OlsenBanden - Findes bunkeranlæggene?
Fra : Mads Madsen

Dato : 04-10-04 20:25

Findes de bunkeranlæg som Olsenbanden i deres film "O-B i Jylland"
finder " tysker guld" i?

I filmen er det ved en by der hedder HAUERSLEV tæt ved vandet. Men en
sådan by findes vist ikke, men hvor er det så de har været på
filmoptagelse henne?

Mvh.
Mads

Fra : Lasse

Dato : 04-10-04 20:38

madmadmadsen@hotmail.com (Mads Madsen) wrote in

> [...]
>
> I filmen er det ved en by der hedder HAUERSLEV tæt ved vandet. Men en
> sådan by findes vist ikke, men hvor er det så de har været på

Jeg ved at de bunkers findes. De ligger ved Hanstholm, hvor den ene af dem
er åben som museum så vidt jeg husker. Hvis man er omkring Hanstholm er
anlægget i hvert fald et besøg værd, hvor meget af det der er brugt i
Olsenbanden ved jeg ikke, men noget af det må være det.
Som en lille bonusoplysning kan jeg nævne, at i Norge er der bunkersanlæg
tilsvarende dem i Hanstholm, som er bedre bevaret, og disse også skulle
være et besøg værd.

Det er sjovt at lægge mærke til byskiltene, som de kører igennem på vej til
Jylland. Bla. Balling, som er en slet skjult hentydning til instruktøren,
og hvor jeg er opvokset.

> Mvh.
> Mads

Håber det var info nok.

mvh

Lasse

Fra : Dark One

Dato : 04-10-04 20:48

"Mads Madsen" <madmadmadsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Findes de bunkeranlæg som Olsenbanden i deres film "O-B i Jylland"
> finder " tysker guld" i?

Ja og nej. Bunkerne som ses udefra i filmen, findes i Hanstholm og Vigsø
Men alt inde fra bunkerne er optaget i studie.

Mvh Thomas.

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 05-10-04 17:49

"Dark One" <donborum@_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Mads Madsen" <madmadmadsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Ja og nej. Bunkerne som ses udefra i filmen, findes i Hanstholm og Vigsø
> Men alt inde fra bunkerne er optaget i studie.

Der ligger i hvert fald en masse bunkeranlæg derude. Jeg har røgdykket i
nogen af dem mens jeg var værnepligtig ved Beredskabsstyrelsen og de er pænt
indviklede :) Dem vi brugte var i hvert fald ikke åbne for offentligheden,
men det er der muligvis nogle af de andre der er?

Mvh.
Lars

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-10-04 18:55

Lars Lauridsen wrote:

> [...]
> indviklede :) Dem vi brugte var i hvert fald ikke åbne for offentligheden,
> men det er der muligvis nogle af de andre der er?

Bunkerne på Flakfortet var da åbne dengang?

/David

Fra : Steen

Dato : 04-10-04 21:24

Mads Madsen wrote:

> [...]
>
> I filmen er det ved en by der hedder HAUERSLEV tæt ved vandet. Men en
> sådan by findes vist ikke, men hvor er det så de har været på

ja, du kan evt. se denne hjemmeside, der står der lidt om hvor de er

http://www.olsenbandenfanclub.de/

Hilsen

Steen

Fra : Peter Loumann

Dato : 04-10-04 23:35

Steen skrev:

>http://www.olsenbandenfanclub.de/

Kunne du ikke linke mere præcist? Ellers er det et større søgearbejde.

Søger et tilbud på 12 kg ståluld. Jeg vil strikke mig en cykel.

Fra : Steen

Dato : 05-10-04 10:04

On Tue, 05 Oct 2004 00:34:44 +0200, Peter Loumann <me@privacy.net>
wrote:

>Kunne du ikke linke mere præcist? Ellers er det et større søgearbejde.

de har desværre flyttet det, så der ikke står mere end på siden end
nederst. Der står kun lidt om en København tur
http://www.olsenbandenfanclub.de/reisen/2003_kopenhagen.php

Hvis du vil lege turist i København, er jeg ved at oversætte denne
side til danske sammen med ham der har den.

http://olsenbande-homepage.de/

som sagt er den ikke færdig oversat endnu.

Hilsen

Steen
--

Right now your PC is bored. It could be earning you cash instead!
<http://peer.gomez.com/peernetwork/jsp/application.jsp?Referrer=spunk99>