Udrensning?
Fra : Stefanie Mathiesen

Dato : 20-10-04 15:01

Jeg hørte for ikke s længe siden nogle piger snakke om en "ny kur". Det
handlede altså om at de i en uges tid (max. 14dage) ikke indtog andet end en
speciel drik, som de selv lavede.
Nu kommer mit spørgsmål, mon nogen herinde kender den drik? Jeg ved at de
kogte noget vand, heri kom de hvertfal noget citrus (citron eller lime) og
vidst nok også Cayenne peber. Men hvad mon drikken ellers indeholder? Kender
nogen til denne kur? Den skulle være utrolig effektiv, man skulle tabe 1kg
om dagen (ca.).
Jeg tænker at det kunne være en god måde at starte på, lige smide en mase
kilo, og så tage den stille og roligt bagefter og smide de sidste...

Håber at nogle kan hjælpe mig.

På forhnd tak.

--
Mvh Stefanie

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 20-10-04 18:19

> Jeg hørte for ikke s længe siden nogle piger snakke om en "ny kur". Det
> handlede altså om at de i en uges tid (max. 14dage) ikke indtog andet end
en
> speciel drik, som de selv lavede.

Ny og ny - den er vel mindst 30 år gammel. "Citronsaftkuren" Det er en
udrenselseskur, hvor man i 10 dage drikker citronsaft, cayennepeber og vand.
Ja, man taber en masse vægt 4-5 kg, men ikke noget fedt. Du kommer til at
mangle vitaminer, fedt og proteiner, spormineraler og hvad man nu ellers får
på en normal kost. Kan frarådes, da du ikke taber fedt.

Mvh Maria

Fra : Jens Jensen

Dato : 21-10-04 08:22

> [...]
får
> på en normal kost. Kan frarådes, da du ikke taber fedt.

Hvad taber man så - muskelmasse?

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 21-10-04 17:49

> Hvad taber man så - muskelmasse?

Muskelmasse og så tømmer man kulhydratdepoterne. Sidstnævnte betyder et
meget mindre tal på vægten (4-5 kg), men de kommer jo på igen lige så snart
der kommer mad indenbords.

Mvh Maria

Fra : bj

Dato : 22-10-04 08:33

glem det, DER INGEN NEM UDVEJ TIL EN LAVERE VÆGT ANDET KOSTÆNDRING OG
MOTION: Jeg ved godt at jeg har skrevet med store bodstaver, men det er da
snart ved at være en farse, at man ikke kan forstå at hvad man indtager skal
ud i energi for at holden vægten. Skal man ned i vægt skal der forbruges
mere energi, men gør det nu på ne forsvarlig måde og spis varieret. Det kan
godt lade sig gøre og man blvier også mere tilfreds med sit resultat. Man
ikke bare lige sådan tage de tabte kilo på igen. Og man har nærmere ved at
holde vægten stabil da kroppens forbrændingssystem er ændret.

Undskylkd mit udbrud, det er ikke noget personligt, men synes tiog ofte at
der er mange "lykkejægere", forståeligt nok, men gør ikke dig selv den
bjørnetjeneste at hoppe på "kur".

Og jeg giver Maria fuldstædig ret, det er et hurtig vægttab og en stakket
frist.

bj

Fra : Jens Jensen

Dato : 22-10-04 09:45

"bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> skrev i en meddelelse

> glem det, DER INGEN NEM UDVEJ TIL EN LAVERE VÆGT ANDET KOSTÆNDRING OG
> MOTION:

Jeg trængte til at tabe mig 23-25 kilo. Jeg spiste 2 måltider (nogle dage 3
måltider) om dagen. Det var ikke specielt fed mad, og på hverdage fik jeg
salat og grønsager til frokost. Jeg dyrkede ikke noget motion.

Jeg meldte mig ind i et Nautiluscenter, men træningen er meget anderledes
end dengang jeg dyrkede body building i mine unge dage. Efter flere
månederes træning, var der ikke noget vægttab.

Jeg kom til den erkendelse, at det er min livstil, der er synderen, så den
skulle ændres.

Jeg begyndte at spise 5-6 måltider om dagen. Det betød, at jeg bl.a. skulle
til at spise morgenmad, og det betød igen, at jeg skulle stå tidligere op
end jeg plejer

Jeg begyndte at tage minimum 30 minutter på kondicyklen 5-6 gange om ugen.

Samtidig holdt jeg op med at spise slik, drikke kaffe og sodavand med
sukker. Jeg holdt mig fra pasta, kartofler og hvid brød og basserne inde på
arbejdet til morgenmøderne. Jeg gik efter fedtfattig pålæg og groft rugbrød
med højt fiberindhold. Massere af grønsager til aftensmaden.

