Lus?
Fra : Dk

Dato : 11-10-04 08:21

Hvis nu hovedlus ikke er til at fjerne og man har prøvet alt som kan købes i
håndkøb og kæmmet og kæmmet så hovedbunden gør ondt af al den" riven, flåen
og kradsen " i hår og hovedbund osv, hvad gør man så? Nogle gode ideer? Gad
nok vide hvor langt man er nået i forskningen af lus.........nogen som ved
det?

Mvh Dk

Fra : Jeroen

Dato : 11-10-04 14:03

Hej Dk

Efter hurtig søgning fandt jeg det her:
http://www.inetapotek.dk/nomwebapo/nwdsp?WSYD_SIGN=3CDF93E27516BB3835F845D8E5D1FD3D&WSYD_SID=967669&WSYD_EVENT=NW1a2F&VNummer=%20%20%20%20%20%20%20%20%20200263&

kan købes online her:
http://www.e-potek.dk/

eller her:
http://www.randers.svane.apoteket.dk/

Har du prøvet den?

Ellers, tag ind i apoteket og spørg. De kan også lave eller bestille mere
særlige produkter.

Og læge kan selvfølgelig også spørges om det.

Held og lykke

Jeroen

Fra : Crazy Camilla

Dato : 12-10-04 04:38

"Jeroen" <myspam@emp3mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> særlige produkter.
>
> Og læge kan selvfølgelig også spørges om det.

Hej.

Lægen kan skrive en recept på et særligt skrapt middel, der ikke kan købes i
alm. handel eller håndkøb.

MVH Camilla.

Fra : MuLLe

Dato : 12-10-04 07:16

> [...]
> flåen og kradsen " i hår og hovedbund osv, hvad gør man så? Nogle gode
> ideer? Gad nok vide hvor langt man er nået i forskningen af

Hejsa.

Her er et rigtig godt råd mod hoved lus, som jo er meget udbredt hele året
rundt.

Lusene kan ikke fordrage olie, smør håret ind i hvilken som helst madolie,
kom plastic over og lad det sidde i ca. 2 timer.

Derefter tages plasticen af og lusene er lige til at rede ud med en
tættekam.
Når dette er gjort smøres håret ind i shampoo, og først herefter bruges der
vand.

Husk denne rækkefølge, da olien ellers ikke er til at få ud af håret.
Gentag gerne indsmøringen 1-2 uger efter igen.

Ved "madoliemetoden" undgår man at bruge den giftholdige shampoo mod lus.

Håber du kan bruge det.
MvH MuLLe

Fra : Dk

Dato : 12-10-04 08:19

> [...]
> Gentag gerne indsmøringen 1-2 uger efter igen.
>
> Ved "madoliemetoden" undgår man at bruge den giftholdige shampoo mod lus.

I skal alle have tak får de forhåbentlige gode råd og ja, flere modtages
selvfølglig med tak!

Mvh Dk

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 13-10-04 21:34

Hej,

Vi har flere gange haft lus som er blevet kurret med alm. balsam. Kuren som
du måske allerede har prøvet, er at give håret en ordentlig omgang alm.
hårbalsam om skal sidde sådan 5-10 min. Herefter skylles håret på normal vis
og reddes i gemmen med tættekam imens det er vådt. Jeg tror at balsam, olie
og lignende lægger sig som en film om lusene og forhindre dem i at ånde,
derfor kan de ikke holde videre godt fast og er nemmere at redde ud. Æg, der
imod, er limet fast til håret og kan ikke (nemt) fjernes (er det korrekt?).
Tro ikke at du kan få alle æg og unger med én behandling, men så længe du
får fjernet alle kønsmodne lus kan bestanden ikke reproducere sig. Gentag
behandling hver dag i to - tre dage, derefter hver anden dag indtil der ikke
findes nogen lus.

Du skal selvfølgelig også være opmærksom på at "patienten" ikke hele tiden
bliver smittet, dvs. skift sengetøj efter hver behandling, pas på huer og
cykelhjelm og lignende.

Mvh og god jagt
Kim