nielsen" <nah@nah.org> wrote in message
> http://www.foxnews.com/story/0,2933,134575,00.html
>
> En af de bedste komikere ever! Sørgeligt :(

Jep, en konge har forladt os!

Men hvor er det dog grimt at skrive R.I.P! Hvorfor ikke bruge et normalt
dansk ord og hvis det er "RIP" du mener, så skriv dog Hvil i Fred!

H.I.F.

/Mikkel

Fra : Søren Andersen

Dato : 07-10-04 08:03

"Mikl" <spamikl@post.cybercity.dk> wrote in message

> Men hvor er det dog grimt at skrive R.I.P! Hvorfor ikke bruge et normalt
> dansk ord og hvis det er "RIP" du mener, så skriv dog Hvil i Fred!

Hvorfor dog det, manden var jo ikke dansker !

Fra : David Rasmussen

Dato : 07-10-04 10:49

Mikl wrote:

> Men hvor er det dog grimt at skrive R.I.P! Hvorfor ikke bruge et normalt
> dansk ord og hvis det er "RIP" du mener, så skriv dog Hvil i Fred!

RIP = Requiescat in pace = Hvil i fred.

Det står kun sekundært for "Rest in peace". Det er således ikke en
"anglicisme" men et mere eller mindre normalt (og gammelt) udtryk fra
latin som bruges på mange sprog. Bruger du heller ikke "etc.", "NB",
"P.S." og den slags?

/David

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 07-10-04 10:47

> http://www.foxnews.com/story/0,2933,134575,00.html
>
> En af de bedste komikere ever! Sørgeligt :(

Men ikke den store overraskelse. Den mand så altid ud som om, han lige var
vågnet op efter en treuges druktur.

Mark

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 07-10-04 15:40

"Ronny Roy Nielsen" <nah@nah.org> skrev i en meddelelse
> http://www.foxnews.com/story/0,2933,134575,00.html
>
> En af de bedste komikere ever! Sørgeligt :(

Hmmm... er jeg virkelig den eneste der synes han var umorsom, frastødende og
talentløs? Jeg har set ham utallige gange i TV og han har aldrig nogensinde
fået mig til at trække på smilebåndet. Det eneste han trækker i hos mig er
senerne på undersiden af fødderne.
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : Thomas

Dato : 07-10-04 18:40

"Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
nogensinde
> fået mig til at trække på smilebåndet. Det eneste han trækker i hos mig er

Fuldstændig enig! Efter min mening var han ikke noget der kom i nærheden
af at
være morsom...

..Thomas

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 07-10-04 19:02

Jonas Gaarde wrote:

> [...]
> har aldrig nogensinde fået mig til at trække på smilebåndet. Det
> eneste han trækker i hos mig er senerne på undersiden af fødderne.

Nej, du er ikke ene der...har heller aldig kunne se det sjove i den
person.
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Fra : Jim Andersen

Dato : 11-10-04 11:23

Jonas Gaarde wrote:

> Hmmm... er jeg virkelig den eneste der synes han var umorsom,
> frastødende og talentløs?

Næe.. der er mange underlige mennesker til.

Hvis man ikke kan trække på smilebåndet af:
Have you met my wife ? She gives great headache !

så er der altså noget galt.

/jim

Fra : vadmand

Dato : 11-10-04 13:06

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis man ikke kan trække på smilebåndet af:
> Have you met my wife ? She gives great headache !
>
> så er der altså noget galt.

Du forveksler vist skuespilleren med hans tekstforfatter.

Per V.

Fra : David Rasmussen

Dato : 11-10-04 13:22

vadmand wrote:
> "Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> skrev i en meddelelse

> Du forveksler vist skuespilleren med hans tekstforfatter.

Hvorfor mener du det? Dangerfield skrev da så vidt jeg ved, som de
fleste andre komikere (især i standup-komikken) sit eget materiale det
meste af tiden.

/David

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 12-10-04 13:40

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis man ikke kan trække på smilebåndet af:
> Have you met my wife ? She gives great headache !
>
> så er der altså noget galt.

Hehe... det kan jeg nu godt grine af!
Jeg vil dog også tro at Finn Nørbygaard og Poul Glargård en enkelt gang har
sagt noget der var morsomt, men det ændrer nu intet ved mit generelle
forhold til dem.