Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Matskive Canon D60
Fra : Ulrik Henneberg

Dato : 01-10-04 17:16

Hvor køber man en ny matskive til sit kamera? Hos en alm. fotohandler?
Hvad hedder "matskive" på engelsk og tysk?

Mvh. Ulrik
www.ulrikhenneberg.dk

Fra : Michael Holm

Dato : 01-10-04 18:21

Du kan ikke skifte matskive på D60. - Det er limet fast.

--Michael

Fra : Ulrik Henneberg

Dato : 01-10-04 19:53

On Fri, 1 Oct 2004 19:21:26 +0200, "Michael Holm" <Valid@Email.com>
wrote:

>Du kan ikke skifte matskive på D60. - Det er limet fast.
>
>--Michael
Så må der være forskel på modellerne for jeg har haft min ude flere
gange. Den er sat fast med en bøjle.

Mvh. Ulrik
www.ulrikhenneberg.dk

Fra : Michael Holm

Dato : 01-10-04 20:28

Så er det sikkert ikke et D60 du har - ifølge canon sidder det fast...

http://www.canon.com/camera-museum/camera/digital/f_index.html

Clik EOS, så D60, så specifications

Den kan dog bestilles her:
http://gallery.bcentral.com/GID2025592P3546044-Replacement-Parts/Canon/Digital-Camera-Parts/By-Model/Canon-EOS-D60/Canon-EOS-D60-Focusing-Screen.aspx

Fra : Hans Joergensen

Dato : 01-10-04 20:36

Michael Holm wrote:
> Så er det sikkert ikke et D60 du har - ifølge canon sidder det fast...
> http://www.canon.com/camera-museum/camera/digital/f_index.html

De skriver så også at det sidder fast på et 300D.. men der sidder
det altså også kun fast med en bøjle og kan sagtes pilles ud.

At man så ikke rigtig kan få nogle erstatninger er noget andet

(En på canonhacker-maillisten er dog igang med noget)

// Hans
ps: og prøv med noget citatteknik?
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding

Fra : Ulrik Henneberg

Dato : 01-10-04 21:46

On Fri, 1 Oct 2004 21:28:23 +0200, "Michael Holm" <Valid@Email.com>
wrote:

>Så er det sikkert ikke et D60 du har - ifølge canon sidder det fast...

Jo jo, self. er det en D60. Det er sikkert noget de skriver for at
folk skal lade være med at pille.

Mvh. Ulrik
www.ulrikhenneberg.dk

Fra : Soren Kuula

Dato : 02-10-04 00:22

Hej,

> Så må der være forskel på modellerne for jeg har haft min ude flere
> gange. Den er sat fast med en bøjle.

Hvorfor tage den ud ?

Det er meget svært at få andet end det mest overfladiske støv af den (kunne
sikkert tages med en puster alligevel uden af pille den ud). Gnid endelig
ikke på den, så bliver den mindre mat, og hvem ved om lysmålingen er rigtig
bagefter ?

Jeg har prøvet at rense matskiver .. og er kommet frem til at det er bedst
for kameraet at lade den lille smule støv blive hvor det er.

MVH
Søren