Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Ekstra kr hver måned når
Fra : Gabriella

Dato : 03-10-04 20:37

Hej NG

Jeg har idag fra min veninde og en af hendes veninder hørt at man skulle få
ca 2000,- ekstra om måneden, mens man er gravid - tøjet er dyrere, man skal
have mange vitaminer og der er i nogle tilfælde en del transport frem og
tilbage til undersøgelser.

Dette skulle gælde hvis man var på kontanthjælp. (Også selvom man fik
forsørgerydelsen). Jeg kan bare ikke forstå dette, da jeg aldrig har hørt om
det før - er der nogen af jer der ved noget om det?

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Venlig hilsen Gabriella

Fra : Dennis og Kirsten

Dato : 03-10-04 21:19

Sakset fra nederst-stående link:
Det afgørende er din alder. Hvis du er under 25 år vil du få en højere
ydelse i kontanthjælp, når du er gravid og har passeret 12. svangerskabsuge.
Hvis du er over 25 år, får du ikke en højere takst før du har født.

Der sker ikke nogle ændringer i dine rettigheder herunder kontanthjælpens
størrelse så længe I er samlevende. Hvis I indgår ægteskab er
kontanthjælpens størrelse afhængig af ægtefællens indtægt.

Hvis du er under 25 år er taksten, når du har passeret den 12.
svangerskabsuge, 8.409 kr. Hvis du er over 25 år er taksten, når du har født
og dermed er blevet forsørger, 11.174 kr.

http://www.familieadvokaten.dk/Breve-900/b900-693.html

VH Dennis