Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
dansk side for os der ofte er "på røven"
Fra : pia@bistandsbums.dk

Dato : 17-10-04 12:58

Jeg synes I har fortjent at høre om vores nye site:
http://www.bistandsbums.dk .

Navnet og ideen til siden, opstod en dag hvor det hele (endnu engang)
bare var frustrerende, og stakken af regninger voksede i takt med at
humøret faldt, og udsigterne til nogensinde at komme på fode bare var
VÆK. Midt i al elendigheden gik mine spekulationer lidt på hvad dælen
gør andre når alt bare er håbløst, hvis alle nu deler lidt ud af deres
erfaringer og gode råd, kan man vende modløsheden til "hmm hvis de
andre kan, kan jeg vel for pokker også".

Ideen med vores site, er at det er brugerne der skal præge siden, med
deres indlæg, ønsker og ideer.

Til en start har vi lavet sektioner, med tips om hvordan man kan
erhverve sig gratis ting over nettet, hvordan man kan lave en middag
for meget få kroner, hvor man kan hente hjælp til lovmæssige spørgsmål
osv. Vi har også lavet et debat forum, hvor brugerne kan fortælle hvad
de har på hjerte, give gode råd eller spørge de andre brugere efter
råd. Der er også mulighed for at deltage i vores chat.

Det var kort fortalt hvem/hvad vi er, vil I vide mere, er I meget
velkomne til at kontakte os, enten via mail, telefon eller snail mail.

Venlige hilsner fra Bistandsbums-teamet.

Fra : Jimmy

Dato : 18-10-04 11:56

<pia@bistandsbums.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg synes I har fortjent at høre om vores nye site:
> http://www.bistandsbums.dk .

"Antallet af indlæg skrevet af brugere 16 inlæg (8 indlæg, 8 svar).
1 bruger er i forums i øjeblikket (0 medlemmer, 1 gæst)"

Hvis man lige læser ovenstående, kan man se, at det er skrevet af en
person, som ikke færdiggjorde sin folkeskole som bestået.

Istedet for at klynke over alle regningerne, skulle de såkaldte
"bistandsbumser" finde ud af, hvorfor de ikke evner at sætte tæring
efter næring.
Og måske skulle de samtidig finde ud af, hvorfor de er på bistand.

Mange bistandsklienter bruger penge, de i realiteten ikke har.
Det er penge, som burde gå til nødvendigheder og ikke bajere og fester.

Når I bistandsklienter har lært at sætte tæring efter næring, så var det
ikke nødvendigt at gå efter alt, hvad der er gratis.
Og ja, dette indlæg er en svada, og det hører sikkert ikke engang til i
denne gruppe, men det er min mening.

Ret ryggen, tør øjenene og tag ud på de mange arbejdspladser rundt om i
landet.
Og husk, det er tilladt at søge arbejde i hele Danmark.
Aflever jeres CV og spørg efter alle former for arbejde, hvad enten det
er faglært eller ufaglært.
Hvis I ikke fik jer en uddannelse, mens I havde muligheden for det, så
har I kun jer selv at takke for jeres situation.

/J.

Fra : Anita

Dato : 18-10-04 18:37

Jimmy wrote:
> Mange bistandsklienter bruger penge, de i realiteten ikke har.
> Det er penge, som burde gå til nødvendigheder og ikke bajere og
> fester.

Hvor mange kender du der gør sådan? De få jeg kender som i kortere eller
længere perioder har været på bistandshjælp kan alle bekræfte, at det
bestemt ikke er nogen dans på roser.

> Når I bistandsklienter har lært at sætte tæring efter næring, så var
> det ikke nødvendigt at gå efter alt, hvad der er gratis.

Har du prøvet at være på overførselsindkomst? I min tid på SU var alt gratis
mere end velkommen.

> Og ja, dette indlæg er en svada, og det hører sikkert ikke engang til
> i denne gruppe, men det er min mening.

