kradser på sengen
Fra : bb

Dato : 28-10-04 21:56

Mine to hunkatte kradser på min dyrebare seng! De er begge kastreret
og kradser ikke andre steder. De har en kradsestolpe i stuen men
sengen står i sit eget værelse.
Jeg søger nogen som har erfaringer med at få dem til at lade være med
det. Umiddelbart kan jeg kun komme i tanke om at købe en kradsestolpe
til soveværelset, eller at holde dem ude af det værelse. De er der kun
om dagen, når jeg ikke er hjemme, da jeg har det med at vågne om
natten når de rumsterer rundt derinde.

Fra : Anette

Dato : 29-10-04 11:58

bb <vakseviggoNO@SPAMvip.cybercity.dk> wrote:
> [...]
> til soveværelset, eller at holde dem ude af det værelse. De er der kun
> om dagen, når jeg ikke er hjemme, da jeg har det med at vågne om

Hej bb

Det er det nemmeste bare at lukke døren til dit soveværelse, også om dagen.
Hvis de først er kommet i tanke om at din seng er alletiders kradsebræt - så
skal der voldsomme forandringer til at ændre deres mening om det. Du skal
helst kunne snuppe dem på fersk gerning hvis du vil stoppe det, og det kan
du jo ikke når de kun overfalder sengen, når du ikke er hjemme.
Så bare luk døren, og hold dem ude af det værelse.

/ Anette

Fra : Ragna Skott

Dato : 29-10-04 12:40

Prøv at købe en Feliway spray hos dyrlægen og giv sengen en omgang på det
sted, hvor kattene kradser.
Meget ofte kradser de nemlig for at markere stedet med deres egen duft,
og
duften af Feliway får dem til at tro, at stedet allerede er markeret.
Jeg har selv reddet en ny-ompolstret sofa fra at blive kradset i stykker
af
vores kat.
Han begyndte at kradse i sofaen så snart den var inden for døren, men
efter
en omgang spray med Feliway mistede han totalt interessen for at hvæsse
kløer der.
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 29-10-04 13:00

Ragna skrev
<Han begyndte at kradse i sofaen så snart den var inden for døren, men efter
en omgang spray med Feliway mistede han totalt interessen for at hvæsse
kløer der.>

Det råd kan jeg fuldt ud tilslutte mig, min sofa var flået til laser på alle
hjørnerne, da jeg så købte en ny "kjole" til
sofaen spøjtede jeg hjørnerne med Feliway, det gentog jeg et par gange om
ugen, de første par uger, det er nu ca.4 mdr siden og alle kattene holder
stadig deres kløer for sig selv.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***