The Beatles - vil nogen hjælpe mig lidt he~
Fra : sniper_Nolight

Dato : 30-09-04 17:41

Jeg samler på Beatles cd'ere og har nogle gode på hylden efterhånden - ved
at søge på nettet kan jeg jo se der er et hav af udgivelser og mange gange
går numre igen og igen.

Min samling skal være komplet og med komplet mener jeg udgivelserne som de i
sin tid udkom - altså fra de udgav 1. album 2. album etc.

jeg vil gerne have anthology cderne men vil nogen tage sig tid til at lave
en liste over de almindelige udgivelser og undlade alle de andre udgivelser
af mere eller mindre underlig oprindelse

med "rigtige" udgivelser mener jeg albums som Revolver, sgt pepper osv. -
men jeg er som sagt lidt i tvivl om hvilke album der nøjagtigt hører hjemme
i sådan en samling - eksempelvis er det jo lidt tosset at købe det røde og
blå album eftersom de jo stort set bare er nogle opsamlingsalbum man så har
på alle de andre album... eller tager jeg fejl?

på forhånd tak
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Dennis Lange

Dato : 30-09-04 18:43

sniper_Nolight wrote:
> jeg vil gerne have anthology cderne men vil nogen tage sig tid til at
> lave en liste over de almindelige udgivelser og undlade alle de andre
> udgivelser af mere eller mindre underlig oprindelse

a.. Please Please Me
b.. With the Beatles
c.. A Hard Day's Night
d.. Beatles For Sale
e.. Help!
f.. Rubber Soul
g.. Revolver
h.. Sergeant Pepper's Loneley Hearts Club Band
i.. Magical Mystery Tour
j.. The Beatles (også kendt som The White Album)
k.. Yellow Submarine
l.. Abbey Road
m.. Let It Be

--
Mvh.
Dennis Lange

- Brugte fagbøger: www.pensum.dk www.bogbiz.dk

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-04 18:50

sniper_Nolight wrote:

> [...]
> Min samling skal være komplet og med komplet mener jeg udgivelserne som de i
> sin tid udkom - altså fra de udgav 1. album 2. album etc.

Der findes ganske rigtigt overtælleligt mange forskellige Beatles albums
- de varierer bl.a. efter udgivelsesland. Du kan se en liste over de
albums, der er udgivet i USA og UK (blandet mellem hinanden) hér:

http://www.triskelion-ltd.com/lps.html

Hvis du spørger mig, hvad der er de *rigtige albums* vil jeg sige de
engelske udgaver af følgende:

Please Please Me, 1963
With The Beatles, 1963
A Hard Day's Night, 1964
Beatles For Sale, 1964
Help!, 1965
Rubber Soul, 1965
Revolver, 1966
Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band, 1967
The Beatles ("The White Album"), 1968
Abbey Road, 1969
Let It be, 1970

Og evt. også Yellow Submarine, 1969, men den er lige på vippen.

--
mvh.
Karsten Strandgaard Jørgensen

Fra : sniper_Nolight

Dato : 30-09-04 19:13

Tusind tak til jeg begge 2 - det var nøjagtigt hvad jeg havde tænkt mig og i
leverer det ovenikøbet i rækkefølge - de er noteret og det er dem jeg vil
gøre til min samling - jeg vil med det samme tjekke hvilke jeg mangler
(det er ikke mange) jeg vil dog tilføje de 2 past masters album osse.

Fra : Carsten D Andersen

Dato : 01-10-04 21:02

"Karsten Strandgaard Jørgensen" <karstenLOVELYSPAM@daimi.au.dk> skrev i en
meddelelse news:415C473D.206C9208@daimi.au.dk...

> [...]
> - de varierer bl.a. efter udgivelsesland. Du kan se en liste over de
> albums, der er udgivet i USA og UK (blandet mellem hinanden) hér:

Deri har du ganske ret, men jeg synes stadigvæk at : Let It Be , Naked -
mangler, såvidt jeg har forstået er det Let It Be, som De (Beatles) ville
have indspillet den..