Som du har ret til at have, hvor nedladende den end måtte være.

> Ret ryggen, tør øjenene og tag ud på de mange arbejdspladser rundt om
> i landet.
> Og husk, det er tilladt at søge arbejde i hele Danmark.

Nårh ja. Jeg smutter da bare lige til København nu hvor arbejdsløsheden i
Nordjylland er blevet så stor? Nårh nej, det gør jeg så nok ikke alligevel,
da min løn end ikke ville kunne betale en bolig dér.

> [...]
> Hvis I ikke fik jer en uddannelse, mens I havde muligheden for det, så
> har I kun jer selv at takke for jeres situation.

Synes du lyder temmelig fordømmende overfor mennesker som er i en kedelig
situation i deres liv. (Ironi on) Er du blevet sådan et stort varmhjertet og
forstående menneske af det liv du har levet, har du kun dig selv og alle
andre at takke for det. (/Ironi)

Venligst Anita, som _har_ arbejde.

Fra : Jimmy

Dato : 18-10-04 20:04

"Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor mange kender du der gør sådan? De få jeg kender som i kortere
> eller
> længere perioder har været på bistandshjælp kan alle bekræfte, at det
> bestemt ikke er nogen dans på roser.

Enhver by har sin bænk, hvorpå byens bistandsmodtagere og lign. samles
for at nyde indholdet af de grønne flasker.
Dem skal der jo være råd til, siger de uden at tænke på, at de måske er
årsagen til, at de ikke har noget arbejde i det hele taget.
Der er ingen, som har lovet, at det skal være en dans på roser.
De fleste bliver aktiveret som bistandsmodtagere. Desværre er det ikke
kompetancegivende aktivering.
Det i sig selv burde være motivation nok til at søge arbejde af hvilken
som helst art.
Normalt er virkelysten drevet af lønsomheden. Men måske kan de
arbejdsløse ikke få øje på lønsomheden?

> Har du prøvet at være på overførselsindkomst? I min tid på SU var alt
> gratis
> mere end velkommen.

Ja. Og det var ikke fordi, jeg ikke kunne finde et arbejde, men pga.
stop for sygedagpenge.
Jeg måtte skifte bolig for at få råd til at leve.
Hvis jeg kan, så kan andre også.

> Som du har ret til at have, hvor nedladende den end måtte være.

Nedladende, overhovedet ikke. Den er et velment spark i røven til de,
som ikke kan evner at se mulighederne.
Jeg har haft flere jobs uden for mit fagområde.
> [...]

> alligevel,
> da min løn end ikke ville kunne betale en bolig dér.

Løningerne er højere i hovedstadsområdet end i Nordjylland.
Og der er hele Danmark at søge i.

> [...]
> varmhjertet og
> forstående menneske af det liv du har levet, har du kun dig selv og

Tro endelig ikke, at mit liv har været nogen dans på roser.
Hvis jeg fortalte, hvad jeg har prøvet, ville du ikke tro mig over en
dørtærskel.

Men står man i den situation, at man er på kontanthjælp, så kan man
altså leve minimalt, uden at tingene skal være gratis.
For gratis betyder bare, at nogen andre har betalt for det.
Jeg har selv måttet skære ned på alle de overflødige udgifter, så er der
nemlig råd.
Jeg havde da råd til både god rødvin i weekenderne og andesteg op til
jul.
Og så havde jeg stadig penge tilovers.
Og ja, jeg har et stort hjerte for de, som ikke kan selv.
Det handler om at lægge et budget, som SKAL overholdes.
Alle disse såkaldte betalingskort med kredit skal brændes, så man ikke
fristes.
Jeg har set utallige eksempler på folk, som tror, at tingene bliver
billigere af "acceptcard" og lign.
Bor man i mere end et-værelses, så bor man for dyrt.
Og boligstøtten har man ret til i de fleste tilfælde.
Derudover er der særlig hjælp efter §34 i loven om social service.
Loven om social service kan fås hos alle boghandlere.
Det burde være det første, en kontanthjælpsmodtager skulle investere i.
Så er man bekendt med lovgivningen på området, og man er klar over,
hvilke ydelser man har ret til.

