Popjazz
Fra : smaz

Dato : 21-10-04 20:23

Hvilke kunstnere kender I der musikalsk ligger mellem f.eks. Norah Jones og
Diana Krall?

mvh/smaz

Fra : Rasmus Thorsø Nielse~

Dato : 21-10-04 20:44

"smaz" <smaz-snabel@get2net.dk> wrote in message
> Hvilke kunstnere kender I der musikalsk ligger mellem f.eks. Norah Jones
> og
> Diana Krall?
>
> mvh/smaz

Carla Bruni?

Mvh. Rasmus

Fra : Highlander

Dato : 21-10-04 21:05

"smaz" <smaz-snabel@get2net.dk> wrote in message
> Hvilke kunstnere kender I der musikalsk ligger mellem f.eks. Norah Jones
> [...]
http://www.lisaekdahl.net/le_main.html

http://www.linnrecords.com/cd_information/full_album_listing_artist.asp?ArtistID=5

http://www.rickieleejones.com/ (men hør lige først for ikke alt kan går
under "popjazz" ... )

Highlander
--
If it ain't broke, try changing your grip.

Fra : Kim Petersen

Dato : 21-10-04 21:23

> Hvilke kunstnere kender I der musikalsk ligger mellem f.eks. Norah Jones
og
> Diana Krall?

Et lidt smalt spektrum at gå efter, de ligger rimelig tæt på hinanden. Men
prøv Patricia Barber, Holly Cole og Silje Nergaard, og se om det er noget
for dig. Jeg kan remse en masse andre op, dog ikke på stående fod

Fra : Pierre-Karina

Dato : 23-10-04 08:23

> Et lidt smalt spektrum at gå efter, de ligger rimelig tæt på hinanden. Men
> prøv Patricia Barber, Holly Cole og Silje Nergaard, og se om det er noget
> for dig. Jeg kan remse en masse andre op, dog ikke på stående fod

Du kan da ikke mene at Diana Krall og Norah Jones ligger tæt op af hinanden.
Norah Jones er da noget af det mest kedelige jeg længe har hørt, hendes
musik er da til at falde i søvn over (min mening). Hun synger godt ingen
tvivl om det, men hendes musik er alt for kedeligt, hvorimd Diana Krall har
noget godt musik at sammen med en fantastisk stemme.

Jeg syntes bare at der er synd at sammenligne de to kunstre med hinanden

Pierre

Fra : AJC

Dato : 23-10-04 15:37

Pierre-Karina wrote:

> [...]
> tvivl om det, men hendes musik er alt for kedeligt, hvorimd Diana Krall har
> noget godt musik at sammen med en fantastisk stemme.

Jeg kender ikke Diana Krall, men jeg har hørt lidt til Norah Jones og
her synes jeg selve musikken er god. Dog synes jeg hun mangler volume og
sjæl i sin stemme. Med andre ord, så er hendes stemme for kedelig.
Derfor køber jeg ikke hendes albums.

> Jeg syntes bare at der er synd at sammenligne de to kunstre med hinanden

Diana Krall kender jeg som sagt ikke, men kan man ikke sammenligne Norah
Jones og hende der Katie Melua med hinanden?
Katie har ihvertfald den samme kedelige klang i stemmen som Norah.

Fra : Kim Petersen

Dato : 03-11-04 11:27

Heh, har ikke set denne post før nu

> [...]

har
> noget godt musik at sammen med en fantastisk stemme.

Jah, tæt og tæt er måske for meget sagt, men fremførselsmæssigt minder de om
hinanden idet at de gør det på den poppede måde. DK sætter så lidt mere fut
i det, jeg synes også at hun er lidt mere spændende end NJ. Patricia Barber
er ovre i en helt anden boldgade, ligeså f.eks. Shirley Horn.

> Jeg syntes bare at der er synd at sammenligne de to kunstre med hinanden

Ja Norah Jones er af - også for mig - uforklarlige grunde ikke helt min
kop te, selv om det burde være sådan.

Fra : Koeffe

Dato : 21-10-04 22:56

"smaz" <smaz-snabel@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilke kunstnere kender I der musikalsk ligger mellem f.eks. Norah Jones
og
> Diana Krall?

Kender ikke sidstnævnte.

Men når du siger popjazz forstår jeg let tilgængelig jazz som de fleste vil
kunne lide. Så er mit bud Jamie Collum.

--
Koeffe

Fra : Kim Jensen

Dato : 23-10-04 00:18

> Hvilke kunstnere kender I der musikalsk ligger mellem f.eks. Norah Jones
og
> Diana Krall?

Torun Eriksen (slår Norah Jones med adskillige længder!)
Victoria Tolstoy (mere jazz end pop, men läkkert

Kim Jensen
// NewsCaster.dk // R2DVD.com // Port80.biz //

Fra : Malene Hald

Dato : 03-11-04 09:09

"Kim Jensen" <kim@NOSPAMlitewerx.dk> skrev i en meddelelse
> og
>
> Torun Eriksen (slår Norah Jones med adskillige længder!)
> Victoria Tolstoy (mere jazz end pop, men läkkert

Hende Torun Eriksen - kan du nævne nogle pladetitler, et link eller noget,
jeg har nemlig ikke kunne finde hende...

Malene

Fra : Malene Hald

Dato : 03-11-04 21:31

Ang. lignendne Norah Jones, kommer jeg lige i tanke om Stacey Kent, som jeg
ganske godt kan lide. Og jeg kan så godt lide Norah Jones, det er noget med
det beroligende i hendes stemme. Diana Krall kan jeg ikke døje.... (synes
lige nogen skulle støtte NJ:)

Malene

Fra : HT-8732

Dato : 23-10-04 17:55

"smaz" <smaz-snabel@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilke kunstnere kender I der musikalsk ligger mellem f.eks. Norah Jones
> og
> Diana Krall?

Eliane Elias! Enkelte albums er måske _for_ jazzede, men en del af dem er
rimeligt let tilgængelige. Hendes første albums var godtnok hovedsaligt
instrumentale, men det gør nu ikke noget - hun har nemlig rimeligt godt styr
på det klaver!

Mine personlige favoritalbums fra hendes side er 'Paulistana' og 'Eliane
Elias sings Jobim', men 'Fantasia' og 'The Three Americas' er også et, synes
jeg, godt bud. Hun har forøvrigt indspillet albummet 'Impulsive!' sammen med
'THE DANISH RADIO JAZZ ORCHESTRA '....

www.elianeelias.com

Hvis det må være a capella (sang uden instrument-ledsagelse), så kan jeg
ambefale at lytte til Vocapella.

www.vocapella.dk

HT - en popjazz-fan