rene ip selskaber
Fra : Peter H

Dato : 21-09-04 23:29

I forbindelse med flytning overvejer jeg at etablere IP telefoni det nye
sted uden at fastnet skal flytte med.
Men er der virkelig kun 2 rene ip-selskaber mumisi og telefin der tilbyder
dette? hvad er den store forskel?

Efter at have snakket med cybercity tilbyder de også IP, men det er til
samme pris som alm fastnet og så er ideen jo væk.
Er der noget man skal være særlig opmærksom på ved den ene frem det andet
selskab?

PH

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 22-09-04 16:44

Peter H wrote:
> [...]
> sted uden at fastnet skal flytte med.
> Men er der virkelig kun 2 rene ip-selskaber mumisi og telefin der tilbyder

Der også redspot, goIP og Telsome.

> [...]
> samme pris som alm fastnet og så er ideen jo væk.
> Er der noget man skal være særlig opmærksom på ved den ene frem det andet

1. Hvis du køber en adaptor/telefon skal den ikke være bundet til dit
telefonselskab. På den måde kan du skifte selskab når du har lyst.

2. Vælg et selskab der er villig til at peere gratis med andre VoIP
selskaber. Så får du fordel af at kunne snakke gratis med andre
IP-telefonibrugere over hele verden.

3, Lad være at investere for meget i forudbetalinger, bindingsperioder
og oprettelsesgebyrer. Det kan være du vil skifte selskab og så er
pengene spildt.

P.T. er det svjv kun Musimi og Redspot, der opfylder disse ting.

Jeg bruger Musimi som jeg varmt kan anbefale. Og udover en evt adaptor
som kan bruges med andre selskaber, så koster det kun 50 kroners taletid
at komme igang.

--
Niels

Fra : TC

Dato : 22-09-04 21:39

"Niels Elgaard Larsen" <> skrev i en meddelelse

> Der også redspot, goIP og Telsome.

Glem Redspot!! De har stadig ikke fået det til, at køre udenfor internettet.

Selvom der på deres hjemmeside står: Leveringstid 8 - 10 dage, har jeg nu ventet
i 2 måneder på forbindelse til tlf. nettet.
Ca. hver 10 dag sender de en mail, med løfter om, at i næste uge kører det helt
sikkert, og i går da jeg ringede og beklagede mig, var løftet, at senest i
eftermiddag ville det virke. Jeg kan bare stadig ikke ringe til andre end folk
med VoIP

--
Mvh.
Tommy C

Fra : Soren (News)

Dato : 23-09-04 11:46

"Peter H" <Peter@Herzberg.com> writes:

> [...]
> sted uden at fastnet skal flytte med.
> Men er der virkelig kun 2 rene ip-selskaber mumisi og telefin der tilbyder

Paa http://gratissip.dk/frontend/DanskeVoIPUdbydere kan du finde en del
efterhaanden - du kan ogsaa se lidt om hvad du skal vaere opmaerksom paa der.

Telefin/Musimi/Redspot er vist dem som har de generelt bedste priser, mens
Telsome/GoIP/Fonet/Redspot giver telefonsupport (hvilket kan vaere godt naar
der er noget som maaske ikke lige spiller). Tele2 har flat-rate til Danmark,
men en del skjulte omkostninger (f.eks. 25kr pr. opkald til support).

Hvis du ikke har nogen erfaring med IP-telefoni er det nok en god ide om du
proever det foerst (f.eks. med en gratis software telefon) saa du kan
teste det af inden du betaler for oprettelse og hardware.

Mvh,

--
___
Soren Davidsen / o\