Fra : Anita

Dato : 18-10-04 21:14

Jimmy wrote:
> Enhver by har sin bænk, hvorpå byens bistandsmodtagere og lign. samles
> for at nyde indholdet af de grønne flasker.

Hvem tror du vil ansætte en alkoholiker, narkoman, kriminel eller lignende
"socialt bundskrab"?

> Ja. Og det var ikke fordi, jeg ikke kunne finde et arbejde, men pga.
> stop for sygedagpenge.

Jamen handlede det så ikke bare om at du måtte gå ud og finde et arbejde som
du kunne passe under de omstændigheder? Med din holdning for øje, skal man
da være mere end almindeligt syg for ikke at kunne arbejde?

> Jeg måtte skifte bolig for at få råd til at leve.
> Hvis jeg kan, så kan andre også.

Ja, klart. Har man børn betyder det da intet at rykke teltpælene op, vel?
Prøv at have lidt forståelse for at ikke alle bistandsklienter eller
modtagere af overførselsindkomst er i samme situation som du har været.

> Nedladende, overhovedet ikke. Den er et velment spark i røven til de,
> som ikke kan evner at se mulighederne.
> Jeg har haft flere jobs uden for mit fagområde.
> Hvis jeg kan, så kan andre også.

Det er da klart de kan. Min veninde fik hele 500 kr. mere udbetalt om
måneden for et skodjob end på sjasen. Om jeg fatter at hun gad, men hun
kæmpede troligt videre. Ikke alle er så dovne som du går og tror. Mange
kæmper, præcis som du sikkert gjorde det.

> Løningerne er højere i hovedstadsområdet end i Nordjylland.

Men ikke høje nok til at betale de huslejepriser de holder sig derovre. I
hvert fald ikke, hvis vi taler ufaglært arbejde som du jo mente man bare
kunne ta'. Husk på at ufaglært arbejdskraft er de stillinger der for tiden
fyres i massevis.

> Og der er hele Danmark at søge i.

Ork ja. Rive familien op med rode, flytte ud hvor man ikke kender en sjæl,
det har de fleste vel lyst til at gøre i ny og næ ;)

> Tro endelig ikke, at mit liv har været nogen dans på roser.

Det tror jeg skam heller ikke. Men så kan det da undre mig at din forståelse
for individuelle forhold og problemstillinger er så lille.

> Hvis jeg fortalte, hvad jeg har prøvet, ville du ikke tro mig over en
> dørtærskel.

Det tror jeg såmænd nok jeg ville. Jeg er ikke typen der som udgangspunkt
tror at folk lyver.

> Men står man i den situation, at man er på kontanthjælp, så kan man
> altså leve minimalt, uden at tingene skal være gratis.

Selvfølgelig kan man det. Men derfor er fødselsdagsgaver og andre gratis
glæder alligevel en fornøjelse, man ikke siger nej tak til, når økonomien er
stram.

> For gratis betyder bare, at nogen andre har betalt for det.

Det kommer da an på, hvad det drejer sig om.

> Jeg har selv måttet skære ned på alle de overflødige udgifter, så er
> der nemlig råd.

Tja, det er jo altid er spørgsmål om prioritering. Sådan er det altid med
økonomi. Men der er også en grænse. Eksempelvis er det dyrt at flytte. Det
kan let være 10.000 kr. man slet ikke kan fremskaffe. Det er også svært at
få billig lejebolig, med mindre man har stået på venteliste i årtier. Selv
var jeg heldig at få en 1-værelses til 1700 kr. da jeg læste. Det gjorde
helt klart mit liv en anelse lettere end de der betalte 2.500-3.000 kr.

