Nogen der hørte Bruce Hornsby på Jazzhouse~
Fra : Jakob G.

Dato : 04-10-04 15:30

Hej!

Jeg var inde og høre Bruce Hornsby i Copenhagen Jazzhouse sidst.
Det var en fed koncert, men alligevel med lidt blandede følelser bagefter.
Manden er genial på sit klaver, og han spillede de fleste af sine hits og en
hel masse fra de mellemliggende plader "som næsten ingen lyttede til", som
han selv sagde...
Men han kørte mange af stykkerne lidt for langt ud, med mange soloer, der
landede helt ovre i Dixieland-genren. Der var en del der stod af dér. Jeg
var lidt tvivl om han overhovedet ville spille nogle af de gamle hits, for
han fortalte langt og bredt om at han havde lavet mange andre ting i
mellemtiden, men at folk altid kun spurgte til "The Radio Hits". Jeg tror
godt at han - i ren protest - kunne finde på kun spille alt andet end
hits'ene.
Det værste var dog afbrydelsen lige efter pausen: Han kom ind og satte sig
til at lave en lang improvisationsindledning til "The Way It Is" - lige til
en af de bageste tilskuere råbte noget i retning af "slip den så løs,
sømand!", hvorpå Bruce afbrød, rejste sig op og råbte "What?! Did you want
to ask me something?". Han var p*sse sur... Han kunne slet ikke finde sig
selv og begyndte så at spille en yderst falsk udgave at "The Entertainer".
Meget pinligt i hele salen. Mine tånegle kunne ihvertfald ikke rulles
længere op... Men han fandt sig selv igen og afleverede en fed anden
halvdel.

Hvis en af jer var med, hvad synes i så om aftenen?
Det var første gang jeg har set ham live, og jeg vil da besøge ham igen,
hvis han dukker op...

--
Hilsen Jakob

Fra : rosenauer.dk

Dato : 04-10-04 19:03

> Hvis en af jer var med, hvad synes i så om aftenen?

Jeg var med - dog kun de første 25 minutter, hvor jeg prøvede at tage nogle
brugbare fotos til musik.dk's anmeldelse :) .. Desværre larmede shutteren i
mit DSLR kamera så meget at en amerikansk tourist var ved at slå mig ned med
kommentaren "Are you gonna stop doing that soon?!" ..

Så.. det var vist min oplevelse af aftenen =) .. fotos kan ses på
http://rosenauer.dk

/Martin Rosenauer