killing urenlig???
Fra : karsten & Pia

Dato : 18-10-04 14:51

Hej

For et par uger siden fik jeg en killing, alt er bare gået fint, men så lige
pludeselig er hun begyndt at ligge sin afføring andre steder end i
kattebakken. Det er ikke hver gang, faktisk er det kun sket 3 gange, 1 gang
i forgårs og 2 gange idag. I forgårs tror jeg det var fordi ungerne var så
vilde så hun måske ikke turde bevæge sig ud til sin bakke, men siden har de
været på ferie, og nu har hun skidt to gange i hundens kurv. Nogen der har
en forklaring på det???
Fjerner konstant afføring i kattebakken så det kan ikke være fordi den er
fyldt på nogen måde. Ja jeg undrer mig i mit stille sind, og håber på det er
et par enlige svaler, men hvis nogen har et bud ville jeg da blive glad for
at høre det.

MVH Pia

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 21-10-04 08:22

"karsten & Pia" <karsten.klaaby@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> et par enlige svaler, men hvis nogen har et bud ville jeg da blive glad

Hej Pia.

Ja, det er svært at svare på. Der kan være mange årsaget til, at en kat
begynder på sådan noget. Men som regel er det altid for at fortælle os et
eller andet.

Det jeg umiddelbart tænkte på, er hvor har du kattebakken stående henne? Jeg
har nemlig en kat, der kræver fuldstændig ro og uforstyrrethed, når han skal
lave stort . Jeg har kattebakkerne stående på badeværelset, hvor der for
det meste er fred og ro. Men om morgenen kan der jo godt være en del trafik,
og hvis det så lige er der han "skal", så skal vi nok få det at vide. Han
hopper straks op i badekaret bag bruseforhænget og begynder at skrabe. I
starten lod jeg bare som ingenting - indtil han rent faktisk gjorde det han
skulle i badekaret! Så nu forlader vi altså badeværelset, når han begynder
skraberiet, så han kan få fred og ro. Vi andre vil jo også helst gøre den
slags alene .

Om det er grunden hos dig, skal jeg jo ikke kunne sige noget om. Men der er
sikkert andre, der har flere forslag, og så er det bare at gå igang med
detektivarbejdet .

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : karsten & Pia

Dato : 21-10-04 09:37

klip
fred og ro. Vi andre vil jo også helst gøre den
> slags alene .
klip

Tak for dit svar vi har nu prøvet (efter hun 2 gange har tisset i vores
seng) at stille en ekstra kattebakke op, så der både står en i vores
bryggers, og en i vores vindfang (bruges kun når vi har gæster), vi håber så
det kan løse problemmet, pt. bruger hun den ene bakke til at tisse i og den
anden til afføring, så måske det var det.

MVH Pia

Fra : Kate

Dato : 22-10-04 21:28

"karsten & Pia" <karsten.klaaby@privat.dk> wrote in

> pt. bruger hun den ene bakke til at tisse i og den
> anden til afføring, så måske det var det.

Det er der altså nogle som foretrækker. Da jeg kun havde Johan og hans
søster Sofie, var de rørende enige om at en bakke brugte til stort og
en til småt. Da så Oliwer flyttede ind besørgede han i begge uden
hensyn til opdelingen. Siden da har den opdeling ikke vaæret der.
Johaner enste tilbage af de oprindelige og de katte jeg har nu er ikke
så sarte, men Sofie brød sig heller ikke om at blive forstyrret så hvis
jeg skulle på wc og hun sad der, så ventede jeg pænt til hun var
færdig.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : karsten & Pia

Dato : 23-10-04 07:00

> [...]

> så sarte, men Sofie brød sig heller ikke om at blive forstyrret så hvis
> jeg skulle på wc og hun sad der, så ventede jeg pænt til hun var
klip

Tror det er en kombination af begge dele, og vi har ikke haft flere uheld et
par dage, så jeg håber en ekstra kattebakke og mere ro var det der skulle
til.
tak for svarene.
Mvh Pia