> Jeg havde da råd til både god rødvin i weekenderne og andesteg op til
> jul.
> Og så havde jeg stadig penge tilovers.

Det vil jeg ikke påstå at jeg havde. Og det på trods af studielån og en
lille smule arbejde ved siden af studiet.

> Og ja, jeg har et stort hjerte for de, som ikke kan selv.
> Det handler om at lægge et budget, som SKAL overholdes.

Men ikke alle besidder din selvdiciplin. Jeg gør i perioder, men jeg
tillader mig også ind i mellem at leve og købe lidt nyt til garderoben eller
lign. Børnene kan jo ligesom heller ikke affinde sig med at budgettet SKAL
overholdes når vinterjakken er blevet for lille og skoene er utætte.

> Jeg har set utallige eksempler på folk, som tror, at tingene bliver
> billigere af "acceptcard" og lign.

Det er sørme da også fristende når julen står for døren og der er minus på
kontoen. Ikke at jeg anbefaler det, men jeg forstår at det er fristende for
de svagest økonomisk stillede.

> Bor man i mere end et-værelses, så bor man for dyrt.

Igen noget som er individuelt. Nogle har børn.

> Og boligstøtten har man ret til i de fleste tilfælde.

Jeg kunne ikke få boligstøtte, min lejlighed var for billig ;)

> [...]
> Det burde være det første, en kontanthjælpsmodtager skulle investere
> i. Så er man bekendt med lovgivningen på området, og man er klar over,

Den slags paragraffer kender jeg så intet til, men man skal selvf. udnytte
sine muligheder når man står i en dårlig situation. Men igen, ofte er det de
svageste som ikke har overskud til eller forstand på at sætte sig ind i
paragrafferne.

Venligst Anita

Fra : Jimmy

Dato : 18-10-04 23:25

> Hvem tror du vil ansætte en alkoholiker, narkoman, kriminel eller
> lignende
> "socialt bundskrab"?

Og hvem har ansvaret for deres situation?
Hvis de havde tænkt sig at skulle være ansat i en virksomhed, skulle de
jo have tænkt på det, før de blev hhv. kriminelle, alkoholikere,
narkomaner m.m.

> [...]
> man
> da være mere end almindeligt syg for ikke at kunne arbejde?

Jeg blev invalideret, så jo, jeg var mere end alm. syg. Men jeg brokkede
mig ikke over ydelsens størrelse, men satte tæring efter næring.

> [...]
> Prøv at have lidt forståelse for at ikke alle bistandsklienter eller
> modtagere af overførselsindkomst er i samme situation som du har

Kommunen har pligt til at hjælpe dig, når du har børn.
Så dine dårlige undskyldninger kan du geme til de, som vil lytte.

> [...]
> kæmpede troligt videre. Ikke alle er så dovne som du går og tror.
> Mange
> kæmper, præcis som du sikkert gjorde det.

Lige præcis din udtalelse; "Om jeg fatter at hun gad", fortæller meget
om dig og din holdning til arbejde.
Hvis ikke 500,- kr. er nok til at få dig i arbejde, så fortjener du
heller ikke et job.

> [...]
> bare
> kunne ta'. Husk på at ufaglært arbejdskraft er de stillinger der for

Og du har ingen uddannelse?

> Ork ja. Rive familien op med rode, flytte ud hvor man ikke kender en
> sjæl,
> det har de fleste vel lyst til at gøre i ny og næ ;)

Og det er det, man er nød til, og som mange andre må gøre, hvis de vil
have et job.

> [...]
> økonomien er
> stram.

> Det kommer da an på, hvad det drejer sig om.

F.eks?

