Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Dollar?
Fra : Towli

Dato : 25-10-04 17:09

Hej

Må man købe en ornlig' røvfuld dollars til den lave kurs mhb. på salg når
den stiger igen?
Hvis man godt må, hvorledes gøres det da billigst og nemmest?

Venligst
/Jan

Fra : Towli

Dato : 25-10-04 17:19

....Og skal man betale skat af en evt. kursgevinst ?

Fra : nvm

Dato : 25-10-04 18:39

Towli wrote:
> ...Og skal man betale skat af en evt. kursgevinst ?

Ja, gevinsten er skattepligtig, hvis den er på mere end 1.000 kr.

Fra : Anders Mørk

Dato : 26-10-04 07:24

> Må man købe en ornlig' røvfuld dollars til den lave kurs mhb. på salg når
> den stiger igen?

Det må man gerne. Men, det vil måske være en fordel at vente lidt endnu...
Dollaren har formodentligt ikke set bunden før den når et pænt stykke
længere ned.

> Hvis man godt må, hvorledes gøres det da billigst og nemmest?

Afhængigt af beløbets størrelse er det nemmeste vel at lave en dollarkonto
hos ens bank. De fleste banker vil nok kunne lave en dollarkonto uden at det
koster noget.

../Anders

Fra : Devilicious

Dato : 26-10-04 16:35

"Anders Mørk" <anders@moerk-nozohour.dk> skrev i en meddelelse
> Afhængigt af beløbets størrelse er det nemmeste vel at lave en dollarkonto
> hos ens bank. De fleste banker vil nok kunne lave en dollarkonto uden at
> det koster noget.

Vær dog opmærksom på, at hvis man vælger den løsningsmodel, vil man
(sandsynligvis) skulle overføre beløbet til din dollarkonto som en
udenlandsk overførsel, hvilket er ret dyrt. Det samme gælder når de skal
føres tilbage igen.

MK

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 26-10-04 17:23

In article <cllqqd$1j9k$1@news.cybercity.dk>, Devilicious wrote:
> [...]
> (sandsynligvis) skulle overføre beløbet til din dollarkonto som en
> udenlandsk overførsel, hvilket er ret dyrt. Det samme gælder når de skal

Der er ihvertfald også et kurstab (købs/salgspriser er forskellige)
Spørgsmålet er, om man ikke får mere ud af at investere i amerikanske
aktier - For så får man også en kursstigning med her når den amerikanske
økonomi forbedres, og dollaren stiger.

Fra : Towli

Dato : 26-10-04 20:46

Dejlige relevante svar!
Tak alle!
Specielt Povl's svar taget i betragtning tror jeg jeg lader det blive ved
tanken.

/T

Fra : Herman Persson

Dato : 27-10-04 01:10

meddelelse news:slrncnsufq.1dg.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

Næh, ikke i min bank. Jeg kan flytte penge mellem dollarkonto og konto i
DKK som jeg har lyst til. Det koster 1/1000 i provision til banken.

Hilsen Herman.

---

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-10-04 23:51

In article <417ee73a$0$281$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Herman Persson wrote:

> [...]
>
> Næh, ikke i min bank. Jeg kan flytte penge mellem dollarkonto og konto i
> DKK som jeg har lyst til. Det koster 1/1000 i provision til banken.

Hov hov. Det har jeg ikke sagt. Det havde jeg måske med som citat.
BTW: Har du samme kurs i begge retninger ? til/fra krone