Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Overføre 12.000 euro idag til Rumænien
Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 07-10-04 23:16

Hejsa.

Jeg SKAL have overført 12.000 euro idag (fredag d. 8 okt.) til Rumænien. Det
er til køb af lejlighed dér. Det skal være idag, da handlen skal foretages
inden min ven tager afsted senere idag.
Hvordan kan dette gøres? Er der nogle der kan hjælpe? Pengene er klar, men
hvordan får jeg dem til Rumænien samme dag? Nærmeste store by er Timisoara.

Håber på hjælp.

På forhånd tak,

mvh Thomas Jacobsen

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 07-10-04 23:36

> [...]
> Hvordan kan dette gøres? Er der nogle der kan hjælpe? Pengene er klar, men
> hvordan får jeg dem til Rumænien samme dag? Nærmeste store by er

Med Western Union (www.westernunion.com) gøres det på samme dag, endog inden
for en time ifølge Nordjyske Bank
(http://alm.nordjyskebank.dk/page473.aspx). Denne side indeholde desuden
nyttige informationer om Western Union.

Jeg har ingen erfaringer med de to, men det ser pålideligt ud. Men det er
dyrt at overføre beløb i den størrelsesorden du nævner.

Mvh

Emil

Fra : Anette

Dato : 07-10-04 23:49

"Thomas Jacobsen" <
> [...]
> Hvordan kan dette gøres? Er der nogle der kan hjælpe? Pengene er klar, men
> hvordan får jeg dem til Rumænien samme dag? Nærmeste store by er

Western Union måske... men de skal nok have 10% for at gøre det...
Det er nok billigere at hoppe på et fly selv

Anette

Fra : John Sahl

Dato : 08-10-04 00:56

Thomas Jacobsen wrote:
> [...]
> Hvordan kan dette gøres? Er der nogle der kan hjælpe? Pengene er
> klar, men hvordan får jeg dem til Rumænien samme dag? Nærmeste store

Western Union som de andre siger, virker perfekt. Men fra
Danmark kan du max sende 50.000 kr. om dagen pr. person,
så du skal finde en makker der kan hjælpe dig.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : anders majland

Dato : 08-10-04 07:15

> Western Union som de andre siger, virker perfekt. Men fra
> Danmark kan du max sende 50.000 kr. om dagen pr. person,
> så du skal finde en makker der kan hjælpe dig.

Skal pengene afsted idag - eller være fremme idag ?

Hvis de bare skal afsted kan enhver bank gøre det.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 08-10-04 10:59

anders majland wrote:

> Skal pengene afsted idag - eller være fremme idag ?
>
> Hvis de bare skal afsted kan enhver bank gøre det.

Tusind tak for hjælpen! Fik at vide igår at banker ikke kunne gøre det
fredag til samme dag. Så ville de først komme mandag.

Men handlen bliver (desværre) flyttet frem i tid. Det
er ikke lige så nemt at få klare aftaler i Rumænien, skulle jeg hilse og
sige. Mente vi havde en klar aftale om handel idag. Lidt ærgeligt, da mine
venner tager hjem idag til DK, og rart hvis de kunne have haft afsluttet
kontrakten dernede.
/ Thomas

Fra : Preben Andersen

Dato : 08-10-04 11:39

"Thomas Jacobsen" <tj@FJERN-DETTEperson.dk> wrote in message
> [...]
> venner tager hjem idag til DK, og rart hvis de kunne have haft afsluttet

Hvis jeg var dig, ville jeg nu bruge ventetiden på at kontakte en lokal
advokat og så lade ham foretage betalingen, når det var tiden.

mvh
Preben

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 08-10-04 15:01

> Hvis jeg var dig, ville jeg nu bruge ventetiden på at kontakte en
> lokal advokat og så lade ham foretage betalingen, når det var tiden.
>
> mvh
> Preben

Tak for rådet. Vil absolut tage det med i overvejelserne!
/ Thomas