> [...]
> gjorde
> helt klart mit liv en anelse lettere end de der betalte 2.500-3.000

Har du aldrig haft et job?
Hvis du har, må du da også have været intelligent nok til at lægge penge
til side til dårlige tider og til situationer som nødvendig flytning.
Og hvis du er enlig mor til børn, får du vel børnebidrag fra faderen,
hvis du ved hvem han er.
Kommunen skal jo hjælpe enlige mødre og deres børn. Det siger loven.
Men kommunen er ikke forpligtet til at hjælpe enlige mænd, som da jeg
blev invalideret.
Den sag stod jeg alene med.

> [...]
> SKAL
> overholdes når vinterjakken er blevet for lille og skoene er utætte.

Så må du jo undvære at forny din egen garderobe til børnene har fået
deres.
I min verden kommer børnene i første række.
Men når det er sagt, så kan jeg ikke tage forældre seriøst, når de køber
dyrt mærketøj til deres børn på bare 4-5 år.
Og når man senere hører dem bekalge sig over priserne på andre ting, som
de knapt nok har råd til, så brækker jeg mig.

> [...]
> minus på
> kontoen. Ikke at jeg anbefaler det, men jeg forstår at det er

Som tidligere nævnt kræver det en god portion selvdiciplin og fatteevne
ikke at ryge på limpinden, når man stå i legetøjsafdelingen med den
sidste nye PlayStation.
Jeg havde ikke så fint legetøj, da jeg var dreng. Jeg havde mine
legetøjsbiler, som var købt på loppemarked og så mine legoklodser.
Desuden var der rig mulighed for at lege i kvarteret med de andre unger.

> Igen noget som er individuelt. Nogle har børn.

Så er de bedre stillet med økonomisk hjælp og boligstøtte fra kommunen.

> Jeg kunne ikke få boligstøtte, min lejlighed var for billig ;)

Hvor er du bare heldig.

> [...]
> det de
> svageste som ikke har overskud til eller forstand på at sætte sig ind

Kommunen er forpligtet til at fortælle om de ydelser, man er berettiget
til.
Men som sagt, så er denne lov det første, man skal købe.
Glem tudebajerne og videofilmene. ;)
Vær aktiv! Lad det blive en livsstil at kende til loven og ydelserne.
Og ikke mindst; lær økonomisk selvdiciplin.

Mvh. Jimmy.

Fra : Anita

Dato : 19-10-04 14:19

Jimmy wrote:
> Og hvem har ansvaret for deres situation?
> Hvis de havde tænkt sig at skulle være ansat i en virksomhed, skulle
> de jo have tænkt på det, før de blev hhv. kriminelle, alkoholikere,
> narkomaner m.m.

Ja, for de har jo helt klart truffet et bevidst valg her, ikke sandt?

> Jeg blev invalideret, så jo, jeg var mere end alm. syg. Men jeg
> brokkede mig ikke over ydelsens størrelse, men satte tæring efter
> næring.

Det er man jo også nødt til. Du får det bare til at lyde så evig let,
hvilket jeg bestemt ikke tror det er for alle.

> Kommunen har pligt til at hjælpe dig, når du har børn.

Nå? Hvilke pligter hentyder du til her? Min veninde med en datter på 8 år
har i årevis levet en tilværelse som kun de færreste ville klare. Jeg kan
ikke huske beløbene men der var sgu ikke penge til tøj eller noget andet.
Mad var der dårligt nok penge til. Så de 500 kr. hun fik ekstra for at
arbejde kunne meget let blive en underskudforretning, da det koster
transport til både hende og datteren.

> Lige præcis din udtalelse; "Om jeg fatter at hun gad", fortæller meget
> om dig og din holdning til arbejde.
> Hvis ikke 500,- kr. er nok til at få dig i arbejde, så fortjener du
> heller ikke et job.

De 500 kr. blev bare spist op af udgifter såsom transport, at det ikke var
noget fordel at gå derhen. Men stædig det var hun og det tager jeg sgu
hatten af for.

> Og du har ingen uddannelse?

