Flere oplysninger om Ebeltoft Kurcenter?
Fra : Dan

Dato : 27-10-04 15:07

Er der en side på nettet med personlige erfaringer/beretninger fra EK? Hvad
spiser man, hvor ofte man motionerer, det sociale, osv....jeg går nemlig og
er lidt småinteresseret i stedet. Jeg kender godt kuren.dk, men er der noget
andet også?

På forhånd tak

Dan

Fra : B.

Dato : 01-11-04 22:05

Kender ikke til web sider, men spørg løs !.
Kender stedet og kan kun give det gode anbefalinger med på vejen
Eller skriv til dem, de er meget flinke til at hjælpe.

/Brian

Fra : Dan

Dato : 01-11-04 23:28

Et par hurtige spørgsmål så:

Er der nogen principper, de laver maden efter?

Kan man vælge sin motion eller bliver man SAT til at gøre ditten og datten?

Hvad taber folk sig i gennemsnit pr. uge? Har fået det indtryk, at det er
enormt forskelligt, men det undrer mig lidt.

Dan

Fra : B.

Dato : 02-11-04 16:55

> Et par hurtige spørgsmål så:
> Er der nogen principper, de laver maden efter?
Ja, principperne er at du spiser dine måltider (morgen, formiddag, middag,
eftermiddag) i deres kantine, og aftensmaden laver man så i grupper. Her får
man udleveret opskrifter og råvarer. Alt er selvfølgelig lavet
ernæringsmæssig "korrekt" og fedt fattigt.

Diætisten vil fortælle dig hvad du skal have af kalorier til hvert måltid,
og det bliver så din opgave at få sammensat kostplanen sammen med hende/ham
så du kan overholde det. En vigtig ting som jeg har fundet ud af er at
overholde reglen om at spise hver 3 time = ca. 5-6 gange dagligt !.

> Kan man vælge sin motion eller bliver man SAT til at gøre ditten og
> datten?
Ja du kan vælge, der vil altid være flere forskellige motions former / teori
at vælge mellem til hver "time".

Der findes mange forskellige ting, så det kan være svært at vælge hvis man
vil det hele .

Men på de lange ophold er der jo tid til det (har kun været på de korte).

> Hvad taber folk sig i gennemsnit pr. uge? Har fået det indtryk, at det er
> enormt forskelligt, men det undrer mig lidt.
Det er utrolig forskelligt, det afhænger igen af hvem du er og hvad du er.

Det er jo dig som skal tabe kg'ene og det kræver du er motiveret !.

Det hjælper jo ikke hvis man går og spiser "ved siden af",

derfor vil du se store forskelle i hvad der tabes.

Mht. om det er en pengemaskine så vil jeg ikke kommentere det,

men i stedet fortælle dig at du vil møde en masse mennesker som er i samme
situation som dig.

Og du vil helt sikkert knytte venskaber du kan bruge fremover !!.

Mvh. Brian

Fra : B.

Dato : 02-11-04 13:57

> [...]
ernæringsmæssig "korrekt" og fedt fattigt.

Diætisten vil fortælle dig hvad du skal have af kalorier til hvert måltid,
og det bliver så din opgave at få sammensat kostplanen sammen med hende så
> [...]

at vælge mellem til hver "time".

Der findes mange forskellige ting, så det kan være svært at vælge hvis man

Men på de lange ophold er der jo tid til det (jeg har kun været på korte
ophold).

Fra : thomas bærbar

Dato : 02-11-04 06:39

Ebeltoft og Ubberup er rene pengemaskiner..

det skal du være opmærksom på, ingen taber sig varigt ved at blive anbragt
på et hotelværelse, få serveret maden hver dag og så overholde en
motionsplan...

det virker så længe man er der men når man kommer hjem til hverdagen er det
som en narkoman som kommer hjem til gaden hvor man sælger hans stof.

Der er alt for mange mangler ved de kurcentre, der er ingen ændring af
hverdagen, kun hotelopholdet er anderledes.

Jeg kender 7 der har været på især ubberup, af de 7 har de 6 tabt 15-20kilo
under opholdet, alle 6 har efter de kom hjem taget hele vægten på igen.

Thomas

Fra : Dan

Dato : 02-11-04 08:29

Jeg kender 7 der har været på især ubberup, af de 7 har de 6 tabt 15-20kilo
> under opholdet, alle 6 har efter de kom hjem taget hele vægten på igen.

Jeg kan garantere dig for, at jeg ikke vil tage dem på igen...dengang jeg
cyklede, kunne jeg spise alt det jeg ville og tog det ikke på og det agter
jeg at gøre, når jeg taber mig (cykle, altså). Men hvis du kan anbefale mig
et MTB-cykelmærke der kan tage 115 kg og holde til det så vil jeg gladeligt
se på det lige nu.

Fra : thomas bærbar

Dato : 02-11-04 19:46

> [...]
> mig
> et MTB-cykelmærke der kan tage 115 kg og holde til det så vil jeg

øøøh jeg har faktisk en Citybike (MTB ) med "BY dæk" som jeg kunne køre på
da jeg vejede 198,5 kilo så mon ikke du kunne købe en sådan også

Prøv at høre den lokale cykelpusher, jeg er sikker på at han kan hjælpe dig
hvis du lægger kortene på bordet, bed ham skrive i købsbeviset at han
garanterer at cykelen kan holde til din vægt

thomas

Fra : Dan

Dato : 03-11-04 23:02

> [...]
> hvis du lægger kortene på bordet, bed ham skrive i købsbeviset at han
> garanterer at cykelen kan holde til din vægt

....Var faktisk på cykelauktion og gik devære glip af både en Batavus og en
Rolsted..men næste gang er jeg mere op på dupperne...

Dan