Hjælp... vi har fået tvil... øh, killinger~
Fra : Monraad

Dato : 17-10-04 22:33

Vi har for ca. 3 uger siden fået 2 dejlige 5 mdr.gamle killinger
(brødrene Clint og clooney).
Begge baryler (om aftenen i hvert fald) er faldet rigtig godt til, og
har endda accepteret vores store hund.

Dog har vi lige et par spørgsmål.

Spørgsmål 1.
Begge katte har ringorm (svamp) med sig fra kattehjemmet.
Vi har 2 gange dgl. smurt dem med Lamisil på de angrebne steder, men
det ser ikke ud til at virke (måske fordi de slikker Lamisilen af
hinanden).
De fik begge en ormekur (på tube) med sig fra kattehjemmet.

Jeg har dog hørt, at man kan bade dem i et eller andet, der skulle
gøre kål på ringorm. Er der nogen her der kender til produktet og evt.
har erfaringer (går ikke ud fra det er atamon
Vi vil meget gerne af med svampen, da 2 af vores børn er blevet
smittet.

Spørgsmål 2.
Begge katte "diger" på Clooneys mave. Det er et værre smaskeorgie, men
de spinder om kap, og det ser ud til at være ren erstatning for
kattemor.
Hvor længe skal vi regne med, at det bliver ved, og skal vi evt.
skille dem ad ligesom kattemor (selv om Clint med det samme presser
sig tilbage og "patter" videre på Clooney)

Håber et par katte "eksperter" vil kigge på vores spørgsmål.

På forhånd tak....

Monraad

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-04 23:52

"Monraad" <notvalid@somedomain.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> har erfaringer (går ikke ud fra det er atamon
> Vi vil meget gerne af med svampen, da 2 af vores børn er blevet

Svarer lige på dit første spørgsmål :

Vi har også haft ringorm her i huset på både hund, kat og børn.
Vores hvalp har været den sidste angrebne og det er endelig ved, at
forsvinde.

Jeres katte skal have noget i kapsler fra dyrlægen, som de skal behandles
med i 3 uger, med en uges pause imellem hver uge.
Dvs. 5 ugers behandling ialt. Kan ikke lige huske navnet på det, men det er
der nok andre herinde der kan. Ellers ved dyrlægen det jo nok.

Vi gav alle vores dyr bad i Virkon S. Det kan også fås bl.a. hos dyrlægen.
Skal virke i 10 min., før det skylles af.
Virkon S kan også sprøjtes på alle møbler og lignende, hvor kattene opholder
sig. Andre flader kan gøres rent med klorin. Det skulle fjerne
svampesporene.

Vedr. børnene, der brugte vi Lamisil i 14 dage til vores børn og så var
ringormene væk.
Vi brugte en tus til, at tegne de angrebne steder op, i slutningen af
behandlingen, hvor ringormen ikke var så synlig mere.
Derudover havde de deres egne håndklæder, som hele tiden blev vasket efter
brug.
Lægen sagde også til os, at det var bedst, at vaske deres tøj på 60 grader.

Giv dyrene et ekstra bad, når ringormene er ved, at forsvinde. Så tror jeg,
at man er mere sikker på, at det ikke kommer igen, lige med det samme.
Ifølge vores dyrlæge skulle de dog ikke, blive så nemt smittet igen, når de
først har haft det. Der er dog andre herinde, som har oplevet det modsatte..

Det var vidst en længere smøre.
Det er enormt meget arbejde, men i skal nok slippe af med ringormene. Det
tager bare noget tid.

Og så selvfølgelig et stort tillykke med killingerne

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 18-10-04 09:11

> [...]
> har erfaringer (går ikke ud fra det er atamon
> Vi vil meget gerne af med svampen, da 2 af vores børn er blevet

Tror du tænker på Imaverol? Det fås i håndkøb på apoteket. De skal bades i
det 2 gange om ugen i 2 uger. De øvrige dage kan man pletbehandle.
Det koster knap 200 kroner, men skal fortyndes 1/50, så der er riiiiigeligt.
Det virker, tager gener med det samme. Det skal ikke skylles ud, så det er
nem og hurtig vask.
Allerede dagen efter kan man se bedring. Måske det også kan bruges på
børnenes pletter? ... jeg har før hørt mennesker der har puttet det på
pletterne, med succes.

Vil sige at når i har børn, så vil det måske cykle rundt mellem dem. På et
tidspunkt bliver alle dog modstandsdygtige overfor det. Men var det mig,
havde jeg givet dem Sporanox (altså killingerne). Det fås via dyrlægen. Det
er ret dyrt i behandling, men efter en uge skulle de stoppe med at smitte.
Man behandler i 3 uger, med en uge imellem hver uge.
Alternativt er der Program Vet, 3 x dosis (iflg producenten) , det virker
for nogle, ikke alle. Og virkningen er ikke dokumenteret.
Det nytter ikke kun at fange det udefra, da det jo ligger i hårsækkene. Det
er indeni....
Lamisil gør ofte bare det hele meget værrer på kattene, da man får spredt
sporene.

Der er snak om at når katte først har haft ringorm, så bliver de immune til
en vis grad i de næste 3-4 år, så lidt positivt er der da En anden ting
er at ringorm egentlig "brænder ud" af sig selv. Mener det er 100 dage... så
det skal nok gå væk. Dog bør man behandle, for det er ofte ret generende at
have sådanne brændende pletter.

> [...]
> skille dem ad ligesom kattemor (selv om Clint med det samme presser
> sig tilbage og "patter" videre på Clooney)

Lad dem da bare hygge sig, de skal nok selv sige til, hvis det bliver for
meget

Til sidst vil jeg sige, det var da dejligt at høre om at par katte fra et
internat der har fået lov til at overleve og komme ud i en sød familie, på
trods af ringorm.
Troede egentlig at internaterne ofte aflivede katte med ringorm pga det
smitter a h til, selv om det jo ikke er verdens undergang.... Glædelig
overraskelse

Tillykke, og held og lykke med dem
Hilsen Nina
www.tendertribes.dk