Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Faktura - entydig information???
Fra : Anders Nielsen

Dato : 24-10-04 00:13

Jeg har haft nogle vanskeligheder med mit telefonselskab, de har
gentagne gange sendt en regning på en faktura, jeg har betalt. To
gange har jeg forlangt og fået tilsendt en fakturaspecifikation, og nu
har jeg nærlæst dem. De to fakturaspecifikationer har samme
kundenummer, dato og fakturanummer, men de har to forskellige
fakturabeløb!!! Iflg. den ene fakturaspecifikation skal jeg betale ca.
kr. 1200,- iflg. den anden fakturaspecifikation skal jeg betale ca.
kr. 400,- !!!

Jeg troede at information og data i en faktura skulle være entydigt.
Såfremt der forekommer fejl i en faktura, skal man da anullere den
pågældende faktura og oprette en ny, der erstatter den fejlbehæftede
faktura, eventuelt med en bemærkning der beskriver fejlen. Det kan da
ikke være lovligt at lave rettelser i den samme faktura. Perspektivet
kunne være interessant - overfor kunderne er faktureringsbeløbene
store, mens de fakturaer skattevæsenet for at se, har særlig lave
faktureringsbeløb.

Inden jeg går videre med sagen, vil jeg gerne høre andres mening, er
det mig der har misforstået noget? Eller hvad?

vh. Anders

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 24-10-04 14:59

Anders Nielsen wrote:

> Inden jeg går videre med sagen, vil jeg gerne høre andres mening, er
> det mig der har misforstået noget? Eller hvad?
>
> vh. Anders

Du har helt ret. Normale regler for entydig dokumentation siger at det
skal være som du beskriver.

Jeg kender ikke lovgrundlag o.l. Men der kan ikke være tvivl.

NB. Der findes en gruppe der heddder noget med jura. Prøv den.
Kan f. eks. findes via www.usenet.dk

Må jeg gætte: Et det Tele2.?

Mvh. Jørgen

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 24-10-04 17:58

> NB. Der findes en gruppe der heddder noget med jura. Prøv den.
> Kan f. eks. findes via www.usenet.dk

dk.videnskab.jura er navnet

--
Michael
Husker du dit IMEI-nummer hvis mobilen bliver stjålet?