Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshops prefs fil?
Fra : Ukendt

Dato : 02-11-04 17:53

Hej

Jeg kan ikke lige finde Photoshops Prefs fil.
Har CS

På forhånd tak.

Mvh
Ole Lykke

Fra : EA

Dato : 02-11-04 20:37

"Nielsen" <olelykkenielsensnabelahotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg kan ikke lige finde Photoshops Prefs fil.
> [...]
I Win XP =
C:\Documents and Settings\xxxxxxxxx\Application Data\Adobe\Photoshop
M.v.h.
EA

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-04 06:44

"EA" <keakonklinek@kpostkkasse.knet> skrev i en meddelelse news:4187e222$0$303$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> I Win XP =
> C:\Documents and Settings\xxxxxxxxx\Application Data\Adobe\Photoshop
> M.v.h.
> EA

Tak for det, det undre mig bare at den ikke popper op når jeg søger
efter den og gør det stadig ikke selv om jeg kender stien og det fulde navn.

Ole Lykke

Fra : EA

Dato : 03-11-04 20:10

> Tak for det, det undre mig bare at den ikke popper op når jeg søger
> efter den og gør det stadig ikke selv om jeg kender stien og det fulde
> navn.
>
> Ole Lykke

Prøv denne i Start_kør:
C:\Documents and Settings\xxxxxxxxxxx\Application Data\Adobe\Photoshop\8.0
Husk at skifte (xxxxxxxxxxx) ud med brugernavn.
Ellers er den meget nemt at finde i stifinderen.
M.v.h.
EA

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-11-04 21:53

Nielsen skrev:

> Tak for det, det undre mig bare at den ikke popper op når jeg
> søger efter den og gør det stadig ikke selv om jeg kender
> stien og det fulde navn.

Hvis det er Windows 2000 eller XP, så vil søgefunktionen som
standard ikke søge blandt skjulte filer og mapper og den mappe
som præferencefilen ligger i er skjult (Application Data).

Hvis du vil søge blandt skjulte filer og mapper, så skal du ned i
afsnittet Avanceret i søgefunktionen og slå søgning blandt skjulte
filer og mapper til. Du kan også gå ind i Kontrolpanel > Mappe-
indstillinger > Vis og slå visning af skjulte filer og mapper til.
(Det er efter min mening rarest, at man kan se skjulte filer og
mapper, men det er op til dig hvad du vælger.)

Hvis du blot ønsker at nulstille Photoshop, så er der i øvrigt
ingen grund til at finde den præferencefil. Fra og med Photoshop
6 kan du blot holde Shift + Crtl + Alt-tasten nede under selve
opstarten af Photoshop, og svare ja til at nulstille, når du
bliver spurgt. Du skal være hurtig til at trykke tasterne ned
lige umiddelbart efter, at du har klikket på den genvej, som
starter Photoshop og hold dem så nede, indtil du bliver spurgt.

--
Hilsen
Madsen