Logitech MX1000 - erfaringer?
Fra : Torben Jørgensen

Dato : 02-11-04 08:46

Hej

Er der nogen der har erfaringer med logitech's nye mys MX1000?

Jeg skal skifte min MS intellimouse explorer ud - den er blankslidt der hvot
man har tommefingeren...

Har kigget på flere forskellige og så en test af den hvor privatcomputer var
rimelig begejstret for den.

mvh

Torben

Fra : /Ole

Dato : 02-11-04 09:09

Og efter hvad jeg har hørt, er den i restordre i hele Europa. Ulempen ved
mx1000 er, så vidt jeg har læst og hørt, at man skal vænne sig til
udformningen, og at den ikke er med Bluetooth.
Jeg har i stedet fået en MX900, og jeg er fuldstændig pjattet med den.
Den afløste en MX500, der også er en rigtig god mus. Den er forøvrigt til
salg, hvis du skal have en, inden du kan få fat i mx1000. Det kan godt
trække meget ud iflg min lokale edbpusher.

/Ole

Fra : Peter Jensen

Dato : 02-11-04 09:21

"/Ole" <ole_ryo_FJERN@_DETTE_stofanet.dk> skrev

> Og efter hvad jeg har hørt, er den i restordre i hele Europa. Ulempen ved
> mx1000 er, så vidt jeg har læst og hørt, at man skal vænne sig til
> udformningen, og at den ikke er med Bluetooth.

Udformningen er stort set ligesom MX700/900 bare med endnu
bedre støtte til tommelfingeren. Jeg har kun haft den i hånden ganske
kort og det føltes helt som vanligt - jeg var solgt :)
"Ulempen" ved at den ikke har bluetooth(hvorfor er det så vigtigt ?)
må så sandelig opvejes af at den anvender laser
- den ekstra præcision bør lige tages med i regnestykket.

> Den afløste en MX500, der også er en rigtig god mus.
> Den er forøvrigt til salg, hvis du skal have en,
> inden du kan få fat i mx1000. Det kan godt trække meget ud iflg min lokale
> edbpusher.

Jeg ser masser af MX1000'ere rundt omkring i butikkerne.
De VAR i starten svære at få fat på der der blev fremstillet et
læs hvor bunden var skæv. Men ligt p.t. ser lagersituationen da
helt fin ud hos mine pushere.
--
Peter J

Fra : Anders F

Dato : 02-11-04 17:55

"Peter Jensen" <spateldask@lovelyspam.hotmail.com> wrote in message
> [...]
> må så sandelig opvejes af at den anvender laser
> - den ekstra præcision bør lige tages med i regnestykket.

Yeps, så mangler vi bare at den kommer med hale =)
/A

Fra : Elector

Dato : 02-11-04 10:20

Torben Jørgensen wrote:
> [...]
der hvot
> man har tommefingeren...
>
> Har kigget på flere forskellige og så en test af den hvor

Jeg købte en for ~2mdr siden, og er ganske godt tilfreds med den.

Der er et par mindre detaljer, så som at den ikke er verdens bedste til
action spil (så som Delta Force, Quake og lignende), da den går i
strøm-spare mode nu og da, og har lidt andre småproblemer. Udover det er
laderen (min er i hvert fald) til tider lidt svær at få til at lade, men
det tager bare et par forsøg, og det skal helsdigvis ikke gøres særlig tit.

Fra : WhiteD

Dato : 02-11-04 15:55

Jeg har læst mange anmeldelser fra folk der har købt dem og det minus der
ser ud til at gå igen er at den ikke virker optimal i spil, den kan
simpelthen ikke følge med og hopper ukontroleret rundet.
Ellers designmæssigt en rigtig fred mus.

Mvh WhiteD

Fra : Coach [4130]

Dato : 03-11-04 00:05

"WhiteD" <WhiteD@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> simpelthen ikke følge med og hopper ukontroleret rundet.
> Ellers designmæssigt en rigtig fred mus.

Det er et generelt problem med Logitech mus, at hvis man bruger den
medfølgende software, skaber denne en del problemer i Windows.

Specielt må det anbefales ikke at bruge den på MX700, da den kører perfekt
med Windows egen musedrivere.
Men for Bluetooth musene er der nok ikke så meget at gøre, da de behøver
softwaren for at connecte via bluetooth'en.

Jeg beholder min MX700 af samme grund...jeg er meget tilfreds, også i spil
som Counterstrike.
Der er kun en knap der ikke virker når softwaren er undladt, og det er en
ubetydelig knap som bare har en dum funktion, som at multitaske åbne vinduer
og programmer.

mvh
Bri@n

Fra : René Lønstrup

Dato : 03-11-04 19:27

Coach [4130] wrote:
> [...]
> medfølgende software, skaber denne en del problemer i Windows.
>
> Specielt må det anbefales ikke at bruge den på MX700, da den kører

Huh? Min MX700 kører nu ellers helt perfekt og problemfrit med Logitechs
driver installeret, og har gjort det i de 10-11 måneder jeg har haft musen..
Okay, jeg bruger ikke den der fulgte med musen, men derimod den seneste
udgave fra Logitechs hjemmeside..

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : Martin T.

Dato : 02-11-04 23:15

"Torben Jørgensen" <torben@FJERNDETTEka-net.dk> wrote in message
> Hej
>
> Er der nogen der har erfaringer med logitech's nye mys MX1000?

Har efterhånden modtaget 2 MX1000, som begge er sendt retur, da de begge var
plaget af skævhed. Logitech har erkendt, at en masse sendinger af denne mus
har en skævhed, der indebærer, at den vipper i hånden (hviler på 3 fødder,
mod 4).

Sørg for at få den prøvet inden køb.

Da jeg har købt min til mit arbejde, er jeg nødsaget til at sende dem
tilbage og har ikke mulighed for at teste af inden køb :(

Mvh. Martin