Andet multimedie
bentjuul 3670
lille ps cs spørgsmål
Fra : michael bennati scho~

Dato : 03-11-04 00:11

Når jeg laver batch-konvertering får jeg en irriterende lille info box ved
hvert billede om, at non-latin tegn ikke kan vises i alle browsere,
hverefter jeg skal trykke OK...ved hvert billede! Kan man ikke slå den
advarselsboks fra, så hele mappens billeder batchkonverteres og gemmes uden
min deltagelse??

mvh Michael

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 03-11-04 19:52

"michael bennati schou" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette>
skrev i en meddelelse news:4188141f$0$86915$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> hverefter jeg skal trykke OK...ved hvert billede! Kan man ikke slå den
> advarselsboks fra, så hele mappens billeder batchkonverteres og gemmes

+++++++++++++++++++

Hej.

Måske du skal ned hvor der står Errors, og klikke Log Errors To File istedet
for Stop For Errors. Jeg er ikke sikker, men det er en mulighed.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : michael bennati scho~

Dato : 03-11-04 20:19

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse > Hej.

> Måske du skal ned hvor der står Errors, og klikke Log Errors To File
> istedet for Stop For Errors. Jeg er ikke sikker, men det er en mulighed.
>
> --
> Mvh. Jørgen Nielsen.

Har jeg prøvet. Det hjalp desværre ikke.

mvh Michael

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-11-04 21:53

michael bennati schou skrev:

> Når jeg laver batch-konvertering får jeg en irriterende lille
> info box ved hvert billede om, at non-latin tegn ikke kan
> vises i alle browsere, hverefter jeg skal trykke OK...ved
> hvert billede!

Det bedste ville nok være at bruge gyldige tegn i dine filer.
Ting som mellemrum og æ, ø eller å er roden til alt ondt på
tværs af forskellige platforme.
Brug f.eks. underscore (_) i stedet for mellemrum og skriv
æ som ae, ø som oe og å som aa.

> Kan man ikke slå den advarselsboks fra, så hele mappens
> billeder batchkonverteres og gemmes uden min deltagelse??

Når du har klikket på knappen Save i Save for web, kommer
der et nyt vindue frem, hvor der nede i bunden er en menu,
som hedder Settings. Prøv at vælge 'Other...' i den i stedet
for 'Default Settings' og fjern så fluebenet ved 'Mac OS 9'
og evt. også 'Unix' i afsnittet 'Filename compatibility'.

Det er bare ikke noget jeg anbefaler dig at gøre, hvis du
sidder og klargører billeder til webbrug, for der er en
grund til at Photoshop advarer dig. Dine filnavne er ikke
kompatible med alle platforme og dermed heller ikke alle
browsere.

--
Hilsen
Madsen

Fra : michael bennati scho~

Dato : 03-11-04 23:48

> [...]
> for 'Default Settings' og fjern så fluebenet ved 'Mac OS 9'
> og evt. også 'Unix' i afsnittet 'Filename compatibility'.

Perfekt!! det var lige den oplysning jeg ledte efter. Takker!

Mvh Michael

Fra : Per Christoffersen

Dato : 04-11-04 09:34

> [...]
> grund til at Photoshop advarer dig. Dine filnavne er ikke
> kompatible med alle platforme og dermed heller ikke alle

Det er rigtig nok en dårlig ide at bruge danske specialtegn og mellemrum,
men det er nu ikke browserne der giver problemer. Det er webserverne, - men
effekten er narurligvis den samme.
Forskellen betyder bare, at selvom man ser det rigtig hos sig selv, så vil
det højst sandsynligt give problemer, når man lægger det på serveren.

/Per

Fra : michael bennati scho~

Dato : 04-11-04 10:33

"Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Forskellen betyder bare, at selvom man ser det rigtig hos sig selv, så vil
> det højst sandsynligt give problemer, når man lægger det på serveren.

Javel men i mit tilfælde havde jeg ikke ændret på billedernes navn. De kom
lige fra kameraet. Ingen mellemrum, specialtegn eller æ ø å.
mvh Michael

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-11-04 21:58

Per Christoffersen skrev:

> Det er rigtig nok en dårlig ide at bruge danske specialtegn og
> mellemrum, men det er nu ikke browserne der giver problemer.
> Det er webserverne, - men effekten er narurligvis den samme.

Det har du ret i. Tak for rettelsen.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter B

Dato : 05-11-04 13:45

Thomas G. Madsen wrote:

> [...]
> grund til at Photoshop advarer dig. Dine filnavne er ikke
> kompatible med alle platforme og dermed heller ikke alle

Jeg kan huske jeg i tidernes morgen løste et sådanne problem ved at lave
et applescript der undersøgte filnavnene og rettede tegn der ikke var
tiladt. For derefter at stare en action i photoshop.
Så er du sikker på at photoshop ikke brokker sig.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 06-11-04 16:10

"Peter B" <linuxtux2001@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tiladt. For derefter at stare en action i photoshop.
> Så er du sikker på at photoshop ikke brokker sig.

Hej.

Hvordan gør man det?