Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bedste kamera til prisen
Fra : Ukendt

Dato : 06-10-04 20:25

Hejsa

Jeg overvejer at købe mig et "knap-så-dyrt" kamera.

Umiddelbart er jeg ret vild med Powershot G6 fra Canon - det kan købes til
mindre end 4500 kroner på www.technikdirekt.de. Primært fordi jeg har
positive erfaringer fra G3´eren.

Spørgsmålet er, om der er et bedre all-round compact-cam til prisen..?

Lad mig gerne høre jeres opfattelse - og begrundelse herfor.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik k

Dato : 06-10-04 21:13

> Lad mig gerne høre jeres opfattelse - og begrundelse herfor.
Du får det samme som er i G3 bare med en 7MP sensor!

mvh
henrik

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-04 22:02

> Du får det samme som er i G3 bare med en 7MP sensor!

Det lyder mærkeligt, at der ikke skulle være andre forskelle af betydning på
de to kamera.

(?)

--
/Jan W Nielsen

Fra : Jeroen

Dato : 06-10-04 22:15

Mellem G5 og G6 i hvert fald ikke mange forskelle, som vigtigste:

- flere Mpx
- større lcd skærm
- større video

Samlign dem her:

http://www.canon.dk/for_home/product_finder/cameras/digital/index.asp#

Du ved jo selv bedst hvilke andre forskelle der er mellem din G3 og G5/G6
mens du læser på overste hjemmeside.

VH

Jeroen

Fra : Arne Keller

Dato : 09-10-04 15:44

Jan W. Nielsen wrote:
> [...]
>
> Spørgsmålet er, om der er et bedre all-round compact-cam til prisen..?
>
> Lad mig gerne høre jeres opfattelse - og begrundelse herfor.

Jeg har bare haft mit i et par uger, men jeg er meget tifreds.
Jeg ville have et kamera til familiebilleder, men også et kamera som
kunne tage gode macro optagelser som jeg anvender i mit job.

Jeg har langtfra udforsket alle muligheder, men den gode kontrol over
manuelle indstillinger imponerer mig.

Jeg overvejede Nikon D70 men investeringen i objektiver afgjorde sagen
for mig, jeg er sikker på at jeg tog det rigtige valg med G6.

--
Arne Keller
Jeg utaler mig på Usenet bare om min egen personlige mening.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 09-10-04 18:56

"Arne Keller"

> [...]
>
> Jeg overvejede Nikon D70 men investeringen i objektiver afgjorde sagen
> for mig, jeg er sikker på at jeg tog det rigtige valg med G6.

Jeg kan jo ikke argumentere imod din enthusiasme over at have
valgt et didgicam over et dslr - så tillykke med det..!!!!!
Må vi se se hvad det er du er så tilfreds med, jeg er altid åben
for kreative folk der kan skabe mere med mindre.. -max-

Fra : Arne Keller

Dato : 09-10-04 19:53

-max- wrote:
> "Arne Keller"

snip

> [...]
> Må vi se se hvad det er du er så tilfreds med, jeg er altid åben
> for kreative folk der kan skabe mere med mindre.. -max-

Som du måske kan læse mellem linierne var det også et spørgsmål om pris.

Men nu har jeg et et kamera med mange muligheder til en ganske lav pris.

Havde jeg valgt D70 som koster ca 25% mere for huset end jeg betalte,
skulle jeg have betalt et tilsvarende beløb for objektiver, da macro var
et must.
Konen ønskede noget som var handy som et IXUS, G6 blev resultatet
rimelig handy og rimelige muligheder.

Fra : Erik W.

Dato : 09-10-04 22:56

"-max-" skrev i en meddelelse

> [...]
> Må vi se se hvad det er du er så tilfreds med, jeg er altid åben
> for kreative folk der kan skabe mere med mindre.. -max-

Det er en skam at det er kommet en modsætning mellem kompakte kamreraer og
SLR
Olympus lavede en serie af kompakte SLR kameraer en gang
http://www.olympus.dk/digital/digikam_hall.htm#c1400xl Min kone bruger
stadig mit gamle Olympus, og vil slet ikke vide af mit S5000 (hun vil se
virkeligheden gennem søgeren).

Mvh Erik