Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Beløbsgrænse?
Fra : Ove Kristensen

Dato : 30-10-04 19:00

Hej !

Er der en der ved noget om, hvor beløbsgrænsen går for en bil som ejes af en
på kontanthjælp???

Jeg sidder jævnligt i en diskusssion om ovennævnte spørgsmål, og nogen siger
30.000 andre 20.000 og igen andre 10.000 m.m.

Med venlig hilsen og på forhånd tak og god weekend
fra
OveK.

Fra : BB

Dato : 30-10-04 19:09

Hvoffor en beløbsgrænse?
Bilens værdi, restgæld eller hvad.

BB

Fra : Ove Kristensen

Dato : 30-10-04 23:09

"BB" <bbslet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvoffor en beløbsgrænse?
> Bilens værdi, restgæld eller hvad.

Neejj, men jeg har hørt, at man ikke må eje noget af værdi når man er på
kontanthjælp, og det er størrelsen på denne værdi jeg ønsker oplyst.

Med venlig hilsen
fra
OveK.

Fra : Mr bob

Dato : 31-10-04 22:20

> [...]
siger
> 30.000 andre 20.000 og igen andre 10.000 m.m.
>
> Med venlig hilsen og på forhånd tak og god weekend

mon ikke du kan finde noget på www.danmark.dk ? har ikke lige selv kigget,
men plejer at kunne finde sådanne ting der.

Fra : Ove Kristensen

Dato : 01-11-04 05:49

"Mr bob" <privatREMOVE@kc-frugt.dk> skrev i en meddelelse

> mon ikke du kan finde noget på www.danmark.dk ? har ikke lige selv kigget,
> men plejer at kunne finde sådanne ting der.

Hej Mr. Bob !

Tak for hjælpen, der fandt jeg noget om det.

Med venlig hilsen og god dag
fra
OveK.

Fra : Anita

Dato : 01-11-04 16:06

Ove Kristensen wrote:

I samme tråd vil jeg gerne høre om nogen ved hvorvidt man overhovedet må
have penge på kistebunden (Ikke en formue men fx. 10.000 kr.) for at være
berettiget til kontanthjælp? Det forestiller jeg mig at man ikke må, men
hvad siger I?

Venligst Anita

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 01-11-04 21:18

In article <41864db2$0$17611$ba624c82@nntp06.dk.telia.net>, Anita wrote:
> [...]
> berettiget til kontanthjælp? Det forestiller jeg mig at man ikke må, men

Jeg siger nej. Havde efter værnepligt sparet ca. 12.000 kr op. Skulle
bruge dem til når jeg skulle studere 3 mdr senere. Søgte bistandshjælp.
Kommunen kunne se bort fra pengene men ville ikke.

Jeg måtte derfor rundt i industrikvarteret og søge job et par morgener
inden jeg fandt noget, og derved tog reelt arbejde fra en værdigt
trængende.

Fra : Anita

Dato : 02-11-04 20:04

Povl H. Pedersen wrote:

> [...]
>
> Jeg måtte derfor rundt i industrikvarteret og søge job et par morgener
> inden jeg fandt noget, og derved tog reelt arbejde fra en værdigt

Præcist sådan jeg forestillede mig...

Tak for dit svar.

Venligst Anita