Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
48 nye billeder fra uge 40 - 2004
Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 03-10-04 21:42

Så har jeg også lagt nogle nye knipserier on-line, i denne uge er
motiverne præget af efteråret og æblehøsten, som er godt igang...

http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview_week_40_1of4.html

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 03-10-04 23:01

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> skrev:

> Så har jeg også lagt nogle nye knipserier on-line, i denne uge er
> motiverne præget af efteråret og æblehøsten, som er godt igang...

Jeg kan godt lide dine æblebilleder.

Med de andre ved jeg ikke rigtigt. Eksempelvis forstår jeg ikke helt,
hvad dine bevæggrunde for at fotografere en tilfældig byggeplads har
været?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : ;o\)-max-

Dato : 03-10-04 23:22

"Niels Riis Ebbesen"

> Så har jeg også lagt nogle nye knipserier on-line, i denne uge er
> motiverne præget af efteråret og æblehøsten, som er godt igang...
>
> http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview_week_40_1of4.html

Narj jeg blir lækker sulten af at se på de frugter, det er ligså godt
som at læse mad opskrifter når man er på kur - fine billeder. -max-

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 03-10-04 23:50

-max- wrote:

> Narj jeg blir lækker sulten af at se på de frugter, det er ligså godt
> som at læse mad opskrifter når man er på kur - fine billeder. -max-

Friskplukket frugt er jo smadder sundt, og det feder ikke.

Du kan køre en tur til Ganløse, og så skal du mod Søsum, ned over
Damvad å, og så op på toppen af bakken, der ligge Lundsteens
Frugtpantage på venstre hånd.

Det er et ældre ægtepar, og de høster kun det bedste, og de sælger
selv alt deres frugt direkte fra plantagen, og deres æbler, pærer,
blommer o.s.v. er så flotte som du ser på billederne.

Og de siger altid ja, hvis man spørger pænt om man må fotografere i
plantagen.

Man kan slet ikke købe frugt i så flot en sortering/kvalitet i
butikkerne, og de er smadder billige, hvis man sammenligner deres
priser med priserne i supermarkederne.

http://www.photo-gallery.dk/oversigt/gartneri_%26_planteskole/gartneri/_frugtplantage-07.html

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-10-04 07:44

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message

> Så har jeg også lagt nogle nye knipserier on-line, i denne uge er
> motiverne præget af efteråret og æblehøsten, som er godt igang...
>
> http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview_week_40_1of4.html

Flotte frugt billeder
Hvis muldvarpen er i live vil jeg sige et sjældent billede.
Synd at Daimler logoet ikke spiller lidt mere.

Resten er tæt på at være overflødige.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Lene

Dato : 04-10-04 10:04

> Så har jeg også lagt nogle nye knipserier on-line, i denne uge er
> motiverne præget af efteråret og æblehøsten, som er godt igang...
>
> http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview_week_40_1of4.html

Forfriskende at se nogle flotte æblebilleder. Som konsulent er man lidt
tilbøjelig til kun at tage billeder af frugt, som er skadet på den ene eller
anden måde.

Måske burde jeg lægge et par op fra en moderne plantage, så man kan se den
store kontrast i dyrkningen

Jeg spekulerer lidt på om du bruger blitz til dine nærbilleder.
Mvh. Lene

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 04-10-04 18:39

Lene wrote:

> [...]
> store kontrast i dyrkningen
>
> Jeg spekulerer lidt på om du bruger blitz til dine nærbilleder.

Jeg kan starte med at oplyse, at jeg ikke har brugt blitz, og så kan
jeg sige, at du endelig ikke skal holde dig tilbage, vi vil meget
gerne se dine billeder, vi er faktisk helt vilde med at se billeder.

Og dernæst vil jeg sige, at jeg gennem årene har været i forskellige
frugtplantager, og Lundsteen's virker ellers meget veldrevet, men
hvis du kender nogle frugtplanter her i mit område, som er mere
moderne i driftformen, så vil jeg gerne ha' deres adresser.

Hvis du vil se flere af mine billeder fra frugtplantager,
gartnerier, planteskoler og bærplantager, så kan du ta' et kik på
flg. link:
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/gartneri_%26_planteskole/gartneri/preview_01of23.html

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Lene

Dato : 04-10-04 23:38

"Niels Riis Ebbesen" skrev

> [...]
> hvis du kender nogle frugtplanter her i mit område, som er mere
> moderne i driftformen, så vil jeg gerne ha' deres adresser.

Dine billeder giver nu også indtryk af at der er styr på sagerne, og man kan
absolut godt have en velplejet plantage uden at den er "moderne". Den
forskel jeg tænkte på handler mere om plantetæthed og træform/træhøjde.
Hvilket område er dit område?

Jeg har lagt et par enkelte billeder ud for at vise kontrasten til den
plantage du besøger. Forresten synes jeg det er ret svært at få et
ordentligt billede af en række æbletræer - enten bliver himlen for kedelig
grå, eller også bliver træerne for mørke!
http://home.tiscali.dk/8x007716/Webfrugt/index.htm

Mvh. Lene

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 05-10-04 09:25

Lene wrote:

> [...]
> ordentligt billede af en række æbletræer - enten bliver himlen for kedelig
> grå, eller også bliver træerne for mørke!

Det er da gode billeder, som fortæller en hel masse, og en af de
ting jeg kan se, er at det vist er en helt nyanlagt plantage, vil
den ikke komme til at ligne Lundsteen's, når den bliver ældre.

Jeg er specielt vild med Aroma_blomst.jpg, det at man fornemmer
rækkerne er helt perfekt, jeg tror jeg skal ud og fotografer
æbleplantager til foråret når de blomster, og så skal jeg låne en
høj stige, eller op at klatre i et læhegn.

Jeg bor i Ølstykke, så hvis hvis du kender en plantage i nærhedden,
så kan jeg måske nå at få nogle plukke-billleder.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Lene

Dato : 05-10-04 17:53

"Niels Riis Ebbesen" skrev

> Det er da gode billeder, som fortæller en hel masse, og en af de
> ting jeg kan se, er at det vist er en helt nyanlagt plantage, vil
> den ikke komme til at ligne Lundsteen's, når den bliver ældre.

Tak
Du har ret, den kommer ikke til at ligne Lundsteens. Men de ældre plantager
har nu også deres charme. Og i flere af dem høster man udmærket
kvalitetsfrugt - det ses jo også på dine fotos!!
På New Zealand høster de endda dobbelt så meget i deres træer fra 1957, som
vi høster i det mest intensive system i DK. Det var fascinerende at se!

> [...]
> æbleplantager til foråret når de blomster, og så skal jeg låne en
> høj stige, eller op at klatre i et læhegn.

Det er også mit ynglingsbillede - og i den plantage behøvede man ikke klatre
så højt )

> Jeg bor i Ølstykke, så hvis hvis du kender en plantage i nærhedden,
> så kan jeg måske nå at få nogle plukke-billleder.

Jeg har sendt dig en mail om det.
Mvh. Lene

Fra : Peter Loumann

Dato : 05-10-04 18:04

Nu der er gået orm i æblerne - sludder, jeg mener æbler i tråden, vil
jeg da også gnaske med:

http://pedalo.dk/aebler.jpg

Søger et tilbud på 12 kg ståluld. Jeg vil strikke mig en cykel.