Ved at gøre det til en livsstil, så er det en del af min dagligdag. Derfor
sker der ikke noget ved et restaurentbesøg engang imellem, eller når man
spiser hos venner eller familie, hvor maden ikke er helt kalorielet - i
hvert fald ikke i mit tilfælde. Jeg har siden ca. starten af juni og indtil
nu tabt mig 17 kilo, og jeg har ikke været sulten en eneste gang.

I virkeligheden er det ganske simpelt. Folk siger, at man er overvægtig
fordi man spiser for fed mad, for mange kulhydrater eller for usund mad, og
eller man dyrker for lidt motion osv.. Jeg siger, at det er måden hvorpå man
lever sit liv, der gør at man bliver overvægtig - det er ens livsstil der
gør det. Derfor virker en kur ikke på lang sigt. Man kan godt tabe sig på en
kur. Når man går på kur ændrer man netop sin livsstil, men når kuren er slut
efter 14 dage, vender man tilbage til sin gamle livsstil.

PS: Jeg vil ikke påstå, at den måde jeg sammensætter min mad på er den mest
korrekte, men den virker for mig. Når jeg ser på varedeklerationen og hvor
mange kalorier en vare indeholder pr. 100 gram., og hvis jeg skal vælge
mellem 2 produkter, så går jeg efter den med det laveste antal kalorier
uanset om den så skulle indeholde mere fedt.

Fra : bj

Dato : 22-10-04 23:13

Det er s** godt gået Jens, det har jeg fuld respekt for. Du har taget
sagerne i egen hånd og erkendt din overvægt. Jeg ønsker dig held og lykke
med din kostomlægning. Jeg kan læser at måden du griber det an på synes tæt
på min. Jeg spiser også flere gange dagligt, men jeg har dog erkendt at man
ikke kan leve af ingenting (efter en ulykke kunne jeg ikke spise i knap
3mdr, da hele mit ansigt var skamferet og ødelagt, dvs syet sammen på tværs.
Det betød jo et vægttab som gik udover muskelmasse, desværre. Jeg tabte mig
da det kun var flydende kost i meget langt tid, også efterfølgende grundet
mange korrigerende operationer. bestemt ikke anbefalesværdigt. Men bortset
fra det mente jeg sagtens at jeg kunne leve af "ingenting" på tidspunkter
hvor jeg gerne måtte tygge lidt mere fast føde. faktisk var jeg bange for at
tage på igen og blive lige så "tyk" som for nolge år siden. Men da jeg er
cykelrytter i landets anden bedste række så kan man altså bare ikke træne
dag ud og dag ind og køre alle løbene uden at spise. Derfor greb jeg sagen
an såeldes, at jeg begyndte gravist at øge mængden af føde og min
trænigsmængde, igen efter mit cykelstyrt. Jeg har fået taget ca. 4 kg. på
igen, men det er bestemt mest i muskelmasse, hvilket også har betydet en
større fremgang i resultater og træning. Det er jeg glad for og jeg vil give
dig ret i at det handler om livsstil. Lige nu er "vi" gået på vintepause og
jeg kan mærke at kroppen har brug for at leve lidt usundt, det er nok mest
mentalt. Det gør jeg så, men på ne god måde, det vil sige at jeg vender og
drejer ikke enhver kalorie, men holder mig dog stadig til de mange måltider
og ordentligt føde. Der ryger dog en kage ned i ny og næ, men det skal der
bare være plads til. Og som du skriver så er der også det.

bj

Fra : thomas schreiber \(8~

Dato : 21-10-04 12:09

"Stefanie Mathiesen" <kramzere@*FJERNDETTE*msn.com> wrote in message
> [...]
> Jeg tænker at det kunne være en god måde at starte på, lige smide en mase
> kilo, og så tage den stille og roligt bagefter og smide de sidste...

Hvor sundt tror du det er at leve af væde i 14 dage?!?!? :o/
Man taber vægt på en ansvarlig måde, ved at spise fornuftigt og motionere -
ikke ved at ty til panik løsninger som at leve af væde i 14 dage. Hvis du
vil rense dit system, er der masser andre måder at gøre det på. Bl.a har
Karen Kingston skrevet nogle udmærkede bøger om emnet. Se evt. mere på
http://www.karenkingston.com/

--
På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : Gitte

Dato : 31-10-04 11:25

og

for nylig smidt bogen ud så desværre kan jeg ikke sige hvad den helt præsis
går ud på, men der skal sirup i kan jeg huske. Det var en speciel sirup som
vi købte i matas ( måske ahornesirup ) Vi fik den i en metalbeholder og det
var en meget vigtig ingridiens da det var den der havde alle de gode
egenskaber.
Kuren er ikke en slankekur men en udrensningskur. Der var opskrifter i
bogen.
Hilsen Gitte

Fra : thomas schreiber \(8~

Dato : 31-10-04 14:03

Hej Gitte,

Hvorfor citerer du mig i dette indlæg?? Det eneste jeg kan se jeg har
skrevet, er min signatur...

mvh
Thomas