Hvem er denne guitarist?
Fra : Jizzip

Dato : 28-10-04 08:23

Nogen der kender denne guitarist?
Han spiller jo f...... godt.

http://wk.doubleukay.com/videos/boogie.wmv

vh
Toffe

---

Fra : David Rasmussen

Dato : 28-10-04 08:56

Jizzip wrote:
> Nogen der kender denne guitarist?
> Han spiller jo f...... godt.
>
> http://wk.doubleukay.com/videos/boogie.wmv

Jeg ved ikke hvem han er, men han har sgu teknikken i orden. Jeg ville
dog nok hurtigt blive træt hvis jeg skulle høre mere end 5 minutters
rockabilly i 160 bpm. Det er ikke videre interessant.

/David

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 28-10-04 09:08

Således skrev Jizzip den Thu, 28 Oct 2004 09:22:35 +0200:

>Nogen der kender denne guitarist?
>Han spiller jo f...... godt.

Jeg kommer til at tænke på Brian Setzer

<http://www.briansetzer.com/>

men på den anden side, ligner han ham ikke helt.

Stilen er dog god nok.

Knud
--
<[CSI]X-Crispy> bagging groceries is like tetris in real life, I
realised - http://bash.org/?40388

Fra : Jesper Barrit

Dato : 28-10-04 09:12

Jizzip wrote:
> Nogen der kender denne guitarist?
> Han spiller jo f...... godt.
>
> http://wk.doubleukay.com/videos/boogie.wmv

Er det ikke Tommy Emanuel?

Mvh Jesper

Fra : Jesper Barrit

Dato : 28-10-04 09:13

Jesper Barrit wrote:

> Er det ikke Tommy Emanuel?
>
> Mvh Jesper

Jeg fik det skrevet forkert.

Det ER Tommy Emanuel :)

Mvh Jesper

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 28-10-04 09:24

Således skrev Jesper Barrit den Thu, 28 Oct 2004 10:13:14 +0200:

>Det ER Tommy Emanuel :)

Aha, det er sådan han ser ud nu.

Har han ikke taget en del på? Men om ikke andet, det har ikke sat sig
på fingrene...

Knud
--
I seem to be having tremendous difficulty with my lifestyle.

Fra : Jizzip

Dato : 28-10-04 13:14

Hej Jesper

Lavede en billedsøgning på Tommy Emanuel på google.
Det ligner ham virkelig.

Tak for hjælpen.

Fra : -V-

Dato : 28-10-04 13:43

Jizzip wrote:
> Nogen der kender denne guitarist?
> Han spiller jo f...... godt.
>
> http://wk.doubleukay.com/videos/boogie.wmv

Tja, han er da en habil lejrbålsguitarist.....

Spøg til side, han er sindssygt dygtig.
Det eneste han mangler er en Marshallstack og en DiMarzio SD-1.

-V-

Fra : David Rasmussen

Dato : 28-10-04 14:18

-V- wrote:

> Tja, han er da en habil lejrbålsguitarist.....
>
> Spøg til side, han er sindssygt dygtig.
> Det eneste han mangler er en Marshallstack og en DiMarzio SD-1.

Og noget interessant musik at spille...

/David

Fra : -V-

Dato : 29-10-04 00:07

David Rasmussen wrote:

> Og noget interessant musik at spille...

Tja, jeg er ikke ubetinget uenig med dig.

Rockabilly er boooring i store mængder, men sjovt i små.
Jeg gad nu nok at have hans teknik, og så kunne jeg altid spille det, *jeg*
havde lyst til.
Det blev nok ikke rockabilly.

-V-

Fra : David Rasmussen

Dato : 29-10-04 00:31

-V- wrote:

> Rockabilly er boooring i store mængder, men sjovt i små.
> Jeg gad nu nok at have hans teknik, og så kunne jeg altid spille det, *jeg*
> havde lyst til.
> Det blev nok ikke rockabilly.

Yeah, og desuden er han vist en habil jazz-guitarist. Det ville jeg
langt hellere høre på.

/David

Fra : Morten Guldager

Dato : 29-10-04 18:41

2004-10-28 -V- wrote

> Det eneste han mangler er en Marshallstack og en DiMarzio SD-1.

Så er vi ved at være ovre ved noget Stevie Ray Vaughan kunne
have fundet på. (f.eks. Rude Mood fra Texax Flood)

SRV havde også en til tider "kreativ" måde at håndtere en
spade på.

/Morten

Fra : Steen Schmidt

Dato : 28-10-04 21:08

Jizzip wrote:

> Nogen der kender denne guitarist?
> Han spiller jo f...... godt.
>
> http://wk.doubleukay.com/videos/boogie.wmv

FFS! Nu har jeg i et stykke tid gået og tænkt på at købe mig et
strenginstrument af en art, og så ser man sådan én som ham (selvom jeg
må give David ret i at musikken ikke lige er min kop te) - så tænker
jeg bare; why bother

Mvh
Steen

Fra : David Rasmussen

Dato : 28-10-04 22:02

Steen Schmidt wrote:

> [...]
> strenginstrument af en art, og så ser man sådan én som ham (selvom jeg
> må give David ret i at musikken ikke lige er min kop te) - så tænker

Teknisk set findes de _meget_ dygtigere. Det er også derfor det for mig
er lidt uinteressant. Man kan lave fed musik, og man kan være teknisk
godt, eller man kan være teknisk god _og_ spille fed musik. Hvis man er
teknisk god, men uinteressant, mens der er folk der er teknisk bedre end
én, hvad skal man så til for?

/David

Fra : Per Madsen

Dato : 29-10-04 17:06

Jizzip <sfcczzph@hotmail.com> wrote:

> Nogen der kender denne guitarist?
> Han spiller jo f...... godt.
>
> http://wk.doubleukay.com/videos/boogie.wmv
>
> vh
> Toffe

Holy smokes!!!...det ser ret nemt ud faktisk

--
Mhv. Per Madsen
http://www.madsenblog.tk