Bademesterrap (Gramsespektrum)
Fra : Niels Skovmand

Dato : 12-10-04 18:12

Hej!

Jeg har en lille rapbattle kørende med en ven. Derfor vil jeg høre:

Kan nogen fortælle mig hvilken kunstner der har produceret beatet til
Gramsespektrums Bademestersang?

Er det dem selv, eller nogle andre?

Med venlig hilsen og mange tak
Niels Skovmand

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-04 19:16

Niels Skovmand wrote:
> [...]
>
> Jeg har en lille rapbattle kørende med en ven. Derfor vil jeg høre:
>
> Kan nogen fortælle mig hvilken kunstner der har produceret beatet til

Ved det ikke, men de tørrer i hvert fald røv på samtlige danske rappere jeg
har hørt

--
Livet er for kort til netbetjente

Med venlig hilsen
Kim Frederiksen
kim.frederiksen snabela gmail.com

Fra : -V-

Dato : 12-10-04 23:10

Kim Frederiksen wrote:

> Ved det ikke, men de tørrer i hvert fald røv på samtlige danske
> rappere jeg har hørt

Helt enig.

Det holdt 100 P dengang, og det er stadig spitzenklasse.

-V-

Fra : Sune Salminen

Dato : 12-10-04 23:50

-V- wrote:

> Helt enig.
>
> Det holdt 100 P dengang, og det er stadig spitzenklasse.

.........jegvarenafdenslagsbademester'dervarligegladomdetvargladegæster!!

Enig, Kontrollør-rap holder også max. Kan dem begge to udenad. Hvor er
de mon blevet af...?

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : -V-

Dato : 13-10-04 00:02

Sune Salminen wrote:

> ........jegvarenafdenslagsbademester'dervarligegladomdetvargladegæster!!
>
> Enig, Kontrollør-rap holder også max. Kan dem begge to udenad. Hvor er
> de mon blevet af...?

Peder arbejder dels på Børneradio, laver lidt reklamer ("Holder du lige lidt
øje med min bil? En lille time, ok?", "Jeg skal have den hippeste snaps
ever") og er engang imellem i dives underholdningsorkestre som pianist og
dj. Gad vide, om han ikke også producerer lidt engang imellem?

Simon Bonde er vist forsvundet helt ud af rampelyset.

Nogle, der ved mere?

Hvidebukserenkitteldervarkridhvidhvidtræskodentidvarfedjegvarsvømmehallensdonniebrasco...

-V-

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-04 01:17

Niels Skovmand wrote:

> Kan nogen fortælle mig hvilken kunstner der har produceret beatet til
> Gramsespektrums Bademestersang?
> Er det dem selv, eller nogle andre?

Jeg mener at de selv har lavet det, men jeg har ikke nogen hård
dokumentation.

Som -V- har skrevet hedder de Peder Pedersen og Simon Bonde. De udgør to
tredjedele af producerteamet The Prunes, som har lavet masser af
hiphop-produktioner og remixes - bl.a. for Beastie Boys for nogle år
siden. Både sammen og hver for sig har de fungeret som klub-dj's - og
Peder har fx også været med i Booty Cologne (der for nylig fungerede som
band på Jokerens tour) osv. osv.

Så der er i hvert fald ingen tvivl om at de godt _kunne_ have produceret
det selv - men hvis der er én der har Gramse-cd'en, må det vel stå
derpå?

--
mvh.
Karsten Strandgaard Jørgensen

Fra : -V-

Dato : 13-10-04 02:06

Jeg skrev selv:
> Simon Bonde er vist forsvundet helt ud af rampelyset.

*Fniiis...*
Hvornår lærer jeg at lade være med at udtale mig om ting, som andre
tydeligvis ved mere om?

Tak, Karsten. Som altid velinformeret.
Bør man lytte til The Prunes' egenproduktion?

-V-

Fra : Karsten Strandgaard

Dato : 15-10-04 01:51

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote...

> [...] Bør man lytte til The Prunes' egenproduktion?

Man bør i hvert fald give det et prøvelyt. De har en helt særlig lyd,
der som regel er meget stemningsfuld henad det dystre, tilsat lidt
triphop og lidt jazz og gerne med obskure samples indover. Det er høj
kvalitet, men det er måske ikke lige min stil - jeg foretrækker mere
energiske beats.

Fra : Kim Petersen

Dato : 16-10-04 08:44

> [...]
> triphop og lidt jazz og gerne med obskure samples indover. Det er høj
> kvalitet, men det er måske ikke lige min stil - jeg foretrækker mere

Nogen idé om hvor man kan købe deres musik? Der var ingen hits på
www.cdskiven.dk, og Prunes på www.cdon.com ser ud til at være fransk