Tom Waits - Real Gone
Fra : Morten Guldager

Dato : 17-10-04 10:17

Hejsa,

Fruen har netop foræret mig Tom Waits - Real Gone.

Nu har jeg hørt den et par gange og den er blevet bedre for
hver gang.

Han synger absolut mindst lige så hæsligt som han plejer, hvis
da ikke værrer. Det er stort set umuligt for mig at høre _hvad_
han synger.

I teksthæftet står det så hvidt på sort, men det gør altså ikke
sagen meget bedre, for det er godt nok sort....

Det ligner noget af det underlige poesi jeg blev udsat for i
skolen. Bare på engelsk/amerikansk...

/Morten

Fra : Brian 8700

Dato : 18-10-04 17:46

> [...]
> sagen meget bedre, for det er godt nok sort....
>
> Det ligner noget af det underlige poesi jeg blev udsat for i

Ja Tom Waits er uden tvivl en af hvor tids mest geniale kunstnere ingen
tvivl om det(var det også din mening )

Heartattach and wine.....mmmmMMmmm....Rrrgggg

Fra : Reaf

Dato : 25-10-04 00:19

Re: "> Heartattach and wine.....mmmmMMmmm....Rrrgggg "

eller Heartattack & Vine som den også kaldes... :)

Fra : Lin

Dato : 19-10-04 14:26

> [...]
>
> Han synger absolut mindst lige så hæsligt som han plejer, hvis
> da ikke værrer. Det er stort set umuligt for mig at høre _hvad_

Stilen på "Real Gone" minder mig om en af mine Waits yndlingsalbums "Franks
Wild Years", især nummeret "Hoist" en lækker lille sang, en slags
døds-rhumba. Efter skuffelsen over "Blood Money" og "Alice" der udkom efter
den fantastiske "Mule Variations" er jeg atter Waits-tilhænger. Jeg må give
anmelderne (især Lynggaard i Information) helt ret.

> Det ligner noget af det underlige poesi jeg blev udsat for i
> skolen. Bare på engelsk/amerikansk...

À propos poesi - Charles Bukowski går glimrende i spænd med Waits' musik.

-Lin

Fra : Dennis Seide

Dato : 19-10-04 14:47

"À propos poesi - Charles Bukowski går glimrende i spænd med Waits' musik."

He he - ja, Bukowski er alletiders nævekæmpende druk-poet! William Borroughs
er - omend lidt mere syret - også et bud på een, der går godt i spænd med
Waits (Både Borroughs, Waits + en anden var vist osse hovedmænd bag det -
efter min mening - fantstiske teaterstykke "The Black Rider")

Dennis Seide
-kreativ ildsjæl

www.creativefactory.dk

creative factory A/S
Algade 20
9700 Brønderslev
Tlf: 96 45 00 75
Fax: 96 45 00 76

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-10-04 14:42

Dennis Seide wrote:

> [...]
> Waits (Både Borroughs, Waits + en anden var vist osse hovedmænd bag det -
> efter min mening - fantstiske teaterstykke "The Black Rider")

Og Tom Kristensen.

/David