Danish Tom Waits Sociey - en fiaskohistori~
Fra : Lin

Dato : 29-09-04 21:37

Ak ja, så vil Danish Tom Waits Society's onde skæbne, at den hæse troubadur
atter lægger vejen forbi Europa - også denne gang UDENOM Danmark. Det har
ellers stået øverst på de glade Tom-hjerners ønskeliste i mange år. Og dét
på trods af, at Waits har lagt vejen forbi Sverige i 1999 og altid gæster
Belgien, når han spiller i Europe. Desuden var han jo faktisk i DK både i
2000 og 2002 i forbindelse med opsætningen af Woyzeck.

Da jeg var ung og naiv meldte jeg mig ind i foreningen, men snart stod det
klart at denne forening ikke havde meget at byde på - og da slet ikke
udsigten til en Danmarks-koncert med ikonet Waits.
http://gaffa.dk/nyheder/view.php/news_id=12390/artist_focus=18977

Da jeg her til aften via CD-WOW præ-bestilte min cd med Waits nye "Real
Gone", faldt det mig ind at jeg ved samme lejlighed ville se, om foreningen
stadig eksisterede. Udfra de døde links at dømme, vil jeg antage at det er
et nej. I alt fald er hverken Splunge.dk eller tw-society.dk er til at
vække. Ergo må Danish Tom Waits Sociey siges at være en fiasko. Det var en
skam.

-Lin

Fra : Mads Breddam

Dato : 29-09-04 22:00

> Ak ja, så vil Danish Tom Waits Society's onde skæbne, at den hæse
troubadur... fiasko.

Der var noget om DTWS for et par uger siden i alt.music.tom-waits, hvor man
ville holde et møde i Randers, mener jeg, for at afgøre foreningens fremtid.
Jeg kan ikke finde indlægget igen, men det har været der for højst en måned
siden.

At TW ikke kommer til København eller mere bekvemt i nærheden end Berlin på
en hverdag, er i sandhed en stor skuffelse. Jeg havde gerne betalt billet á
110 euro + tog til Berlin havde det bare været en fredag eller lørdag.

Men manden er jo produktiv, så man kan da stadig håbe på, at det bliver en
anden gang.

--
Mvh.:
Mads Breddam

Fra : David Rasmussen

Dato : 29-09-04 22:20

Mads Breddam wrote:

> Men manden er jo produktiv, så man kan da stadig håbe på, at det bliver en
> anden gang.

Han har jo ikke været i Danmark i koncertøjemed i en tidsalder. Det er
simpelt hen for latterligt :(

/David

Fra : Mads Breddam

Dato : 29-09-04 23:14

> Han har jo ikke været i Danmark i koncertøjemed i en tidsalder. Det er
> simpelt hen for latterligt :(

Ja...

--
Mvh.:
Mads Breddam

Fra : Lin

Dato : 30-09-04 03:34

> Han har jo ikke været i Danmark i koncertøjemed i en tidsalder. Det er
> simpelt hen for latterligt :(
>
> /David

Ja, for meget altså. Mathilde går garanteret også bare og venter!

Det var ikke uden en vis harme, at jeg skrev mit oprindelige indlæg. Man
skulle næsten tro, at Tom Waits personligt har noget imod DTWS, som aktivt
(må man da gå ud fra) har arbejdet på at få en koncert stablet på benene et
sted i Midtjylland. Hvorfor spiller manden ellers altid i Belgien, når han
er i Europa (af alle lande?!!!???). *suk*

-Lin

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 30-09-04 17:49

Lin wrote:

> [...]
> stablet på benene et sted i Midtjylland. Hvorfor spiller manden
> ellers altid i Belgien, når han er i Europa (af alle lande?!!!???).

Ifølge Stuart, Tom's tour manager, så er der ikke nogle passende steder for
Tom at holde koncerter i i Danmark. Så det er ikke fordi at der er sparet på
tilbudene fra diverse koncert-steder, men han spiller *kun* i teatre, som
har en hvis sæde-kapacitet og en hvis stemning.
Jeg håber dog på at Det Kgl. Teater finder på at invitere ham, og det
samtidigt passer ind i hans kalender. Det ville vist være et passende sted,
og den første rytmiske koncert har allerede fundet sted der (Alicia Keys).

Jeg så ham iøvrigt i Stockholm i '99 på 2. række midtfor, og har billetter
til Berlin i år på 3. række til venstre for midten...
Det ville nu være rart at bare under en enkelt tour, at slippe for at rejse
så langt. Han kunne godt have smidt et par koncerter ind under
Woyzeck-tilblivelsen.

Jacob
--
http://www.imdb.com/name/nm1507094/

Fra : Mads Breddam

Dato : 30-09-04 18:02

> [...]

sted,
> og den første rytmiske koncert har allerede fundet sted der (Alicia Keys).

Ved du noget om hvad "en hvis sæde-kapacitet" er? Hvor mange pladser er der
i Tyskland? Lidt det samme...

--
Mvh.:
Mads Breddam