Jo, men vi taler heller ikke om mig her. Jeg er jo ikke arbejdsløs,
remember? Eller dvs. jeg har faktisk lige været det i en uge, hvor jeg ikke
kunne få løn under tvungen ferie og derfor måtte på feriedagpenge for at få
betaling for den uge.

> Og det er det, man er nød til, og som mange andre må gøre, hvis de vil
> have et job.

Tja, jeg gjorde det i hvert fald ikke frivilligt. Og da slet ikke den dag
der er børn at tænke på. Men førnævnte veninde har faktisk netop gjort det.

> F.eks?

Aflagt tøj, køkkengrej og lignende gaver fra familien kan sagtens redde ugen
når pengene er små.

Tips og ideer til fornøjelser og underholdning, koster så vidt jeg ved ikke
noget. Sparetips, som kan gøre hverdagen lettere for de økonomisk trængte
koster heller ikke andet end tiden for formidlingen. Jeg formoder at du
hentydede til ting som reklamegaver, konkurrencer m.v. hvor du som forbruger
er med til at financere den slags.

> Har du aldrig haft et job?

Jo jeg har stort set altid arbejdet ved siden af mine studier. Men ikke mere
end det hele kunne løbe rundt.

> Hvis du har, må du da også have været intelligent nok til at lægge
> penge til side til dårlige tider og til situationer som nødvendig
> flytning.

Den slags fornemme opsparinger havde jeg skam ikke råd til. Jeg skulle spare
op til bøger og andre faste udgifter og så var de penge vist formøblet.

Som enlig mor (her tænker jeg igen på eksemplet med min veninde) var der
absolut intet at spare op af. Gælden fra sidste boligindskud manglede altid
at blive betalt og gæld i banken var der også, fx fra gutten var skredet med
alle møblerne og cyklen blev stjålet osv. så var der ikke mange muligheder
som enlig mor på su eller bistand og uden familie til at hjælpe.

> Og hvis du er enlig mor til børn, får du vel børnebidrag
> fra faderen, hvis du ved hvem han er.

De 900 kr. afgør vist ikke meget i den sammenhæng. Det dækker langt fra
udgiften til barnet.

> Kommunen skal jo hjælpe enlige mødre og deres børn. Det siger loven.
> Men kommunen er ikke forpligtet til at hjælpe enlige mænd, som da jeg
> blev invalideret.
> Den sag stod jeg alene med.

Så vi skal have ondt af dig, mens andre får i hoved og røv? Vågn op kære
ven, enlige mødre får ikke en pind,

> Så må du jo undvære at forny din egen garderobe til børnene har fået
> deres.

Jeps, men der kommer aldrig en tid hvor barnet ikke mangler noget. Når
pengene er SÅ små, vil der altid være brug for nye af dit eller dat til
barnet.

> I min verden kommer børnene i første række.
> Men når det er sagt, så kan jeg ikke tage forældre seriøst, når de
> køber dyrt mærketøj til deres børn på bare 4-5 år.

Helt enig. Det kender jeg dog heller ikke nogen på bistand der har råd til.

> [...]
> legetøjsbiler, som var købt på loppemarked og så mine legoklodser.
> Desuden var der rig mulighed for at lege i kvarteret med de andre

Min venindes pige har stort set kun det legetøj hun har fået i gaver fra
andre. Så hun svømmer bestemt ikke i legetøj.

> Så er de bedre stillet med økonomisk hjælp og boligstøtte fra
> kommunen.

Ikke væsentligt bedre stillet. Ja der er børnebidrag fra faren og
børnepenge, that's it.

> [...]
> Vær aktiv! Lad det blive en livsstil at kende til loven og ydelserne.
> Og ikke mindst; lær økonomisk selvdiciplin.

Man lærer ikke den slags på en eftermiddag, vel? Nogle lærer det aldrig,
selvom de gerne vil.

