Ramones i Kbh. 1977
Fra : Jørgen Angel

Dato : 27-10-04 03:48

Er der nogen der ved hvor Ramones spillede da de var i København i maj
1977? Og hvilken dag i maj?

Med venlig hilsen

Jørgen Angel

Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 27-10-04 05:04

Jørgen Angel skrev i meddelelsen
<1gmat9p.1y2gnk71n2mlamN%angelFJERN@inet.uni2.dk>...
>Er der nogen der ved hvor Ramones spillede da de var i København i maj
>1977? Og hvilken dag i maj?

Har du prøvet at spørge her:
http://www.officialramones.com/site/asktell/asktell.html ...?

hvm

Fra : Jørgen Angel

Dato : 27-10-04 07:30

Henrik Veber Madsen <hvm@mail.uni2.dk> wrote:

> Jørgen Angel skrev i meddelelsen
> <1gmat9p.1y2gnk71n2mlamN%angelFJERN@inet.uni2.dk>...
>
> Har du prøvet at spørge her:
> http://www.officialramones.com/site/asktell/asktell.html ...?

næ, det har jeg ikke, men vil straks prøve. Tak for tippet.

Fra : Jørgen Angel

Dato : 27-10-04 14:16

Jørgen Angel <angelFJERN@inet.uni2.dk> wrote:

> næ, det har jeg ikke, men vil straks prøve. Tak for tippet.

I mellemtiden hører jeg da gerne hvis der er nogen der i deres arkiver
har noget om hvilket sted koncerten fandt sted - det er sådan set det
vigtigste.

Jørgen

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 28-10-04 08:30

Jørgen Angel wrote:
> Er der nogen der ved hvor Ramones spillede da de var i København i maj
> 1977? Og hvilken dag i maj?
>
> Med venlig hilsen
>
> Jørgen Angel

Her er lidt af svaret:
http://www.ramonestory.it/tourstory/1977.html

Google er din ven:
http://www.google.dk/search?q=ramones+tour+1977&hl=da&lr=&start=20&sa=N

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Jørgen Angel

Dato : 28-10-04 09:00

Jesper Brogaard <me@privacy.net> wrote:

> Her er lidt af svaret:
> http://www.ramonestory.it/tourstory/1977.html

Så kom datoen på plads. Tusind tak.

> Google er din ven:
> http://www.google.dk/search?q=ramones+tour+1977&hl=da&lr=&start=20&sa=N

Google er det første jeg prøver. Jeg brugte ikke de samme søgeord som
du, nok derfor det site ikke kom op. Jeg søgte på Ramones Copenhagen
1977 og Ramones Tivoli 1977. De holdt pressemøde i Grøften i Tivoli, så
det kunne være de også spillede i Tivolis Koncertsal. Men valget af
Tivoli kunne også skyldes, at man mente flere pressefolk ville dukke op
da Tivoli jo havde åbnet kun 12 dage tidligere.

Håber stadig der er nogen der husker hvor de spillede eller har noget om
det i deres Ramones-arkiver.

Hilsen
Jørgen

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 28-10-04 12:07

Jørgen Angel wrote:

> Håber stadig der er nogen der husker hvor de spillede eller har noget
> om det i deres Ramones-arkiver.

Måske var det Daddy's Dance Hall? Det er bare et gæt, men iflg.
http://www.keeprocking.com/dkpunk/concert.sjl.1977.php blev der holdt flere
punk-koncerter dér det år, bl.a. Sex Pistols som inspirerede til at Sods
(Sort Sol) blev dannet.

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 28-10-04 12:34

Jørgen Angel wrote:

> Håber stadig der er nogen der husker hvor de spillede eller har noget
> om det i deres Ramones-arkiver.

Måske denne fotograf ka' huske det. Hans billeder er vist fra den koncert:
http://www.angel.dk/ramones/default.html

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Jørgen Angel

Dato : 28-10-04 15:18

Jesper Brogaard <me@privacy.net> wrote:

> Måske denne fotograf ka' huske det. Hans billeder er vist fra den koncert:
> http://www.angel.dk/ramones/default.html

Nej det kan han ikke, for den fotograf er mig. Nogle af billederne skal
bruges i en CD-booklet og ham der laver den vil så gerne skrive hvilken
dag (det er nu på plads) og hvilket koncertsted de er fra. Når jeg ser
på scenen osv. er jeg sikker på det enten er Falkoner eller Tivoli.

hilsen Jørgen Angel

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 28-10-04 15:46

Jørgen Angel wrote:

> [...]
> hvilken dag (det er nu på plads) og hvilket koncertsted de er fra.
> Når jeg ser på scenen osv. er jeg sikker på det enten er Falkoner

Doh! Giver lige mig selv et dummeslag

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Jørgen Angel

Dato : 28-10-04 17:59

> Doh! Giver lige mig selv et dummeslag

Rolig nu! Hvordan fandt du min Ramones side? Det er ikke så længe siden
jeg satte den på, så Google kan vel næppe have fundet den allerede? Jeg
mener heller ikke den kom op da jeg selv søgte på Google?
Jørgen

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 29-10-04 08:37

Jørgen Angel wrote:

> [...]
> siden jeg satte den på, så Google kan vel næppe have fundet den
> allerede? Jeg mener heller ikke den kom op da jeg selv søgte på

Søgte på Daddys Dance Hall og kom på en svensk side om Sex Pistols som
linkede til din side. Ramones er på din foto-startside. Har i øvrigt set din
side før, men tjekkede dengang de gamle fotos af Sabbath, Purple, Pink
Floyd, Cooper og andre klassikere. Fremragende fotos. Fotograferede du KISS
da de var i Danmark i '76?

http://www.acc.umu.se/~samhain/summerofhate/angelpics.html

....men nu prøvede jeg lige at søge på "ramones copenhagen" på Google:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=ramones+copenhagen&meta=

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Jørgen Angel

Dato : 29-10-04 12:20

> [...]
> side før, men tjekkede dengang de gamle fotos af Sabbath, Purple, Pink
> Floyd, Cooper og andre klassikere. Fremragende fotos.

Jeg siger tak. Jeg prøver at erstatte de tidlige, dårlige scan hvor jeg
havde en low-end scanner og ikke anede ret meget om scanning, Photoshop
osv. Jævnligt lægger jeg nye billeder ud, men det er et stort arbejde,
og hvilke grupper skal jeg vælge? At Ramones kom på nu skyldes den der
CD der er på vej.

> Fotograferede du KISS da de var i Danmark i '76?

Nej, og jeg ved ikke hvorfor. Måske var jeg i udlandet.

> ...men nu prøvede jeg lige at søge på "ramones copenhagen" på Google:
> http://www.google.dk/search?hl=da&q=ramones+copenhagen&meta=

Det var sjovt. Da jeg søgte på Google for nogle uger siden var jeg ikke
med. Nu er jeg på side 1. De er hurtigere hos Google end jeg troede. Jeg
læser meget om hvor svært det er at komme med hos Google, måske skyldes
det at jeg har været reg. hos Google siden slutningen af 90'erne.

Ikke noget svar fra den der spørge-site som jeg blev anbefalet. Jeg tror
jeg må fortælle CD-producenten, at jeg ikke kan finde ud af
spillestedet.

Tak,
Jørgen