Tabe fedt, ikke kropsmasse
Fra : DC

Dato : 20-10-04 13:15

Jeg har på en uge tabt 1.1 kilo. Min fedtvægt siger at kun 400 gram af dette
har været fedt.

Jeg har tabt mig ved at løbe 5 km hver dag og dyrke kickboxing tre gange om
ugen samt spise lidt frugt til morgenmad, salat og pasta til frokost og en
mindre ret til aften.

Jeg vejer 70 kilo, og har derfor ikke råd til at tabe kropsmasse, men vil
udelukkende have fedt på mave og ryg væk.

Hvad skal jeg gøre for at bevare kropsmassen, tabe fedtet og samtidig kunne
løbe og træne så meget som jeg gør?

DC

Fra : mus

Dato : 21-10-04 07:54

"DC" <no@thanks.sir> skrev i en meddelelse
> [...]
> udelukkende have fedt på mave og ryg væk.
>
> Hvad skal jeg gøre for at bevare kropsmassen, tabe fedtet og samtidig

Prøv at spørge i www.motion-online.dk , jeg tror du har lettere ved at støde
på nogen med den viden derinde.

LN

Fra : Thorbjørn

Dato : 01-11-04 15:56

"DC" <no@thanks.sir> wrote in message
> Jeg har på en uge tabt 1.1 kilo. Min fedtvægt siger at kun 400 gram af
dette
> har været fedt.

Usikkerheden på et par enkelte målinger, hvor der kun er gået en uge, er for
stor til at jeg ville drage nogensomhelst konklusioner. Desuden er
nøjagtigheden af fedtvægte afhængig af flere faktorer.

> Hvad skal jeg gøre for at bevare kropsmassen, tabe fedtet og samtidig
kunne
> løbe og træne så meget som jeg gør?

Styrketræning kan bidrage til at opretholde muskelmassen under vægttab.

-Thorbjørn

Fra : Kim Grandjean

Dato : 04-11-04 08:19

DC wrote:

> Jeg har på en uge tabt 1.1 kilo. Min fedtvægt siger at kun 400 gram
> af dette har været fedt.

Nu behøver en fedtvægt ikke at være præcis nok til at du kan konkludere på så
relativt små størrelser.

> Jeg har tabt mig ved at løbe 5 km hver dag og dyrke kickboxing tre
> gange om ugen samt spise lidt frugt til morgenmad, salat og pasta til
> frokost og en mindre ret til aften.
Hvor er proteinen?
Ved enhver fysisk udfoldelse forbrænder din krop protein (sammen med fedt og en
masse kulhydrat). Hvis ikke du løbende gennem dagen får protein ind gennem
kosten, så er der kun et sted der kan skaffes de fornødne aminosyrer at
forbrænde, det er dine muskler. Skal du optimere din kost samtidig med at du
dyrker en del motion, og ikke spiser for mange kalorier, så skal der protein i
maven hver 3-5 time. Prøv evt. med yoghurt eller mælk til morgenmad, og magert
kødpålæg (jeg foretrækker kylling eller kalkun) til frokost.

> [...]
>
> Hvad skal jeg gøre for at bevare kropsmassen, tabe fedtet og samtidig
> kunne løbe og træne så meget som jeg gør?

Hvis du rent faktisk får protein ved hvert måltid, så er det mere sandsynligt at
du taber dig for hurtigt. Hvis man ikke er rigtig overvægtig, så er 1,1 kilo om
ugen i overkanten af hvad man kan tabe sig uden at miste muskelmasse. Som
hovedregel kan man med fornuftig kost tabe op mod et kilo om ugen uden at
kompromitere sin muskelmasse alvorligt.

Venligst
Kim