Venligst Anita

Fra : Kevin

Dato : 19-10-04 16:19

On Tue, 19 Oct 2004 00:24:36 +0200, "Jimmy"
<J-man@what-is-micro-and-soft.com> wrote:

>Men kommunen er ikke forpligtet til at hjælpe enlige mænd, som da jeg
>blev invalideret.
>Den sag stod jeg alene med.

Det må være din hjerne du blev invalideret sådan som du lyder *S*

Fra : Jimmy

Dato : 19-10-04 17:50

"Kevin" <calc@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Det må være din hjerne du blev invalideret sådan som du lyder *S*

Og du har et intelligenskrævende arbejde, kan jeg se.
Gør du bare nar ad handicappede, det skal nok hjælpe.

/J.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 18-10-04 19:31

Jimmy wrote:

> [...]
> Hvis I ikke fik jer en uddannelse, mens I havde muligheden for det, så
> har I kun jer selv at takke for jeres situation.

Så dem, der ikke evnede at bestå folkeskolens afgangseksamen, er
altså selv skyld i deres problemer?

Tja, - det er da også en holdning.

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Jimmy

Dato : 18-10-04 20:08

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse

> Så dem, der ikke evnede at bestå folkeskolens afgangseksamen, er
> altså selv skyld i deres problemer?
>
> Tja, - det er da også en holdning.

Man skal være ualmindelig retarderet, hvis man ikke har klaret at bestå
folkeskolens 9. klasses afgangseksamen.
Hvis man ikke har bestået, men heller ikke er retarderet, må man jo være
årsagen selv ved at have forsømt sin skolegang.

Er du uenig i ovenstående?

/J.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 18-10-04 22:03

Jimmy wrote:

> [...]
> Hvis man ikke har bestået, men heller ikke er retarderet, må man jo være
> årsagen selv ved at have forsømt sin skolegang.

Ja.

Hvor mange - som kunne have bestået - tror du beslutter et par
måneder før eksamen, at det gider de sku ikke?

Hvis man ikke består, så skyldes det problemer, der er opstået langt
tidligere.
Hvor gammelt mener du et barn skal være for at tage ansvar for sin
skolegang? Hvor gammelt mener du barnet skal være for at kunne overskue
konsekvenserne ved ikke at følge skolen?

Du skal huske, at de børn, som får overladt ansvaret for deres
skolegang til dem selv ofte har meget andet end skolen at spekulere på.

Fra : N/A

Dato : 21-10-04 19:00

Fra : Jan

Dato : 21-10-04 19:00

"Jimmy" <J-man@what-is-micro-and-soft.com> wrote in message news:<41744556$0$243$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> [...]
> vigtigt det er, at de får en uddannelse.
> Uden uddannelse får de svært ved at finde et job. Hvis de har svært ved
> at fatte det budskab, så er de selv ansvarlige for situation, når de har
> røget sig skæve og drukket hjernen ud i en alder af 15. Hvis de så
> tilmed er gået hen og blevet kriminelle, så vil jeg ikke bruge så mange
> ressourcer af den offentlige tegnebog til at få dem på ret køl. De får
> een chance. Bliv en del af det normale samfund og hold jer ude af
> kriminalitet, og få jer så en uddannelse! Hvis ikke de kan leve op til

Du har en god holdning til tingene Jimmie, viser virkelig aspekterne
af din menneskelige indsigt...hvis ellers vi skrev år 1904...

mvh Jan (Med videregående uddannelse til UG)

Fra : Ove Kristensen

Dato : 31-10-04 07:51

> [...]

> Du skal huske, at de børn, som får overladt ansvaret for deres skolegang
> til dem selv ofte har meget andet end skolen at spekulere på.

Hej Jonathan og alle andre !

I kan lige så godt lade være, Jimmy's menneskesyn og forståelse for andre
menneskers problemer, kan ligge på et meget lille sted, og han har IKKE min
sympati

Nb. Jeg er IKKE kontanthjælpsmodtager, men kan godt forstå andre menneskers
individuelle situation.

Med venlig hilsen
fra
OveK.