Metal-genrer
Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 11-10-04 17:00

Hej! Er der nogen som kan hjælpe mig med at finde et sted, hvor man bliver
fortalt, hvilke genrer der er og hvordan man skelner imellem dem, måske
eksempler på diverse bands...

Fra : Morten Guldager

Dato : 11-10-04 21:05

2004-10-11 Søren Kjeldsen wrote
> Hej! Er der nogen som kan hjælpe mig med at finde et sted, hvor man bliver
> fortalt, hvilke genrer der er og hvordan man skelner imellem dem, måske
> eksempler på diverse bands...

Kan wikipedia ikke bruges?

http://en.wikipedia.org/wiki/Heavy_metal_music

/Morten

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 11-10-04 21:06

Søren Kjeldsen wrote:
> [...]
> bliver fortalt, hvilke genrer der er og hvordan man skelner imellem
> dem, måske eksempler på diverse bands...

eller mere direkte:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_heavy_metal_genres

--
Jesper Brogaard, Denmark, Europe
(Please do not reply by email)

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 11-10-04 22:39

> http://en.wikipedia.org/wiki/Heavy_metal_music

> [...]
Tak til jer begge... Det hjalp mig gevaldigt, plus jeg er i gang med at
checke nogle nye bands ud.. Thyrfing for eksempel, hva' fanden er Viking
Metal... lol... Er meget spændt...

Fra : Kong Kent

Dato : 12-10-04 04:49

> Tak til jer begge... Det hjalp mig gevaldigt, plus jeg er i gang med at
> checke nogle nye bands ud.. Thyrfing for eksempel, hva' fanden er Viking
> Metal... lol... Er meget spændt...

*hehe*

Et band ved navn "Amon Amarth" har fået prædikatet "Viking Metal", og hvis
Amon Amarth er standarden for den slags metal, så er vikinge-metal slet ikke
så ringe endda. For AA sparker røv!!

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Dennis Sørensen

Dato : 13-10-04 02:12

"Kong Kent" < wrote

> Et band ved navn "Amon Amarth" har fået prædikatet "Viking Metal", og hvis
> Amon Amarth er standarden for den slags metal, så er vikinge-metal slet
> ikke så ringe endda. For AA sparker røv!!

Finske 'Ensiferum' er også viking-metal (heh, det er nu en sjov def.), der
virkelig sparker røv. Lidt melodisk death (selvom alle nyere bands
efterhånden får det prædikat :) blandet med 'ægte vikinge slagsange'.
Deres nyeste album 'Iron' har jeg godt nok hørt rigtigt meget de sidste par
måneder.

Metalreviews.com gav dem denne genrebetegnelse: 'Blackened Melodic Viking
Metal', simpelt skal det ikke være :)

- Dennis