VH
/Carsten

Fra : sniper_Nolight

Dato : 01-10-04 23:33

> Let It Be , Naked -

den har jeg

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 02-10-04 00:08

Carsten D Andersen skrev :
> [...]
> mangler, såvidt jeg har forstået er det Let It Be, som De (Beatles) ville

Nej, som Paul McCartney ville indspille den i dag.
Lidt overdrevnt at han ikke vil have orkester på The Long and Winding road -
når han har det på hans solo udgaver!

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/

Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 30-09-04 19:30

Hvorfor søger du ikke bare på nettet som f.eks. her:

http://www.allmusic.com/

Mvh
Jørgen

Fra : sniper_Nolight

Dato : 30-09-04 21:07

> Hvorfor søger du ikke bare på nettet som f.eks. her:
>
> http://www.allmusic.com/

jeg har skam søgt - jeg kendte dog ikke den side du linker til, men der har
de gjort det rimeligt overskueligt - de andre sites jeg har fundet viser
bare alt hvad der står beatles på - så samme album er der op til flere
gange, så jeg var lidt på bar bund mht. hvilke albums jeg egentlig gerne
ville have og der var dennis og karsten til stor hjælp - men tak for linket,
det er nu i foretrukne da det faktisk er ret overskueligt derinde

Fra : Thomas

Dato : 01-10-04 00:14

> [...]
linket,
> det er nu i foretrukne da det faktisk er ret overskueligt derinde

Allmusic er en side, der har utrolig mange bands og udgivelser, og altid med
en nem og overskuelig discografi og trackliste.
Men husk at være opmærksom på, at de engelske og amerikanske beatles
plader står lidt hulter til bulter derinde... Det er tit sådan at når
Beatles havde
udgivet 2-3 albums i Europa, udgav de ét i USA med de bedste numre fra de
foregående Europæiske albums... Som regel med en ny titel...
Så der er nogen albums på listen, der egentlig er en slags opsamlinger. Så
de er
ikke nødvendige at købe, efter min mening ihvertfald...

Mvh. Thomas

Fra : sniper_Nolight

Dato : 01-10-04 10:42

s... Som regel med en ny titel...
> Så der er nogen albums på listen, der egentlig er en slags opsamlinger. Så
> de er
> ikke nødvendige at købe, efter min mening ihvertfald...

og min osse

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 01-10-04 15:26

sniper_Nolight skrev :
> s... Som regel med en ny titel...

> og min osse

Jeg sendte dig en større liste - har du modtaget den ?

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/

Fra : sniper_Nolight

Dato : 01-10-04 15:42

> Jeg sendte dig en større liste - har du modtaget den ?

nja - jeg har ikke modtaget noget, men jeg fik en besked fra tdc om at den
havde blocked en mail med en vedhæftet fil - det kan da muligvis have været
den - synes bare ikke jeg så dit navn eller noget - den lignede ikke en
"personlig" mail - jeg har osse haft tilknyttet min hotail til
nyhedsgrupperne, men der er aldrig noget i den når folk har sendt, så det
droppede jeg, men hvis du gider ulejligheden igen må du gerne prøve sende
til sniper_nolight@hotmail.com - kunne være meget interessant at se om den
overhovedet virker (ja, den er aktiv)

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 02-10-04 00:07

sniper_Nolight skrev :

> [...]
> droppede jeg, men hvis du gider ulejligheden igen må du gerne prøve sende

Det var den adresse jeg brugte - dennegang har jeg kopieret teksten ind i
mailen så der ikke er noget bilag, men en stor mail.
Det er en liste over alle officielle Beatles udgivelser - incl sangene - og
en del knap så officielle.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/

Fra : sniper_Nolight

Dato : 02-10-04 10:19

> [...]
> mailen så der ikke er noget bilag, men en stor mail.
> Det er en liste over alle officielle Beatles udgivelser - incl sangene -

så er der officielt noget galt med min hotmail account - andre har før, med
slet skjult irritation, gjort mig opmærksom på de har givet et evt. svar
eller andet til mig i forbindelse med et eller andet, men jeg får ingen
mails i den postkasse?! - det eneste jeg modtager er mails fra hotmail staff
om diverse ting og sager - umiddelbart kan jeg ikke se der er noget galt
derinde - det er osse den jeg bruger i messenger... jeg forstår det ikke.